Tuntuu vähän typerältä kysyä, erityisesti kun en löytänyt ketään, jolla olisi sama kysymys useiden Google-hakujen jälkeen. Joka tapauksessa.
Pitäisikö varjolista asentaa seinää vai kattoa vasten? Eli pitäisikö "pitkän puolen" olla seinää vai kattoa vasten?
:x
 
Meillä kirvesmiehet ovat asettaneet pitkän sivun seinää vasten.
 
Pitkä sivu katon suuntaan....syy siihen, että osa asettaa sen seinää vasten, on että on helpompaa jiirata lyhyemmän jiirattavan osan takia.....
 
  • Tykkään
karlsson928
  • Laddar…
On olemassa erilaisia skugglist-tyyppejä. Skugglist 21 asennetaan siten, että pitkä sivu on seinää vasten, kun taas Skugglist 43 asennetaan siten, että pitkä sivu on kattoa vasten. Skugglist 33 asennetaan siten, että sileä puoli on seinää vasten. (Kaikki tämä on Svensk Trä:n mukaan.)

Mutta niitä voi tietenkin kääntää mihin suuntaan haluaa, jos se näyttää hyvältä jollain muulla tavalla.
 
  • Tykkään
Eva o Lasse
  • Laddar…
Kiitos vastauksista. Foorumi on yhtä hyvä kuin aina. =)
 
Enk Projektet sanoi:
Pitkä sivu kattoa vasten....syy siihen, että jotkut asettavat sen seinää vasten on, että on helpompi sahata kulmaan lyhyemmän sahan osan vuoksi.....
Häh?
 
sandhall sanoi:
Mitä?
Mitä et ymmärrä?
 
  • Tykkään
KA-1
  • Laddar…
  • Tykkään
Espesjö
  • Laddar…
Enk Projektet sanoi:
Mitä et ymmärrä?
Miten siitä voi tulla lyhyempi osa joka tehdään? Eikö sitä tehdä kokonaan?
 
Viimeksi muokattu:
Asetatko sen kuten Enk Projektet tarkoittaa, niin siitä tulee pidempi (33mm sijaan 21mm), mikä on vaikeampaa mutta tyylikkäämpää ja oikein.

Pitkä sivu seinää vasten
Ovi asennettuna huoneen nurkkaan, pitkä sivu seinän ja katon vieressä. Vaalea tapetti kuvioitu, kiinnikkeet oven päällä.

Pitkä sivu kattoa vasten
Mies vasaroi katon vierustaa; mittailee pitkän sivun asennusta seinää vasten.

Ehkä eivät parhaat kuvat, mutta ne löysin googlesta.
 
sandhall sanoi:
Kuinka voi olla lyhyempi osa joka sahataan kulmaan? Eikö koko osa sahata kulmaan?
Kokeile sahata kulmaan jotain joka on 1 cm ja jotain joka on 1 m, niin ymmärrät.....;)
 
  • Tykkään
Flomi ja 1 muu
  • Laddar…
On varmaan minä, joka ei vain tiedä, miltä listen näyttää yksinkertaisesti. :)
 
sandhall sanoi:
Varmaan en vain tiedä, miltä lista näyttää. :)
Napsauta viesti 8:ssä olevaa linkkiä, niin se selkenee.
 
  • Tykkään
Hanzzon88 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.