Olen tilannut asfaltoinnin siihen liittyvine maansiirtotöineen. Tarjouksessa on ilmoitettu, että NCC, jota tämä koskee, asettaa pilarit autokatokselle ja varastolle. Nyt sain tietää, että he valavat pilarit ilman pilarirautoja, ja he sanovat, että on helpompaa saada pilariraudat tarkasti oikeaan paikkaan poraamalla reiät valettuihin pilareihin ja kiinnittämällä pilariraudat sinne jälkikäteen. Minulla on poravasara (edullinen), pystyykö kone siihen? Se toimii erinomaisesti betoniseinissä...
Mitä sanotte siitä, te jotka osaatte enemmän kuin minä?
Tulin hieman uteliaaksi nyt. Kuinka he suosittelevat kiinnittämään plintjärn porattuun reikään? Liima? Kuinka kauan valun jälkeen pitäisi odottaa ennen kuin poraa/liimaa?
He eivät sanoneet mitään siitä, miten kiinnittää plintjärnen porareikään. Sen sijaan olen aiemmin lukenut, että jos on betonilaatta, voi kiinnittää säännön suoraan betoniin spikplugga. Joten arvelen että pluggen käyttö toimii. Pitäisi kai olla olemassa sillä mitalla?
Jos valetetaan plinttiä, käytetään yleensä tolppakenkiä, on olemassa malli, joka valetaan sisään ja on säädettävä, ja malli, joka on "kiinteä", johon porataan ja täytetään reikä kemiallisella ankkurilla, jonka jälkeen tolppakenkä painetaan alas.
...he kaatavat asennuspilarien betonit ilman että laittavat pilariraudat sisään...
Se käy paljon nopeammin ja helpommin heille (= halvempaa). Heidän ei periaatteessa tarvitse mitata mitään. Se työ jää sinulle.
He eivät ole täysin väärässä, mutta he olisivat voineet hyvin valaa pilariraudat sisään, mutta se olisi kuten sanottu vaatinut heiltä huomattavasti enemmän.
Kuten tavallista, se mitä voittaa toisessa päässä, menettää toisessa. => Kokemus :| (Raskasta alussa, mutta helppoa kantaa sitten.)
Jos valetaan plinttejä, käytetään yleensä tolppakenkiä, on olemassa malli, joka valetaan sisään ja on säädettävä, sekä malli, joka on "kiinteä", johon porataan ja täytetään reikä kemankare:lla, jonka jälkeen tolppakenkä painetaan alas.[kuva]
Vaikuttaa kätevältä käyttää kemankare:a. Kuinka paljon sitä tarvitaan 16-17 plintille?
Saako kysyä, mitä he veloittavat per neliömetri? Olemme nimittäin samalla linjalla, asfaltoida ja samalla valmistella carportia, jonka voimme ehkä tehdä ensi vuonna.
Hintaan, jonka saimme, sisältyy myös veden ja viemärin vaihto kadulta taloon (2 x 30 m), joten sitä on vaikea verrata. Saamme erittelyn, kun työ on valmis, koska meillä on oikeus ROT-vähennykseen juuri va-työn osalta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.