Mikael_L
Mikael_L: Vuokrasin Ramirentistä tai mistä se nyt olikaan, noin 80:-/päivä. Bauhausilla on kyllä puhtaat ryöstöhinnat vuokralaitteissaan. :thumbdown:
31 vastausta · 15,2k lukukertaa
·
D
Davidw: Hei. Aion rakentaa liiterin ja autokatoksen pilareille, tai ainakin ilman laattaa, pohdin myös betonilaattoja, joille voin asettaa palkiston. Asia on se, että alusta on nyt tiivistetty 0-40, ja siihen ei kai pääse kovin helposti, eikä myöskään ilman että pilareiden tuki vaarantuu kun ne upotetaan? Olisin voinut asettaa kaiken puutarhalaattojen päälle (paitsi autokatoksen) ellei olisi
0 vastausta · 889 lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Joo, se on luultavasti helpoin tapa...myös kortla/krysskolva samaan aikaan......
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
E
etiol: Ei, mutta tämä onnistuu sinulta helposti.. älä paina liian kovaa, vaan anna työkalun tehdä työt. Onnea. Ystävällisin terveisin Eti..
10 vastausta · 1,5k lukukertaa
Ingenjören
Ingenjören: Koska on epätavallista, että 250-300 mm paksu betoni välipohja painuu 60 mm pelkän oman painonsa ja asuintilan kuorman vuoksi, mietin, onko se ehkä rakennettu huonolaatuisesta betonista, ns. säästöbetonista tai sota-ajan betonista, jossa on paljon kiviainesta ja vähän sementtiä... Palkin asettaminen kantavan välipohjan alle tarkoittaa, että laattan yläreunaan tulee momentti palkin
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
raveper
raveper: Olen kuullut, että vanhat sisäovet ovat hyviä sängynpohjaksi. Ne ovat sekä kevyitä että kovia. Itse ajattelin rakentaa yläsängyn sälepohjalla tai etsiä edullisen lastensängyn patjan kanssa blocketista ja saisin kaiken tarvittavan viidellä sadalla.
10 vastausta · 16,6k lukukertaa
K
kamy: Kuulostaa järkevältä. Aion todennäköisesti tehdä niin. Täytyy vain mitata vähän, jotta koko rakenne mahtuu oven alle. Jos olen nähnyt oikein, tp20-tyyppisessä kattopellissä on 35 mm leveät urat. Silloin tavallinen 34 mm terassilauta voisi toimia sääntönä. Ehkä hieman huteraa rakentamisen aikana, mutta onko muita haittoja? Luulen, että paino riittää enemmän kuin hyvin
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
K
kuse: Anteeksi herättämisestä vanhaan ketjuun :) Tämä oli juuri mitä etsin. vojma, miksi kutsutaan sellaista peltiä, jota kuvailet? Sitten ihmettelen, kuinka käy kansien kiinnittämisessä, kun ne on leikattu? Riittääkö olemassa oleva cc 60 mitta naularimojen välillä? Jos leikataan kansi juuri naulariman alla, niin seuraava kiinnitys tulee vasta 60 cm alempana, eikö se ole liian vähän
5 vastausta · 11,1k lukukertaa
J
jtl: [citat] Mahtavaa! Kuvat ovat aina mukavia ;)
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
M
mecese83: Ohita.
0 vastausta · 870 lukukertaa
V
vectrex: Ei oikeastaan mitään hyvää sanottavaa, paitsi että sähköisellä katkaisu/jiirisahalla tämä ongelma poistuu, koska sillä voi helposti sahata pois 1mm tai vähemmän listasta, mikä ei ole mahdollista manuaalisella sahalla!
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Minun pitäisi tarkistaa tämä suunnittelijalta....mutta arvaan, että kyseessä on läpikiinnitys, ellei joku konsoli voida tehdä alaspäinkin.....
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
V
vectrex: Jos tarkoitat seurauksilla kosteutta itsessään, niin se ei ole mikään ongelma, se kuivuu pois. Seuraukset tulevat nyt, kun laitat lastulevyn, se tulee vain nojaamaan uusiin runkopuihin ja silloin ne ovat hyödyttömiä. Anna niiden kuivua niin kauan kuin voit ja sahaa ne oikeaan korkeuteen ennen kuin asennat ne. Ei ole paljon muuta tehtävissä, kuten minä näen asian. En usko, että saat
8 vastausta · 1,9k lukukertaa
B
bozze4evigt: Minulla on kysymys... aion rakentaa uran tai laatikon kattoon, noin 45 cm leveä seinästä ulospäin ja 8-10 cm korkea alaspäin katosta. Tällä hetkellä katossa on kipsilevyjä, ja naulalevy ei sovi niihin mittoihin, joissa aion kiinnittää kattoon. Ajattelin laittaa 28x70 rimoituksen, mutta riittääkö, että ruuvaan sitten cc30 kipsilevyyn ja käytän liimaa? En halua, että se putoaa
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
E
etiol: hei taas ... [bild] Kaiva ensimmäiseen portaaseen asti, täytä 15-20 murskekivellä ja tiivistä kunnolla, aseta ensimmäinen lohkarepaasi... ja tee sama uudelleen murskeen kanssa... älä unohda laskea askelkorkeutta, jotta se osuu kohdalleen, kun tulet ylös... Näin minä olisin tehnyt.. Ystävällisesti Eti..
1 vastaus · 5,0k lukukertaa
·
E
etiol: Hei .. Jotta salaojat saadaan tehtyä oikein, kaikki täytyy poistaa, koko tämä osa on laajennettu, .. Oletan, että kuistin päällä on katto.. [bild] Tue kuten kuva näyttää ja pura pois kaikki muu, jotta kaivinkone pääsee käsiksi .. päätyseinän voit jättää paikalleen, samoin alla olevan palkin, kaivinkoneen pitäisi pystyä pelastamaan sen. Täällä on kuitenkin niin paljon
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
E
eldanne: Tällä hetkellä on olemassa betonikatto, joka ei ole kovin kaunis. 3 huoneen 4 seinästä koostuu jonkinlaisesta lastulevystä, ja viimeinen seinä on betonia :-) ajattelin asentaa kipsikaton.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
Micro: goldfish 1977... Olet täysin oikeassa materiaalin suhteen.. kipsi on herkkä ja lastulevy voi liikkua ja turvota kosteuden vaikutuksesta.
12 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Hei LUDDET, oletko unohtanut etsiä foorumilta? Tässä on ketju, joka voi antaa sinulle joitain vastauksia: http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/198390-entretak-lutning.html
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
Springare
Springare: Mitä halkaisijaa poraa käytit? Aion ostaa poran ja mietin 17mm. Miten leikkasit putket?
12 vastausta · 9,1k lukukertaa
·
B
Baskavoda: se näyttää olevan hyvä vaihtoehto kyllä.. Kiitos vinkistä!
8 vastausta · 4,9k lukukertaa
K
Kurtivan: Aivan, siitä tulee ongelmia, jos haluaa lisätä toisen lattian päälle. Olen asentanut uuden puulattian aiemmin, joten kestää hetken ennen kuin joudun siihen tilanteeseen...
6 vastausta · 4,6k lukukertaa
C
cazet: Hei, minä aion laatoittaa betoniseinää kellarissa, se on hieman epätasainen valumuotin jälkeen, eroa on noin 1-1.5 cm. Voiko laatoittaa suoraan siihen ja täyttää epätasaisuudet laastilla vai pitääkö se tasoittaa rappauslaastilla ensin?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
I
injonil: Nyrkkisääntö on, että muovin ei pitäisi olla enemmän kuin 1/3 seinässä sisäpuolelta katsottuna.
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
E
Enoksson: Etsi funkispaneli foorumilta tai googlesta, niin löydät vastaavan paneelin, jota ei pitäisi olla liian vaikea löytää.
2 vastausta · 974 lukukertaa
·
Y
youppie: Aion asentaa koristetiiltä oikeasta kivestä ja olen tehnyt tukevan kehyksen ja asentanut OSB-levyn. Siitä tulee noin 1x3 m (l x k) koristetiiliä ja loput huoneesta tulee OSB, kipsilevy, tapetti ja maali. Mietin, mikä olisi sopivin ratkaisu koristetiilien taakse parhaan tarttuvuuden ja rakenteen tukevuuden varmistamiseksi. Se on melko raskasta koristetiiltä kiviaineksesta, joten se painaa
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
F
Fred vom Jupiter: Eräs ryhmä käsityöläisiä, jotka kävivät täällä katsomassa, olivat sitä mieltä, että 100 mm riittää hyvin. Luin jonkin taulukon jostain ja päädyin samaan johtopäätökseen. Lopulta tuli kaksi kerrosta 70 mm tavallista valkoista S80-soluvaahtoa. Olin vähän kiinnostunut siitä mustasta soluvaahtosta, mutta juuri silloin tuli vähän kiire ja se on tilausvara.
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
Torpalainen
Torpalainen: Ilmiö, jota kuvailet, olet itse lähellä ratkaisua, jos ymmärsin sinut oikein. Kipsilevy on ruuvattu puu- tai metallirunkoihin, joiden c/c on 450 mm (joskus c/c 600 mm ulkoseinällä), joita vasten levy lepää, mutta lattialla on luonnollisesti myös sokkeli, jota vasten levy lepää, mutta sinne ei ruuvata. Koska runkojen mitat eivät koskaan ole millilleen samat puumateriaalissa ja
7 vastausta · 3,1k lukukertaa
I
injonil: Tässä on öljykarkaistu board, se näkyy ikään kuin se olisi öljykäsitelty: http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/isolering-gips-skivor/byggskivor-hyllplan/board/1007/oljehardad-board
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
slacker
slacker: [citat] Jännittävää - Olet siis rakennuttanut kylpyhuoneen näillä? Todella mielenkiintoista, kun en vielä ole miettinyt, MITEN tekisin kellarikerroksen kylpyhuoneen. Nykyisin kipsilevyä puukehyksessä suoraan betonia vasten, en ollenkaan innokas rappaamaan ja sitten laatoittamaan, koska arvioin, että on riittävästi työtä saada riittävän tasaiset seinät laattoja varten, jotka vaimo
12 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.