Hei, kuten tavallista, jotkut rakennusvaiheet viivästyvät. Koska rakensin terassin kesänä mökin jälkeen, en koskaan saanut laitettua räystäskouruja.

Nyt olen kuitenkin hieman epävarma siitä, mitkä kourukoukut minun pitäisi käyttää.

Mitä mieltä olette? Pitäisikö minun laittaa paikalle räystäslauta ja asentaa säädettävät vai voinko laittaa lyhyet kourukoukut? Huomaa, että en ajatellut laittaa syöksytorvea.

Miten te tekisitte?

Anteeksi huono kuva.

Alkuperäinen ajatukseni tehdä puusta ei ehdi... :confused:

/G
 
  • Hirsitalon katon reuna ilman ränninkoukkuja, katto peitetty aallotetulla mustalla materiaalilla, taustalla metsä.
Mikael_L
Mutta anteeksi nyt, mutta en ymmärrä miltä se näyttää, oikein. :o

Valuuko vesi siinä jutussa, joka näyttää platonmatolta, siis säännön alla, joka on kiinni kulmateräksellä?

Vai valuuko vesi jollain pinnalla yläpuolella?
 
Vesi valuu ulos platonmatan päältä. Sääntö jota näet on vain este, jotta ruoho ei putoaisi katolta :)

/G
 
Puutalokatto, jossa on nurmi, pieni terassi valkoisilla kalusteilla, taustalla mäntyjä ja iso kivi.
 
Mikael_L
Jaa, tuo saattaa olla vähän hankalaa ..?

Räystäskoukku ei varmaankaan toimi tässä tapauksessa:
Talon räystäskoukun kuva, musta metalli, kiinnitettäväksi aluskatteen alle ja ruuvattavaksi alapuolelta vedensuunnittelun parantamiseksi. Vanhan puun reunaan kiinnitetty räystäskoukun malli, joka sijaitsee yläpuolella, mutta keskustelun mukaan tulisi asentaa alapuolelle.

Silloinhan ränni olisi veden valumiskohdan yläpuolella.

Ehkä tavalliset koukut, joita yleensä kiinnitetään raakapontin päälle, mutta ruuvattaessa alhaalta päin.
Noin kuten tämä kuva, mutta koukku raakapontin alle ja ruuvattuna alhaalta päin:
Kourukoukku kiinnitetty talon katon reunaan rakennustyömaalla; avoin koukku osoittaa ulospäin rännin asennusta varten.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.