Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
FatZo: Sitten tehdään niin, toivotaan, että muovi selviää hyvin purkamisen aikana. Kiitos
Lane: Nyt olen etsinyt ja etsinyt ja ilmeisesti myös vanha vindpapp voi haista. Sen sanotaan netissä haisevan hieman makealta ja ummehtuneelta. Tämä pitää aika hyvin paikkaansa, koska haju on erilainen ja miedompi verrattuna hajuun, joka meillä oli sisäänkäynnin kerroksessa (joka haisi vaurioituneelle puulle ja sai silmät vuotamaan). Nyt sitä haluaisi vaihtaa ketjun nimeksi haju
Zynx: testasin taltalla ja höylällä eilen, meni tosi hyvin. Vähän enemmän harjoitusta niin siitä tulee loistavaa, meni myös suhteellisen nopeasti. Noin reilu tunti per suunniteltu tolppa tyyppisesti.
jeppeknaster: Luulen, että pintaa voi käsitellä mm. Osmo kovavahaöljyllä
Zotrix: [citat] Voiko asiantuntija siis nähdä tämän pelkästään silmällä? Onko kyseessä kantava seinä vai ei.
Myckling: Niin se on, että me pohjoisempana joudumme maksamaan korkeampia hintoja korkeampien kuljetuskustannusten vuoksi, mikä voi tuntua hieman oudolta, kun suurin osa puutavarasta lienee kaadettu juuri näillä seuduilla olevista metsistä. :-)
Turbo123: Kolme 95x95 tolppaa, mietin riittäisikö 2 kpl, vai olenko väärässä?
j-o75: [citat] En ole kovin pirteä niin myöhään illalla. Ei pitäisi kirjoittaa mitään klo 20.00 jälkeen.
jhenrikj: Laske 1,75 tonnia per kuutio purkamatonta materiaalia... Sitten sinun tulee kuten sanottu tampata sitä alas myös jonkin verran, joten 2 tonnia per kuutio ei tunnu ollenkaan väärältä..
FG: Mitä tulee viimeiseen kappaleeseesi, lainaan mitä kirjoitin toisessa keskustelussa, joka sopii tähänkin. Kyseessä on kaksi erilaista seinärakennetta. Joko rakennetaan massiivinen seinä, joka on tiivis ja painava, tai rakennetaan kaksoisrakennelma massa-jousi-periaatteella. Kaksoisrakennelma on tavallinen, ja siinä on raskaita pintakerroksia kipsilevyistä, joissa on mahdollisimman pehmeä
MagdaS: Hei m4x, Oletko yhä kiinnostunut lähtemään Puolaan ostamaan rakennustarvikkeita ja muita tavaroita? Asun itse asiassa Puolassa ja tunnen paikalliset markkinat ja niiden erilaiset tuotteet ja hinnat. Ota yhteyttä. Puhun sekä puolaa (äidinkieleni) että ruotsia. Ystävällisin terveisin Magdalena
anthill: Täydellistä, kiitos avusta!
smurfen72: Ota vanha hammasharja ja pyöräpumppu ja ole tarkkana niin tulee puhdasta jos sinulla ei ole kompressoria.
Locke: Parasta ennen -päiväys viittaa kromin vähennykseen - sillä on tekemistä työympäristön kanssa. Vanha sementti menettää yleensä lujuuttaan, mikä voi olla merkittävää laboratoriokontekstissa. Rakenteellisesti minun on erittäin vaikea nähdä, miten vuoden vanhalla sementillä olisi merkitystä. Luulen, että olet lisännyt liikaa vettä, sekoittanut huonosti tai joutunut
seniorkonsult: Minä laittaisin kattohuopaa. Tai levyjä. Ei ole niin kivaa, että eristeen yli puhaltaa reipas tuuli.
pelpet: LK tai Uponor näkyvät usein, joten se pitäisi merkitä, että nämä ovat OK kuitenkin. Tällä hetkellä Jula tarjoaa alennuksen ilma-vesilämpöpumpussa, jossa on mukana sähkövastus. 17 lax he haluavat siitä. Se voi olla vaihtoehto sähkökattilalle, kunhan se on niin halpa. Joka tapauksessa, jos voit pian asentaa muutaman patterin. Merkillä "Anslut" on huono maine, joten en odottaisi
Gallimatias: Tässä saattaa olla vihje ajan käyttöön http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/40523-hur-fort-murar-man.html Yksikköajat on googletteva sana. Materiaalihinnat ovat vain puhelinsoiton päässä; soita Beijer Bygg, Optimera, Woody jne ja eritelkää kuinka monta m2 haluatte raudoituksella ja laastilla. He antavat tarjouksen ja silloin tiedätte materiaalihinnan.
SwiftD: Tuntuu huonolta idealta... miten aiot kuivata kellarin lattian ja seinät? Et voi heikentää talon olemassa olevaa perustusta, joten uuden seinän täytyy tulla sisäpuolelle. Kuulostaa siltä, että se päättyy kosteuteen ja homeeseen.
seniorkonsult: Vuokranantajalla on ympäristövastuu siitä, että asunto on terveellinen. Jos hän ei tutki eikä selvitä/korjaa asiaa, voit ottaa yhteyttä kunnan ympäristöyksikköön. Mutta olet ilmeisesti tehnyt ilmoituksen, koska lääninhallitus on mukana. Haju viittaa kosteuteen ja...homeeseen.
Kromo: Illalla ulos ja kiinnitä se seinään. Seuraavana päivänä kiinnitä se. Tai merkitse seinään pari pistettä ja seuraavana päivänä laita se ylös.
thomasx: Leikkauslujuus vanhalla klassikolla PL400 on 30 kg/cm2, kun se on kovettunut, joten se ei ole mikään ongelma ;)
martinradbo: Aion juuri tilata H-palkkeja ja liimapuupalkeja, mutta minulla on ongelmia, koska en saa yhteyttä suunnittelijaani. Palkki 2 ja 3 ovat teräksisiä H-palkkeja, HEA 200 mm. Palkki 5 on kaksinkertaiset liimapuupalkeilla, 90x225, koska siellä on useita tukipisteitä. Olemme kuitenkin unohtaneet laskea palkit 1 ja 4. Palkkien 2 ja 5 välillä on yläkerta, muut osat ovat vain yhdessä kerroksessa
thomasx: Joo, siinä on monia etuja, erityisesti hinta. Materiaali maksaa noin 50:-/m² ja se kestää yhtä kauan kuin laatta, olen kuullut, tavallisessa kotitallissa. Kaikki hoituu valun yhteydessä, eikä myöhemmin tarvitse maalata tai laittaa mitään muuta. Täältä löytyy lisätietoa www.modernbetong.se Olen hieman kyllästynyt tähän juuri nyt. Olin sopinut yhden kanssa, joka olisi valanut
Rooney: Näköjään tein virheostoksen. Luulin, että voisi valita pitää portin avoinna noin 120 astetta esimerkiksi hakasella, mutta tällä rakenteella se on mahdotonta. Lisäksi portti jättää 40-50 cm aukkon, riippumatta siitä, kuinka paljon kiristän jousen. Onko olemassa muuta ratkaisua ovensulkijalle, joka toimii ja jossa voi myös valita pitää portin avoinna esimerkiksi hakasella? Portti
joano: Hei! Samankaltaisia kysymyksiä on esitetty aiemmin, mutta pyydän hieman apua kuitenkin. Suunnittelen autotallini eristämistä, mutta sen rakenne ei ole paras mahdollinen, puristetty alapuu betonilaatalla ainoastaan rakennusmuovi välissä. Tuulensuoja ennen paneelia on kipsilevyjen muodossa. Katso kuva. Nämä levyt ovat selvästi kosteusvaurioituneita (pehmeä paperi alareunassa). Olen
anders07: Laittaisin mieluummin kipsilevyn ja tasoittaisin sen jälkeen. Käytä kipsitasoitetta täyttämään niin, että syvyys on sama kuin muu seinä ensin. Sen pitäisi olla tarpeeksi tukevaa, jotta se ei halkea sitten, kun tasoitat koko seinän. Varmuuden vuoksi voit laittaa rappausverkon luukun päälle, kuten anatis ehdotti.
MathiasS: Riippumatta luvasta tai ilmoituksesta sinulta vaaditaan konstruktionsritningar + laskelmat.....
MathiasS: Näen minä mielestäni kotirakentajana pitäisi yrittää niin paljon, että housut repeäisivät. Silloin se kestää.
Mikael_L: VP-2 rasiat säädettävällä renkaalla ovat ratkaisu ongelmaasi ja ovat helvetin hyviä rasioita. Valitse sellainen, jonka rengasta voi säätää välillä 13-26mm. Halvempi vaihtoehto on Étman, joka on jotain kiinalaisvalmisteista, mutta kuitenkin ihan OK. Siinä on säädettävä rengas ja sitä voi ostaa muutamasta paikasta, mm.