Erikoolio
Erikoolio: Korkeakiilto valkoinen IKEAsta (keittiö), asensimme kodinhoitohuoneeseen viime syksynä...
7 vastausta · 7,4k lukukertaa
Stew
Stew: Hei, Bumppaan keskusteluketjun puolestasi, koska en ole asiantuntija aiheessa. Mutta tuo näyttämäsi lavan puu on hyvänlaatuista. Se on kokonaisia lautoja sydänpuusta. Monet rakennustarvikeliikkeet ja ehdottomasti puutavaraliikkeet voivat auttaa sinua leikkaamaan pituudet. Mutta hienopuusepän työ sinun tulee tehdä kotona. Liitokset, viisteet, ei-suorat leikkaukset jne. Terveisin Stefan
1 vastaus · 6,5k lukukertaa
·
Stew
Stew: Hei, Olemme tehneet jotain vastaavaa portaissamme. Mäntyportaat. Hiottiin, täytettiin epoksilla, jossa oli halkeamia ja vaurioita (toimii loistavasti, pysyy tiukasti ja sitä voi hioa). Maalattiin sitten portaat harmaiksi. Tämä oli erittäin siistiä, kunnes huomasimme, että mänty on pehmeää materiaalia. Ja kaikki, mikä putoaa, raahataan tai muuten koskettaa pintakerrosta, vahingoittaa
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
·
A
anaitis: Minun on ehdottomasti suositeltava, ettei puuseppäyritys arvioi kiinteyden tällaisen rei'ityksen jälkeen.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Stew
Stew: Hei, Oi, vaikea kysymys. Ei varmaankaan ole kovin monta täällä, jotka ovat käyttäneet sellaisia putkia. Tietääkö kukaan edes, mistä niitä ostetaan? Jos joku tietää siitä, suosittelisin soittamaan sinne ja tarkistamaan. Palaa mielellään kuvien kanssa, jos aloitat projektin. Hyvin omituista ja hauskaa. Ystävällisin terveisin Stefan
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Ostin juuri bärläkt katolle ja silloin XL-Bygg oli 2mm paksumpi kuin Byggmax.
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Jaa, tuo saattaa olla vähän hankalaa ..? Räystäskoukku ei varmaankaan toimi tässä tapauksessa: [bild] [bild] Silloinhan ränni olisi veden valumiskohdan yläpuolella. Ehkä tavalliset koukut, joita yleensä kiinnitetään raakapontin päälle, mutta ruuvattaessa alhaalta päin. Noin kuten tämä kuva, mutta koukku raakapontin alle ja ruuvattuna alhaalta päin: [bild]
4 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
M
Macarus: Zingos variantti on mitä tarkoitan vesipellillä. Siltä se näyttää meidän talossamme. Voisi sanoa, että se on tyylikäs ja perinteinen tapa. Paneelin yläosan päätypinnan tulisi loppua muutama mm vesipellin yläpuolella, jotta se ei ime liikaa vettä. Vesipelti on tietysti altis, mutta sen päätypinta on suojattu. Se tulisi myös kiinnittää siten, että se on helppo vaihtaa. Meidän
13 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
P
pelle242: On olemassa pigmentoitua puuöljyä, kuten Jotunilta, joka muistaakseni voi olla lähes mustaa. Voisi olla ihan ok. Mutta ehdottomasti parasta on valaa askelmat itse betonista rautaoksidilla, niin saat mustat askelmat myös.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
seniorkonsult: bjozac Oletpa herkkähipiäinen. En ole huomauttanut ketään. Mielestäni on vain hyvä tarkistaa kysymys ennen kuin SINÄ alat korjata minua.
34 vastausta · 10,4k lukukertaa
·
anders07
anders07: Ainoa tapa saada se pysymään ja näyttämään hyvältä on valitettavasti raaputtaa irtonainen maali pois ja kittaamalla uudelleen nauhan kanssa. Latex tiivisteen levittäminen on helppoa, halpaa ja nopeaa, mutta ei se kaunein ratkaisu. Pelkkä maali ei toimi, se halkeilee pian uudelleen valitettavasti.
5 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
anders07
anders07: Kipsilaasti on melko anteeksiantava ja tarttuu yleensä hyvin. On kuitenkin riski, että pinnan alla on likaa/rasvaa tai pölyä, jolloin se voi irrota. Aina tulisi levittää primer kipsilaastin kanssa, erityisesti jos sitä levitetään maalatulle tai sileälle pinnalle. Kevytbetoniseinälle primer sekoitetaan 3-4 osaan vettä, ja sitten sen voi suihkuttaa esim. kukkien kasteluun tarkoitetulla
10 vastausta · 18,4k lukukertaa
B
Bambi: Kiitos, mitä vastaus :) Luulen, että suurin riski on juuri se levy, joka on jo pudonnut, koska se pysyy kiinni vain yhdellä kiinnikkeellä alareunasta kattotason takia vinoon sahauksen vuoksi. Levy on kolmionmuotoinen, ja voisin itse asiassa vaihtaa sen kiinnikkeen sellaiseen kulmakannakkeeseen, koska reiät eivät näy niin hyvin tai niitä voi tasoittaa ja maalata. Turvallisuus on kuitenkin
6 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
platon1980
platon1980: Kyllä, niin on! En uskonut, että se oli kipsiä.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
slacker
slacker: Lainaten TS; [citat] Onnea! Tollot...
17 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
slacker
17 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
P
peithan: Ei sellaisia löydy kaupoista täällä missä asun.. Voiko käyttää metallisia expanderia? Siinä on ollut reikä aiemmin, nyt ylitasoitettu, mutta voiko laittaa plugia samaan paikkaan? En tiedä tarkalleen missä se on, miten se toimii? Vai irtoaako tasoite vain ja saan ison reiän? Seinä on laajatasoitettu..
2 vastausta · 19,7k lukukertaa
S
Samoto: Hei! Minulla on talo, jonka seinillä on valkoista (knuckelputs). Nyt 20 vuoden jälkeen huomaan, että rappauksessa on ilmennyt hienoja halkeamia. Miten tämän voisi korjata helpoiten? Pitäisikö minun kaapia halkeamat auki ja sitten slamma (täyttää) sopivalla materiaalilla? Onko ehdotuksia, mitä materiaalia minun tulisi käyttää täyttämiseen? Kiitos etukäteen.
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
F
Fred vom Jupiter: Lasibetonki voisi olla tyylikästä.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
P
pbengtsson: Portaiden kiinnittämisestä sinun ei tarvitse huolehtia, ne ovat vakaita kunhan ne ovat tasapohjaiset. Helpointa saada ne tasapohjaisiksi on käyttää kiiloja painekyllästetystä puusta, mutta myös eri pituiset ranskalaiset ruuvit alhaalta vedettyinä voivat toimia tasoerojen korjaamiseksi, kuitenkin sinun on laitettava levy pään ja asfaltin väliin, jotta se ei uppoaisi.
3 vastausta · 7,1k lukukertaa
J
Jonbeee: Aah, GS byggvaror. Olen kyllä kuullut heistä, mutta en tullut ajatelleeksi, että he olisivat lähellä. Heidän hintansa näyttävät olevan kilpailukykyisiä ja jos laatu on lisäksi hyvä, niin tämä vaikuttaa loistavalta. Aion käydä katsomassa, kiitos!
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
T
thomasx: [citat] Timanttiporat käytetään myös tavallisella porakoneella. Mitä korkeampi kierrosluku, sitä parempi, käytännössä. Sent from my GT-I9300 using Byggahus
12 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
G
garagepularn: Hei! Olen suunnittelemassa autotallin rakennusta ja pohdin kattopalkkien mitoitusta. Katon tyyppi tulee olemaan pulpettikatto, joten mitään kovin monimutkaisia laskelmia ei tarvita. Olen kuitenkin epävarma siitä, mikä taipuma on normaalisti huomioitavaa autotallin katossa. Ohjelmissa (esim. byggbeskrivningar.se) ja erilaisissa taulukoissa olen nähnyt sekä L/300 että L/200 esiintyvän
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
Ola78
Ola78: Joko naulaat listat kattotuoleihin ja sitten masoniittilevyt niihin tai käytät hieman helpompaa vaihtoehtoa tuulenohjaimia aaltopahvista http://www.t-emballage.se/sortiment/start#artikel=265002
5 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
B
Bergsunda: Kyllä, sillä on oltava erittäin suuri merkitys. Mutta mietin yhä, mitä tapahtuu, kun lauta on kohtuullisen ihanteellisissa olosuhteissa. Se on puristettu yhteen jonkinlaisella liimalla - kestääkö liima 'ikuisesti' vai hajoaako se luonnollisesti? Tietääkö joku?
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
S
seniorkonsult: Julasta, Byggmaxista jne. löytyy halpoja pressuja, joita voit käyttää, mutta muista myös tarkistaa sääennuste ja suunnitella sen mukaan!.
8 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
L
Lago: Hei, et ole tehnyt mitään virhettä, vaan aivan oikein, ettei laatoitusta tai paneelia koskaan pitäisi antaa mennä vasten verhousta. Jos laatta tai paneeli ei ole samassa tasossa kehyksen kanssa, kiinnitä pieni lista muutaman millimetrin syvälle kehykseen, sitten kiinnitä lista verhouksen takapuolelle samaan tasoon, tasaisesti verhousreunan kanssa tai mieluusti muutaman millimetrin
4 vastausta · 11,3k lukukertaa
·
PNO
PNO: Voit levyttää (melkein) suoraan. Aloita vetämällä ulos kaikki vanhat kaapeliklipsit, käyrät naulat ja vastaavat, hakkaa huonosti lyödyt naulat ja höylää pois mahdolliset kohoumat laudasta, joka on vääntynyt. Sen jälkeen voit vain levyttää päälle. Vinkki on pitää saatavilla nippu masoniittisuikaleita, jotka voi laittaa kipsin ja lankkujen väliin, jos on kohta, jossa on vaikea
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
S
seniorkonsult: husbonden; Naurettava ja tietämätön kommentti. Tarkoitan, että kun ei tiedä kuormituksia ja rakenteita, on asioita, joita ei pitäisi itse amatöörinä arvata tai käsitellä. Yhtä lailla kuin sähköasioissa. Kyse on turvallisuudesta. Muuten tämä työ on rakennuslupavelvollinen, ja lain kiertämisestä määrätään korkeat sanktiomaksut. Mutta sinä besserwisser korjaat kai hampaasi
11 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
FemTummar
FemTummar: Ei, lasken katon alas saadakseni tilaa sekä putkille että LED-vedolle. Mahdollisesti piilotan myös patteriputket ylös, mutta se ei ole täysin varmaa. Yhteensä odotan sen vievän noin 50 mm.
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Myöhäistä tehty kauan sitten. Siksi hissi ei mene koko matkaa ylös.
12 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.