Uusi asunto ja uudet projektit...
Alkuperäisestä piirustuksesta talosta (vuosisadan vaihteen kiinteistö) ymmärtää, että eteiseen on ollut ylimääräinen ovi, joka sitten tukittiin. Pienen tutkimuksen jälkeen porakoneella olen todennut, että todennäköisesti karmit on poistettu, täytetty leca/kevytbetonilohkoilla tai vastaavilla, ja sitten rappaus on tehty jonkinlaisella rappauksella, joka on huomattavasti kovempi kuin vuosisadan vaihteen kalkkirappaus, jollaisella muu seinä on rapattu.
Nyt on itsestään selvä kysymys, kuinka parhaiten poistaisin täytteen. Yksinkertaisesti rappauksen pois hakkaminen tuntuu melko vaikealta, kun ottaa huomioon, että se näyttää istuvan melko hyvin... Ideoita ja ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan!

Kokeilisin ensin tigersahalla, totta kai siitä tulee pölyä mutta niin tulee varmaan mistä tahansa vaihtoehdosta. Valitse oikea terä sahaan..

Sent from my GT-I9210 using Byggahus

Jos kyseessä on Lecablock, sinun pitäisi pystyä rikkomaan päällä oleva rappaus, kun otetaan huomioon, että lohkot ovat melko huokoisia. Mielestäni se on helpoin vaihtoehto, eli irrottaa rappaus. Tiikerisaha on yksi vaihtoehto. Toinen on kulmahiomakone kiviterällä. Se pölyää kauheasti, mutta jos peität itsesi muovilla, se voi toimia. Toivottavasti löydät hienon vanhan karmioven kaiken alta. Onnea!

Menetelmä, jota käytin pienen pohdinnan jälkeen, oli - kuten niin monessa muussakin asiassa - tehdä se käsin. Sahasin vesurilla (tarkoitettu leca-kiville ja vastaaville) ympäriinsä. Oli todella rankkaa päästä betonipinnoitteen läpi tuolla tavalla ja tunsin, että minun oli pakko soittaa naapurien ovikelloa ja pyytää anteeksi varmuuden vuoksi. Kun olin sahannut muutaman metrin alas sivuilta, tarvitsi vain takoa pari kertaa lekalla, jolloin pinnoite halkesi ja sain käsiteltävän kokoisen palan irrotettavaksi. Ikävä kyllä sivuilla ei ollut mitään... Peilit ja kynnys, jotka oletan olleen siinä, oli poistettu. Sillä ei sinänsä ole väliä, koska tila on nyt siivouskaappi, johon olen asentanut karmit aukkoon, jonka sahasin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.