Aiomme tasoittaa kaikki huoneet asunnossamme (noin 50-55 m², 3 huonetta + halli). Olemme saaneet selville, että tähän alueeseen tarvitaan 3,3 tonnia tasoitemassaa. Alusta on puuta ja asumme toisessa kerroksessa talossa, joka on rakennettu joskus 1920-luvulla. Joissakin paikoissa tasoitetaan noin 4 - 6 cm. Vaikka asennetaan raudoitusverkko, miten voi olla varma, että se kestää?

Mitä on puulattian alla?
Miksi pitäisi tasoittaa koko asunto?
Oletteko saaneet OK:n tehdä sen As. oy:ltä?

Tavallinen käsittelemätön puulattia yhdessä huoneessa ja oletan, että se näyttää samanlaiselta muissa. Keittiössä oli lastulevyjä muovimattojen alla. Kyllä, se on ok taloyhtiöltä, jos voin saada vastauksen lattioiden kantavuudesta. Täytyykö minun purkaa koko lattia saadakseni selville, millaisille palkeille se on rakennettu?

S
aiotteko asentaa laattoja vai mattoa koko asuntoon?
muuten ei pitäisi joutua tasoittamaan koko asuntoa.
voi kulua paljon enemmän tonnia kuin olette arvioineet, jos teillä on huono tuuri.

Edelleen: Miksi? :confused:

Koska korkeuserot ovat niin suuria. Täysi vuoristorata.

Silloin yleensä hiotaan lattia....

Nimajneb sanoi:
Då brukar man slipa golvet....
Kan bli lite tufft att slipa bort 6 cm :)

jeppeknaster sanoi:
Voi olla hieman vaikeaa hioa pois 6 cm :)
Voi olla hieman hikistä myönnän, mutta siinä tapauksessa lattia on suunnattava uudelleen. Muuten tulee naurettavan paljon tasoitemassaa.

En usko, että sen ajan puurakenteet on mitoitettu ylimääräiselle kuormalle. Miksi et oikaise vanhaan kunnon tyyliin kiiloilla ja uudella lattialla?

• Tykkään
Helioz
  • Laddar…
Sen täytyy olla halvempaa ja helpompaa repiä koko lattia pois ja laittaa uusi.....

• Tykkään
Carl_Elvis
  • Laddar…
Muutenhan voi ruuvata kipsiä tai muita levyjä lattialle täyttääkseen, jotta tasoitetta ei tarvita niin paljon. Olen pian vastaavan projektin edessä ja ajattelen tehdä jotain samankaltaista. Kun kaikki on tasoitettu, tulee ristikoolaus ja lattialämmitys sen päälle.

Matti_75 sanoi:
En usko, että sen ajan puulattiavasat ovat mitoitettu ylimääräiselle kuormalle. Miksi ei suoristaa vanhaan hyväksi todettuun tapaan kiiloilla ja uudella lattialla?
Olin hieman epäselvä viestissäni, siitä että en pysty käsittelemään lattiaremonttia itse... Peukalo keskellä kämmentä, niin sanotaan... Mutta mitä tarkoittaa, suoristaa kiiloilla ja uudella lattialla? Mitä tämä tarkoittaa ajassa ja kustannuksissa, jos ulkoistan sen firmalle, joka minun nyt ON PAKKO tehdä tässä tapauksessa?

jeppeknaster sanoi:
Muutenhan voi kiinnittää kipsiä tai muita levyjä lattiaan täyttääkseen niin, että tasoitusainetta ei mene niin paljon. Pian edessä samanlainen projekti ja harkitsen tekeväni samankaltaista. Kun kaikki on tasaista, laitetaan harvarima ja lattialämmitys päälle.
Toimiiko tämä, jos on kolo/syvennys, jossa syvyys on 6 cm matalimmillaan? Voiko kolion vain täyttää...tasoitteella?

Eikö sinun pitäisi miettiä MIKSI lattia on vajonnut niin ja sopivuutta siihen, että heitetään vielä useita tonneja materiaalia lisää?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.