Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
nombz: Ehkä itsestäänselvyys, mutta oletko ajatellut EPS:n (cellplast?) paloominaisuuksia?
nodethirteen: Hei, Sitten tiivis katto on ehdottomasti listan kärjessä :) Kiitos vastauksistanne. //Daniel
Wendigo: Mielestäni se kuulostaa täydelliseltä tehtävältä vesisuihkuleikkaukselle metallilevyissä. Varmasti siellä, missä asut, on yrityksiä, jotka voivat auttaa sinua siinä, se on yllättävän edullista! [bild]
Apollonia: http://www.mindorr.se/innerdorrar/gammal-standard täältä voit tilata ovia näillä mitoilla, pitäisi kai olla muitakin paikkoja.
Oldboy: Vanha latorakennuksemme on varustettu peiterimalaudoituksella etelä-, itä- ja länsipuolella ja ilman peiterimoja pohjoispuolella. Se voisi pärjätä ilman peiterimoja myös itäpuolella. Tässä on kyse tuulen suunnasta. Täällä on useimmiten lounaasta puhaltavia tuulia, joihin liittyy vaakasuoraa sadetta/lunta. Jos haluaa olla täysin suojassa sateelta ja erityisesti lumelta, tarvitaan
vectrex: Näyttää olevan kuusesta valmistettu paneeli, 120x15 mm. Muun muassa siljan tarjoaa tätä. Voit etsiä jälleenmyyjiä heidän verkkosivuiltaan: http://www.siljan.com/1156.php
lenny: mahakutina ja maalaisjärki riittävät usein pitkälle, vaikka se usein johtaa voimakkaisiin ylidimensioihin :D pitkällä aikavälillä yritän löytää jonkun, joka voi laskea sen myös, mutta forumilla kerätty kokemus on erittäin arvokasta saada ensin
mångstekta: no, siinähän on rimoitus takana, joten tuulettua kyllä tekee, vaikka kiinnität sen pienen raon... vaihtoehto 2 on laittaa leveämpi pelti ja asettaa listalauta ulkopuolelle pellin päälle ja 2 cm ylös, jos jostain syystä ei uskaltaisi kiinnittää... kuivaa siellä on kuitenkin takana... tapetti olisi muuten irronnut itsestään, voi kuivua myös sisäänpäin, et kuitenkaan sulje koko
Pilla58: [citat] Joo, luin aiemman viestisi hieman huolimattomasti, siinähän se sanotaan!
etiol: Hei Tottomannen.. Jos teet näin Toivottavasti näet mitä tarkoitan.. [bild] Teet yksinkertaisen työkalun kuten kuvassa, kynää varten.. Siellä missä olen merkinnyt PUNAISELLA työkalussa, tätä reunaa pidät lattialistalla ja silloin kopioit lattialistan levylle.. Ruskea viiva Leikkaa tämä siististi,, aseta levy takaisin ja tarkista, että se sopii.. Sitten sinulla on rintalinja
etiol: Miten teetkin niin saat saman arvon äänieristykselle, se ei vaikuta, minkä rakenteen valitsetkaan.. Kaikki pitää kuitenkin kiinnittää lattiaan... Eti..
Luxman: Juuri niin käytän minäkin masoniittia. Että seinät ohjaavat. Mutta tietysti paksumpi vaneri tekee siitä helpompaa. Mutta kannattaa kyllä käyttää oikeaa oksaporakonetta saadakseen hyvät reunat. Luulen, että sillä on suuri ero verrattuna keskiporakoneeseen. Luulen, että puusepänliike myy oksaporakoneita, jos sinulla ei ole sellaista. Muuten niitä löytyy esimerkiksi Clas Ohlsonilta
Dea_34: Oli erilainen kokemus purkaa kevytbetoniseiniä. Piikkasin hieman yläosaa ja loput otin lekalla, meni nopeasti. Ne eivät olleet erityisen kestäviä, mutta eivät pölyttäneet kovin paljon. /Dea
Dea_34: Ei, yläkerrassa ei ole mitään raskasta. Kaksi seinää on nyt poissa ja ne oli ilmeisesti lisätty, kun yläpuolinen palkisto oli jo asennettu, mikä käsitykseni mukaan tarkoittaa, että ne eivät voi olla kantavia. Lohkot olivat hieman paksumpia kuin luulin, noin 10 cm, mutta ne eivät olleet erityisen tukevia. Vähän piikkausta saumakohdissa ja sitten leka, niin homma oli tehty alle
Baskavoda: Sitten kysyn Beijeriltä, mitä he voivat järjestää minulle.. Kiitos vinkistä
Mikael_L: [citat] Todella tyylikästä. Olisi hienoa, jos tekisit projektiketjun rakennusprosessista. Voisin sitten matkia, kun rakennan seuraavan taloni! :)
tank77: Jaupp, sen täytyy olla sementtipohjaista, tavallinen fix toimii hyvin. Tai tämä: [bild]
Mikael_L: [citat] Ei. Friggeboden piirustuksen jälkeen minulla ei ole ollut aikaa käyttää Sketchupia enempää kuin aivan välttämättömästi. :o
tank77: TS on hylännyt ketjun? Onkohan hän jäänyt flown mukana:p
oceanis: On mahdollista säästää, mutta eihän se loppujen lopuksi ole niin kummallista, kun ajattelee, että euro oli 11,40 kruunua 4 vuotta sitten. Silloin ero ei ollut niin suuri, ja onhan se vaikeaa, että saksalaiset muuttaisivat hintaa vain siksi, että kruunu nousee. Joten suuri ero on kurssimuutoksessa. Sen sijaan olen hämmästynyt kuljetuksesta, tilaan paljon osia englantilaisiin autoihini
jtl: Kattopalkit tulisi olla itsestään kantavia. Kantavat seinät ovat normaalisti välipohjan ympärillä kahden kerroksen välillä. Jos olet vähänkään epävarma, kutsu rakennusinsinööri katsomaan asiaa. Jos seinä on kantava, toimenpide vaatii rakennusluvan.
jnel: Hei, Minulla on autotalli taloni lisäosana, ja ajattelin kunnostaa tämän tilan, koska se on melko nuhjuinen. Aion uudistaa sähköt, eristää sisäseinän uudelleen sisältä päin jne. Mutta katto, miten tekisitte sen? Sitä ei ole ilmastoitu tällä hetkellä, olisitteko luoneet ilmarako spontin ja eristyksen väliin (kuten nykyään on tapana)? Jos niin, miten olisitte tehneet sen? Vasen
Pilla58: Hintaan, jonka saimme, sisältyy myös veden ja viemärin vaihto kadulta taloon (2 x 30 m), joten sitä on vaikea verrata. Saamme erittelyn, kun työ on valmis, koska meillä on oikeus ROT-vähennykseen juuri va-työn osalta.
Snigla: Snurre: Kiitos, näin sen.. olen vastannut siellä! :thumbup:
magnusmo: Tässä on lähikuva seinästä, jotta näet rakenteen. Keltainen on tulos huolimattomasta pohjatyöstä =/ En ole tarpeeksi huolellisesti pessyt pois tapettiliimaa ja sen jälkeen liian ohut pohjustus. Valitettavasti ei ole uutta kuvaa "paklatuista" seinistä [bild]
markling: Nostaa vanhan ketjusi, Olen myös hankkinut Jago kasvihuoneen 5 neliömetriä. Se on varastossa odottamassa, että routa sulaa maasta. Miten kiinnitit sen maahan? Muita hyviä vinkkejä? //Christian
MathiasS: Kyllä puuruuvit kestävät raskaan hyllyn. Tai keittiökaapin tai 80 tuuman litteän TV:n. Yritä käyttää mahdollisuuksien mukaan 5-6mm ruuveja, silloin se pysyy kuin vuori.
Stefan Bengtsson: [citat] Napsauta viesti 8:ssä olevaa linkkiä, niin se selkenee.
Mikael_L: Vuokrasin Ramirentistä tai mistä se nyt olikaan, noin 80:-/päivä. Bauhausilla on kyllä puhtaat ryöstöhinnat vuokralaitteissaan. :thumbdown: