Hei,

Olen saanut halkeamia ja kuplia kattokipsisaumaan ja mietin, mitä toimenpiteitä vaaditaan, jotta tämä saadaan kuntoon?

Gipssaumassa on halkeamia ja kuplia.

Ystävällisin terveisin
Bambi
 
Näyttää siltä, että nauha on irronnut saumasta, ellei kosteus ole tehnyt niin, että maali irtoaa.

Sinun täytyy poistaa irtonainen maali ja sitten liimata kiinni paperinauha vedenpitävällä kangasliimalla, silottaa, hioa ja maalata uudelleen. Jos katto on vanha, vie maalinkappale maalikauppaan, jotta he voivat sekoittaa saman värin, eikä sinun tarvitse maalata koko kattoa uudelleen. Kuitenkin "läiskä" näkyy, jos valo osuu siihen, mutta yleensä se ei ole kovin häiritsevää...
 
Kiitos vastauksesta

Se on suhteellisen uutta rakennusta ja he tekivät virheen kattospottilamppujen kanssa, joten kipsilevyt leikattiin sieltä ja sitten asetettiin pääty/pääty ja tasoite, kun ne asetettiin takaisin paikalleen. Luulen, että he eivät käyttäneet nauhaa saumassa, koska se olisi aiheuttanut liikaa rakennusta, joten se on ainoastaan tasoitettu ja sen pitäisi kestää :)

Se mikä on noussut, on kipsilevyn paperi, joka on muuttunut kuoreksi ja se pelottaa minua vähän, miten se olisi voinut tapahtua?

Ystävällisin terveisin
Bambi
 
Ei, sehän on aivan väärin. Ei se voi pysyä ilman nauhaa!

Kun leikataan kipsilevyä, paperi repeytyy usein hieman. Kittimassa on kostea, kun se levitetään, joten se liuottaa paperia vielä enemmän, ja pala irtoaa. Kun sitten tulee muutoksia ilmankosteudessa (kuten nyt keväällä), materiaalien liikkeet katossa ovat riittäviä nostamaan nämä "paperinpalaset".

Heidän täytyy palata, raaputtaa pois maali ja laittaa nauhaa, muuten pian koko katto näyttää samalta...
 
  • Tykkään
Bambi
  • Laddar…
Hei,

Uskon, että he eivät koskaan palaa, enkä halua ottaa taistelua, koska se voidaan korjata pienemmillä summilla eikä energiankulutus olisi sen arvoista. Kyseessä on kolme kipsilevyä, jotka on leikattu samalla tavalla, ja vain tämä on kuplinut, ja sekin vasta kolmen vuoden jälkeen. Ehkä vasta nyt liike sai kuplimisen aikaan? Kaikissa levyissä on kuitenkin minimaalinen halkeama, noin 0,5 mm, joka esiintyy myös joissakin seinäkipsisaumoissa. Miten tämä korjataan parhaiten?

Mietin seuraavia vaihtoehtoja:
1. vain maali
2. vain joustava tiiviste
3. hiekkatasoite ja maali, mutta eikö se näytä epätasaiselta, jos tämän tekee jokaisen pienen halkeaman kohdalla siellä täällä?

Ystävällisin terveisin,
Bambi
 
Ainoa tapa saada se pysymään ja näyttämään hyvältä on valitettavasti raaputtaa irtonainen maali pois ja kittaamalla uudelleen nauhan kanssa.

Latex tiivisteen levittäminen on helppoa, halpaa ja nopeaa, mutta ei se kaunein ratkaisu. Pelkkä maali ei toimi, se halkeilee pian uudelleen valitettavasti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.