3 108 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Halpoja rakennusvinkkejä?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 907 viestiä
Rakennusinto pysyy yllä silloinkin, kun kassassa on vähemmän rahaa... Mutta kaiken ei tarvitse ehkä maksaa mansikoita ja olla luksustasoa. Mitä jos keräisimme vinkkejä siitä, miten voisi rakentaa edullisesti (mutta silti hyvin!), jos niitä on olemassa?
Valmistelu on halpaa. Paperi ja kynä suunnitteluvaiheessa. Googlaaminen tiedon, materiaalin jne. etsimiseksi. Kaivaminen ja lapiointi, eli maanrakennustyöt, ovat myös halpoja (vaikka uuvuttavia).
Mitä voi tehdä puusta on suhteellisen halpaa, jos se ei ole liian laajaa tai vaadi erikoistuotteita.
Maalata ja kitata puuikkunat.
Puhdistaa tavallisella laastilla.
Kaikki, mikä vaatii paljon työtä ja vähän materiaalia (vakiomateriaalia).
Mitä voi tehdä puusta on suhteellisen halpaa, jos se ei ole liian laajaa tai vaadi erikoistuotteita.
Maalata ja kitata puuikkunat.
Puhdistaa tavallisella laastilla.
Kaikki, mikä vaatii paljon työtä ja vähän materiaalia (vakiomateriaalia).
Ikkunat ovat yleensä suuri kustannus, mutta jos etsii blocket.fi:stä ym., voi kerätä melko paljon uusia huomattavasti edullisempaan hintaan. Sitten piirretään talo niiden ikkunoiden perusteella, jotka on hankittu. Tarkista myös puusepänverstaat, niissä on usein paljon virhetilauksia, joilla on hyvä hinta.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 2 705 viestiä
Maalata sisäkatto halvalla valkoisella maalilla (1-300:-/10 litraa)
purkaa ja suunnitella
korjata kaikki pikkuasiat ja viimeinen viimeistely, joita joskus lykkää tulevaisuuteen
purkaa ja suunnitella
korjata kaikki pikkuasiat ja viimeinen viimeistely, joita joskus lykkää tulevaisuuteen
Käytetyn tavaran ostaminen tai alennusmyynneistä löytöjen tekeminen voi todellakin säästää paljon mukavaa rahaa. Mutta se ei ole suora reitti suuriin säästöihin. Voin viitata omiin kokemuksiini. Olen usein ostanut käytettyjä rakennusmateriaaleja tai hyödyntänyt alennusmyyntejä. Ei vain siksi, että se oli halpaa, vaan myös siksi, että joskus ajattelin haluavani juuri sellaista materiaalia ja oli hyvä tilaisuus ostaa.
Mutta kun niitä sitten käyttää, ongelmat alkavat. Voi käydä ilmi, että materiaali on vahingoittunut varastoinnin aikana tai vahingoittunut siirrettäessä. Olen myös kokenut, että tavarat ovat olleet viallisia, kun lopulta avasin ne, ja silloin on reklamaatioaika ollut jo kauan ohi. Tai sitten käy ilmi, että tavarat eivät sovi. Joskus suunnitelmat muuttuvat, joten tavarat jäävät kokonaan käyttämättä.
Yksi onnistunut ostos oli, kun ostin puuterassin lautoja alennusmyynnistä. Niitä käytettiin pari vuotta myöhemmin, ja kuin ihmeen kaupalla ne riittivät juuri rakentamaani puuterassiin. Olin vain ostanut summanmutikassa, ja olin piirtänyt puuterassin ajattelematta kuinka paljon materiaalia minulla oli. Joten se meni hyvin. Mutta ikävää oli, että jouduin eri syistä kuljettamaan lautakasaa peräkärryllä kaksi kertaa ja pinon järjestelemään kolme kertaa uudestaan. Yhteensä käytin muutaman päivän vain lautojen järjestelemiseen. Joten kysymys oli, oliko se lopulta vaivan arvoista.
Mutta kun niitä sitten käyttää, ongelmat alkavat. Voi käydä ilmi, että materiaali on vahingoittunut varastoinnin aikana tai vahingoittunut siirrettäessä. Olen myös kokenut, että tavarat ovat olleet viallisia, kun lopulta avasin ne, ja silloin on reklamaatioaika ollut jo kauan ohi. Tai sitten käy ilmi, että tavarat eivät sovi. Joskus suunnitelmat muuttuvat, joten tavarat jäävät kokonaan käyttämättä.
Yksi onnistunut ostos oli, kun ostin puuterassin lautoja alennusmyynnistä. Niitä käytettiin pari vuotta myöhemmin, ja kuin ihmeen kaupalla ne riittivät juuri rakentamaani puuterassiin. Olin vain ostanut summanmutikassa, ja olin piirtänyt puuterassin ajattelematta kuinka paljon materiaalia minulla oli. Joten se meni hyvin. Mutta ikävää oli, että jouduin eri syistä kuljettamaan lautakasaa peräkärryllä kaksi kertaa ja pinon järjestelemään kolme kertaa uudestaan. Yhteensä käytin muutaman päivän vain lautojen järjestelemiseen. Joten kysymys oli, oliko se lopulta vaivan arvoista.
Rakenna Sketchupilla. Siitä tulee todella hauskaa, kun pääsee alkuun. Ja rakentaminen on ilmaista!ricebridge sanoi:
Kuten silloin, kun opin Sketchupin ja se yhtäkkiä vain karkasi käsistä...
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/91149-frigga-2.html#post634899
Sketchup on esimerkillinen käyttäjän näkökulmasta! Erityisesti nyt, kun voi olla kerroksia ja materiaaleja.
Iso plussa on, että se on täysin ilmainen
Mikael_L oletko käyttänyt http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ inspiraation saamiseksi tai tuodaksesi sisustusta valmiisiin piirustuksiin?
Iso plussa on, että se on täysin ilmainen
Mikael_L oletko käyttänyt http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ inspiraation saamiseksi tai tuodaksesi sisustusta valmiisiin piirustuksiin?
Klikkaa tästä vastataksesi