4 291 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Ulkovuoraus, joka on 21mm/22mm ?
Joku tietoinen siitä, miksi "vähemmän ammattimaiset" rakennustarvikekaupat myyvät ulkovuorauksia paksuudella 21mm, kun taas ammattimaisemmat myyvät paksuudella 22mm?
Miksi tämä ero paitsi hinnassa (jos hintaeroa on)?
Se on erittäin häiritsevää, jos ostaa puutavaraa erissä ja täytyy pitää tämä mielessä koko ajan.
Toisaalta ehkä 1mm ei huomaa.
/P
Miksi tämä ero paitsi hinnassa (jos hintaeroa on)?
Se on erittäin häiritsevää, jos ostaa puutavaraa erissä ja täytyy pitää tämä mielessä koko ajan.
Toisaalta ehkä 1mm ei huomaa.
/P
En tiedä miksi, mutta olen myös huomannut eron. Olen myös huomannut, että spontat virke ei myöskään ole standardisoitu - kun täydensin toisesta rakennustarvikeliikkeestä, oli siinä pidempi fjäder (tai mahdollisesti matalampi not), mikä aiheutti erittäin näkyvän raon (2-3 mm) kahden eri merkin saumassa...
Viimeksi muokattu:
Mielestäni jokaisella lautatarhalla, jossa olen käynyt, on ollut omat erityispiirteensä. Luultavasti jokaisella sahalla on omat mallinsa.
En ole koskaan ajatellut, että ero olisi juuri "vähemmän ammattilaisissa" (mitä se nyt tarkoittaakaan) rakennustarvikekaupoissa ja muissa.
En ole koskaan ajatellut, että ero olisi juuri "vähemmän ammattilaisissa" (mitä se nyt tarkoittaakaan) rakennustarvikekaupoissa ja muissa.
Jos sanotaan näin, että mitä olen nähnyt on, että esim. bauhaus ja byggmax ei ole 22mm vaan ainoastaan 21mm ulkopaneelissa. Sillä aikaa beijers ja muut vastaavat jotka suuntautuvat enemmän ammattilaisasiakkaille niin ei ole 21mm vaan 22mm. Joten sitä ihmettelee tietysti mistä se johtuu. Eri sahalaitokset, toimittajat vai onko niin, että 22mm on "parempi" jollain tavalla?
Klikkaa tästä vastataksesi