Luulin naivisti, että tämä sisäseinien tekeminen olisi helppo vaihe rakennusprojektissa, mutta törmättyäni hieman tietoon puuoppaasta aloin epäröidä. Tapauksena on, että minulla on välipohja, joka koostuu liimapuupalkkeista 56*270, jotka aion päällystää massiivisella 27 mm mäntylattialla.
Löysin puuoppaasta kaksi erilaista ratkaisua, joista toisessa sijoitettiin äänieristetty sisäseinä lattialle, tosin määritelty aluslattiaksi, jota minulla ei tule olemaan. Toisessa tapauksessa oli kyse kunnon ankkuroinnista välipohjaan, mikä vie aikaa ja tekee koko sisäseinästä "siirtämättömän".

Äänieristetty sisäseinä:
Rakennuspiirros, joka näyttää kerrosten välisen liimapuupalkin ja äänieristettyjen sisäseinien kiinnitysratkaisut. Mukana on numeroituja komponentteja.

Ankkurointi välipohjaan:
Kaksi piirrosta, jotka näyttävät vaihtoehtoisia tapoja ja kiinnityksiä sisäseinän ja lattian asennukselle limipuupalkeilla ja äänen eristyksellä.

Spontaanisti ensimmäisessä vaihtoehdossa on yksinkertaisuutta, mutta toimiiko se massiivisen puulattian kanssa ottaen huomioon sen liikkuminen? Toinen vaihtoehto on hieman "monimutkaisempi" ja vie enemmän aikaa, mikä on minulle tärkeä tekijä... :confused:

Hei Robert..
Koska aiot asentaa massiivipuisen lattian, joka on 27 mm, laitat ensin koko lattia-alan..
Sitten päätät, mihin haluat seinän ja asetat seinän valmiiden lattian päälle
ei mitään kummallista siinä,
vaihtoehto 1 on se, mikä pätee...
Oletan, että sinulla on vapaa-kannatteiset Fackverkstakstolar
MUTTA,
jos haluat tehdä kantavan seinän,,,
niin silloin sovelletaan toisia määräyksiä..
Eti..

Olet täysin oikeassa oletuksessasi, että ne EIVÄT ole kantavia, sillä silloin tilanne, kuten itse kirjoitat, olisi aivan toinen...
Minulle spontaani vaihtoehto oli ensimmäinen, mutta tulin hieman hämmentyneeksi, kun mainittiin vaihtoehto 2 "ei-kantavana sisäseinänä". Nyt voi olla, että minun on pakko tehdä vaihtoehto 2 yhdelle sisäseinälle, jotta saadaan se toimimaan, kun toisella puolella on oltava lattiaa (kylpyhuone) ja toisella puolella 27 mm puulattia.

Mielestäni ero vaihtoehtojen välillä ei ole kovin suuri, koska työpanoksen ero ei ole merkittävä koko työstä. Yksi etu seinän tekemisessä ensin on se, että äänieristys paranee huomattavasti verrattuna siihen, kun puulattia on jatkuva huoneiden välillä.

Miten teetkin niin saat saman arvon äänieristykselle, se ei vaikuta, minkä rakenteen valitsetkaan.. Kaikki pitää kuitenkin kiinnittää lattiaan...
Eti..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.