Hei
Minulla on juuri rakennettu kivitalo, jossa on yhdistetty autotalli.
Autotalli koostuu eristetystä lattialaatasta lattialämmityksellä, oikaisetusta leca-seinästä (190) ja 300 cm irtoeristeestä ullakolla.
Alun perin oli tarkoitus käyttää sitä kylmänä autotallina, mutta siellä on ollut noin 10-15 astetta.
Tänä talvena ja viime talvena seinillä on ollut paljon homekasvustoa, pahinta se on ovien yläpuolella.
Olen ymmärtänyt, että 190 leca -lohkot ovat liian heikot, sillä sisäpuolelle syntyy kondenssia, kun lämpötila laskee alle -10 asteen, ja sitten tulee todennäköisesti hometta.
Pitäisikö vain sammuttaa lämmitys ja käyttää se kylmäautotallina ensi talvena vai onko se ratkaistavissa toisin tavoin?

Terveisin, Mackan

Ja, 190 mm Leca ei ole paljon eristystä. Sinun pitäisi mieluiten eristää ulkopuolelta, mutta sitä et todennäköisesti halua tai voi tehdä? Koska se on autotalli ja se on yhdistetty taloon, sisäpuolelta lisäeristäminen ei ole täysin helppoa, mutta sen pitäisi olla mahdollista. On äärimmäisen tärkeää, että siitä tulee täysin 110% kosteustiivis, jotta et saa samanlaista kondensaatiota Lecaa vasten, mutta seinän sisäpuolelle, jos lisäeristetty. Metallirakenteet.

Käytätkö sitä autotallina tai johonkin muuhun?

Jos sitä käytetään autotallina, voit saada hyvän mukavuuden autossa moottorin ja sisätilan lämmittimillä, sen sijaan että lämmittäisit autotallia.

Käytetään vain autotallina.
Ei ulkopuolta voi lisäeristää, koska se on samassa linjassa talon kanssa.
Olen myös miettinyt 95 metallitolppaa ja eristystä, mutta eikö siinä ole riski kondenssille seinän sisällä?
Miten tarkoitat kosteudensuojattua?
Paras olisi ehkä muurata pienempi leca-block sisäpuolelle ja laittaa uusi rappaus siihen? vain hirveä työ.

S
minkälaista ilmanvaihtoa sinulla on?

kaksi venttiiliä
autotalli on 65 neliömetriä

Oi, hieno autotalli, onnea!

Oletko tarkistanut ilmankosteuden, kun olet ajanut auton sisään talvella? Vain 2 venttiiliä (=painovoimainen ilmanvaihto) ei todennäköisesti riitä paljonkaan ilmanvaihtoon. Arvaan, että se paranee, jos asennat vähän mekaanista poistoilmaa!

Minulla on suurimmaksi osaksi vain betoniharkkoja autotallin seinissäni (eli huonompi kuin leca) eikä kondensaatiota ole näkynyt sisäpuolella. (myös rakennettu talon yhteyteen ja 5-10+ talvella). Kuitenkin tuntuu siltä, että auto kuivuu paremmin, kun asensin pienen tuulettimen kattoon.

Ok, kiitos vastauksista, pitää tarkistaa tämä ilmanvaihto paremmin :)

Olen myös pohtinut 95 plåtregel o isolering mutta eikö ole riski, että kondenssia syntyy seinän sisälle?
Miten tarkoitat kosteustiivis?
Juuri niin, eli rakennusmuovin on oltava täysin tiivis, jotta ei olisi riskiä kosteudelle seinän sisällä. Jos seinä on tiheästi rapattu ulkopuolelta, ei ehkä ole mahdollista eristää kuidulla & reglar, koska muuten seinässä on kaksi tiivistettä.
Siinä tapauksessa:
Paras vaihtoehto olisi ehkä muurata pienempi leca block sisäpuolelle, sitten uusi rappaus siihen? hiton kova työ vain
:rolleyes:

Onko teillä kaksi talvella märkää autoa autotallissa, koska siitä tulee niin kosteaa?

kyllä meillä on se

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.