7 012 lukukertaa ·
23 vastausta
7k lukukertaa
23 vastausta
Tasoitusmassa / kantavuus puulattiaan
Sivu 1 / 2
Aiomme tasoittaa kaikki huoneet asunnossamme (noin 50-55 m², 3 huonetta + halli). Olemme saaneet selville, että tähän alueeseen tarvitaan 3,3 tonnia tasoitemassaa. Alusta on puuta ja asumme toisessa kerroksessa talossa, joka on rakennettu joskus 1920-luvulla. Joissakin paikoissa tasoitetaan noin 4 - 6 cm. Vaikka asennetaan raudoitusverkko, miten voi olla varma, että se kestää?
Tavallinen käsittelemätön puulattia yhdessä huoneessa ja oletan, että se näyttää samanlaiselta muissa. Keittiössä oli lastulevyjä muovimattojen alla. Kyllä, se on ok taloyhtiöltä, jos voin saada vastauksen lattioiden kantavuudesta. Täytyykö minun purkaa koko lattia saadakseni selville, millaisille palkeille se on rakennettu?
Edelleen: Miksi? 
Koska korkeuserot ovat niin suuria. Täysi vuoristorata.
Sen täytyy olla halvempaa ja helpompaa repiä koko lattia pois ja laittaa uusi.....
Muutenhan voi ruuvata kipsiä tai muita levyjä lattialle täyttääkseen, jotta tasoitetta ei tarvita niin paljon. Olen pian vastaavan projektin edessä ja ajattelen tehdä jotain samankaltaista. Kun kaikki on tasoitettu, tulee ristikoolaus ja lattialämmitys sen päälle.
Olin hieman epäselvä viestissäni, siitä että en pysty käsittelemään lattiaremonttia itse... Peukalo keskellä kämmentä, niin sanotaan... Mutta mitä tarkoittaa, suoristaa kiiloilla ja uudella lattialla? Mitä tämä tarkoittaa ajassa ja kustannuksissa, jos ulkoistan sen firmalle, joka minun nyt ON PAKKO tehdä tässä tapauksessa?Matti_75 sanoi:
Toimiiko tämä, jos on kolo/syvennys, jossa syvyys on 6 cm matalimmillaan? Voiko kolion vain täyttää...tasoitteella?jeppeknaster sanoi:
Eikö sinun pitäisi miettiä MIKSI lattia on vajonnut niin ja sopivuutta siihen, että heitetään vielä useita tonneja materiaalia lisää?