Meillä on "tavallinen kunniallinen" vasemmalle kääntyvä portaikko. Se on melko huonossa kunnossa. Narisee paljon, jokin askelma on haljennut keskeltä pituussuunnassa. Jotkut askelmat ovat hiukan irronneet seinästä ja yleisnäkymä on ruma!! Jotain täytyy tehdä, uuteen portaikkoon, joka maksaa noin 100'000, meillä ei ole varaa.
Kysymys on, voiko tämän korjata ja miten.
Ajattelen, voisiko jotenkin korjata halkeaman, saada askelmat takaisin paikoilleen ja sitten maalata reunat ja kaiteet valkoisiksi ja päällystää askelmat sellaisilla "askelmilla", joita voi ostaa...

Yritin lisätä joitakin kuvia, yhden halkeamasta ja toisen sivuista, joista askelmat ovat hiukan irronneet, toivottavasti ne toimivat!

• Vanhan puutason halkeama portaassa, joka on venynyt ja vääntynyt ajan myötä. Puu on kulunut ja vaatii korjausta tai vaihtoa.
  • Puisten portaikon askelma halkeamalla, joka kulkee askelman keskellä. Puu on kulunutta ja likaisen näköistä.
Hei,

Olemme tehneet jotain vastaavaa portaissamme. Mäntyportaat. Hiottiin, täytettiin epoksilla, jossa oli halkeamia ja vaurioita (toimii loistavasti, pysyy tiukasti ja sitä voi hioa). Maalattiin sitten portaat harmaiksi.
Tämä oli erittäin siistiä, kunnes huomasimme, että mänty on pehmeää materiaalia. Ja kaikki, mikä putoaa, raahataan tai muuten koskettaa pintakerrosta, vahingoittaa sitä. Joten nyt meillä on paljon rumia painaumia ja naarmuja kengistä jne.
Portaanne näyttävät vanhemmilta kuin meidän, ja ehkä se on sekä parempaa mäntyä että se on ehkä asettunut hieman enemmän. Mutta se näyttää silti pehmeältä, jos katsot kaikkia merkkejä. Joten on suuri riski, että se tapahtuu samalla tavalla teille.

Portaiden hiominen ja maalaaminen oli erittäin paljon työtä, ja nyt meidän täytyy tehdä kaikki uudestaan. Lisätä uusi kulutuskerros, tällä kertaa puusta.

On monia Tee-itse ratkaisuja portaiden uudistamiseen.
Monet yritykset myyvät melkein valmiita askelmia (tai miksi niitä kutsutaan), toiset ovat tehneet ne itse lattiaparketista, sekä halvalla että hyvällä tuloksella.
Tiedän, että tee se itse -lehdellä on useita artikkeleita, joita voit ostaa halvalla eri tekniikoilla.
http://gds.se/

Jos jaksan tehdä portaat uudestaan, yrittäisin käyttää lankkuja kauniista tammilattiasta. Ja hoitaa se itse. Pitäisi olla halpa ja riittävän siisti :) Mutta se on paljon työtä!!

Ystävällisin terveisin

Stefan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.