J
jonathanGubbe: Hei kaikki talonrakentajat! Minulla ei ole vielä tonttia, mutta olen aloittelemassa tutkittavaksi mahdollisuuksia tulevaan talonrakennukseen. Samalla kun katselen ympärilleni ja unelmoin, haluaisin mielelläni ottaa tilaisuuden vastaan ja lukea perusteellisesti rakennustekniikoista, energiarvoista, kosteuden tiiviydestä, ilmanvaihdosta ym. Joten nyt ihmettelen, voiko joku suositella yhtä tai
0 vastausta · 953 lukukertaa
E
eviljava: Niin tasaisesti kuin mahdollista. Ei ole yhtään hauskaa laatoittaa epätasaisille alustoille ja lopputulos ei koskaan ole oikein hyvä riippumatta siitä, kuinka paljon kikkailee ja korjailee tasoittaakseen fixillä. Kun laatoitan, yritän saada alustan yhtä tasaiseksi kuin jos olisin tapetoinut.
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: http://asbest-sanering.se/far-man-sanera-asbest-sjalv Se, mitä sinun pitää tehdä, on niin pientä, että se tuskin kuuluu asbestisaneerauksen piiriin. Kosteuta eterniittilevyt, jotta ne eivät pölyä turhaan, ja laita ne muovipussiin. Pyyhi mahdolliset jäljelle jääneet pölyt kostealla vanhalla pyyhkeellä, joka päätyy sitten myös roskapussiin. Vie pussi kierrätysasemalle. Jos sinulla
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
D
Drotz: Valitettavasti en voi asentaa upotettuja lamppuja nyt. Olisin pitänyt ajatella tätä aikaisemmin, sillä reuna, joka on lähimpänä seinää, ei ole tasainen. Joten minun täytyy tehdä jokin ratkaisu piilottaakseni ruman reunan, joka on siellä.
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
J
Jakethe: Älykäs viesti, en ollut ajatellut sitä ollenkaan! Joten on siis vielä enemmän mitä täytyy laskea (toivon nyt, että olisin ollut tarkkaavaisempi matematiikantunneilla koulussa). Onko olemassa mitään kätevää tapaa laskea taipuma ja siten nähdä, onko olemassa "murtumisriskiä"?
6 vastausta · 3,7k lukukertaa
platon1980
platon1980: Nyt olen asentanut 8mm laminaatin, toistaiseksi ihan ok, toki siinä on hieman joustoa, mutta minun 90 kg hypitään kantapäällä "ändträ" silti toimii.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
V
veronicaandersson: Mietin, miten meni, ja minkä summan jouduit maksamaan? Olen samassa tilanteessa ja mietin, kannattaako aloittaa rakennuslupien ym. hakeminen vai onko kustannus liian suuri. Kiitollinen vastauksesta.
6 vastausta · 32,3k lukukertaa
·
Z
ZipLock: [citat] Voin todistaa, että tämä toimii erinomaisesti. Tein juuri näin itse, kun etsin lämpöputkia.
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
H
Helioz: Ratkaisin saman ongelman lasiverannassani leikkaamalla paloja lattian alustan vaahtomuovista, jotka tökin sääntöjen ja kanavamuovin väliin. Ratkaisi ongelman heti vahingoittamatta muovia, mitä liima voi tehdä. Käytin Byggmaxin valkoista vaihtoehtoa, joten siitä tuli näkymätön (Byggmax-logon voi repiä pois muovista):
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
H
HSV1: En voinut olla sekoittamatta hieman c-bruk kipsiseokseen. 1 osa vettä, 1 osa kipsiseosta, 1 niukka osa c-bruk kiinnittyi hyvin ja rakenne on suuntaan, jota etsin; täytyyhän sitä pystyä jatkamaan?? Sitten vain maalaa sopivalla värillä. Monet mainitsevat silikaatit? Mutta mitä tiedän silikaateista, ne on tarkoitettu hengittämään kosteutta ulos; eivätkä ne anna suoraa suojaa vettä
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
V
vilpi: Vesitakkamme on muurattu jollakin kevytsoran näköisellä aineella. Loput talosta on muurattu leka:lla. Toivottavasti siihen oli jokin syy, miksi he tekivät niin.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
F
Fluxor: Hei hei! Ajattelin muuttaa vanhan pesutuvan yksinkertaiseksi kylpyhuoneeksi. Huone sijaitsee maanpinnan alapuolella talossa, joka sai salaojituksen ja Platon-maton noin kymmenen vuotta sitten. Rakennan kylpyhuoneen pääasiassa itse, enkä aio lisätä mitään kosteussulkua. Aiemmin seinissä oli vanhempaa märkätilatapettia (paksu vaahtomuovityyppi), jota yritän nyt poistaa niin hyvin kuin
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
I
injonil: Se on säädelty lainsäädännöllä.
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
D
Desmo72: Olen tekemässä kolmiportaista sokkelia ja aion käyttää 12 mm mdf:ää välikappaleena. Ongelma on, että en halua jatkaa tätä ja tarvitsen siksi levyn, joka on 4 metriä pitkä. Mistä sellaisen saa? Olen etsinyt verkosta ja kysynyt paikallisilta rakennusliikkeiltä, mutta 3 m on paras, mitä he ovat pystyneet tarjoamaan. Olen lukenut jostain vanhasta keskustelusta pituuksista jopa 4,8 m.
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
B
Micke64: Kloori hajoaa melko nopeasti, ja jos laimennat sen runsaasti huuhtelemalla, ei siitä kuitenkaan tule niin ympäristövaarallista...
10 vastausta · 7,5k lukukertaa
D
Drosen: Tyylikkäämpää olisi porata reikiä tolppiin, joihin laitat putket, jolloin vältät ylimääräisen "puupalan". Sinun tarvitsee vain pystyttää tolpat sitä mukaa kuin saat putket paikoilleen.
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: [citat] Ruotsissa sitä myytiin nimellä Lecapluggen.....pysyy tiukasti Leca:ssa ja reiällisessä tiilessä.....asensin ovenkarmit entisessä talossani niillä...
13 vastausta · 15,6k lukukertaa
·
J
janbanan: Hei! @bax - Onko sinulla vinkkejä mistä löytyisi näitä u-lister? Olen etsinyt/kysynyt ilman tulosta. Terveisin
5 vastausta · 10,6k lukukertaa
Tiofingers-Perra
Tiofingers-Perra: http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/
6 vastausta · 28,3k lukukertaa
phl
phl: Mitään koristeellisuuksia ei tule, eikä ole aikomusta hienostella kaiteita. Metalligrossistilla oli jonkin verran, vaikka matkaa Skånen takapuolelle on 10 peninkulmaa. Täytyy pohtia mittojen muuttamista hieman, jotta ne sopisivat helposti saatavilla oleviin KKR-mittoihin.
15 vastausta · 6,5k lukukertaa
M
MSjöström: Kiitos vastauksistanne! Jos poraa seinään, se näyttää kipsiltä, mutta kun laittaa plugg, se tulee suoraan ulos heti, kun siihen kohdistaa vähän painetta. Olen koputtanut seinään, mutta en kuule eroa missään. Jos nojaa seinää vasten tai sattuu kaatumaan sitä vasten, tuntuu kuin koko asunto romahtaisi.
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
H
Helioz: Pidä myös silmällä jyrsinterän pyörimissuuntaa, mikä määrää, pitäisikö sinun työntää vai vetää jyrsintä.
6 vastausta · 5,9k lukukertaa
D
Davidw: Valitettavasti ei kuvaa. Mutta jos haluat tarkkaa New England -tyyliä, sinulla pitäisi luultavasti olla sama leveys ja vaakasuuntainen. Jos haluat enemmän ruotsalaisen kesämökin tyyliä, kokeile sekoitettua.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
E
eviljava: Puts on vain pintakerros, joten jos haluat tehdä sen "rough", voit tehdä sen. Henkilökohtaisesti mielestäni voi olla hienoa poistaa puts, jos takana on vanha tiiliseinä. Jos taas on kevytsoraharkot tai vastaavat, mielestäni puts on tyylikkäämpi. Mutta nämä ovat vain omia mielipiteitäni, eikä niillä ole mitään tekemistä kysymyksesi kanssa. :)
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
wrang
wrang: Kiitos kaikille!
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
wrang
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Luulen myös, että sekä CE-merkintä että laskenta eurokoodilla koskevat vain niitä, jotka valmistavat ammattimaisesti muille. Itse tekemät tuolit ovat varmasti vapaita. Toisaalta joutuu vähän rakennuslautakunnan ja mahdollisen laadunvalvojan... anteeksi, valvontavastuu sanotaan kai nyt! He voivat joko hyväksyä omatekoisesi ilman protesteja, tai vaatia erittäin yksityiskohtaisia
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
J
jtl: Valitsin 13mm standardikipsilevyn. Tein samanlaisen remontin kellarissani reilu vuosi sitten. * 200mm Isodrän ulkopuolella, * Granabin tuuletettu lattia, * 45 teräsrimaa * 45 mineraalivillaa * OSB * Kipsi Valitsin 13mm kipsilevyn seuraavista syistä: Toisaalta teräsrimarakenteet eivät ole yhtä jäykkiä kuin puurimat, mikä korostuu erityisesti silloin, kun ei ole levyjä molemmilla puolilla
4 vastausta · 18,2k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Ok, ymmärrän konseptin. Kuitenkin sanoisin, että kaikissa näkemissäni ammattilaisten rakentamissa silloissa laudoitus on pitkittäin. Mutta kuten sanot, sillä on vähemmän merkitystä sinun tapauksessasi. Se, mikä on hyvää poikittaisissa lattiapalkeissa (ja siten pitkittäisessä laudoituksessa), on se, että on helppoa antaa sillan kannen/dekin ulottua noin puoli metriä. Jos sitten
4 vastausta · 7,7k lukukertaa
S
Småland2009: Mahtavaa, kiitos nopeasta vastauksesta! Odotan huomisaamuun, jolloin olen varmasti rauhallinen. :)
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Muussa tapauksessa voit käyttää stålskena, joka on tarkoitettu vinokattoasennuksiin.
12 vastausta · 23,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.