B
BjörnW: Yksikerroksinen puutalomme on kellarilla, jossa on lecaharkkoseinät. Päätyseinien välillä kulkee teräspalkki, joka tukee välipohjaa. Noin puoleen väliin (noin 5/10 m) on pitkittäisseinä palkin alla. Toisen kellarin päätyseinällä on ikkuna kummallakin puolella teräspalkin kiinnitystä seinään. Haluaisimme leventää näitä ikkunoita. Kysymys kuuluu, kuinka lähelle palkkia
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
H
henrikhemmafru: Hitto, täällä sai nopeita vastauksia! :) [citat] Tsek! Tämä voisi myös tehdä hyvää eroa, isän mielestä...mutta isä oli myös se, joka ajatteli, että 70x40 toimisi miten hyvin tahansa :D [citat] Kuulostaa järkevältä, nyt rakenteessa ei ole tippaakaan liimaa [citat] Tämä onkin hämmästyttävän hyvin ajateltu. En oikein tiedä miksi en rakentanut alun perin niin.. Mutta levyt
6 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
J
JanneL: Onko se yksikerroksinen omakotitalo, yllättyisin, jos seinä on kantava. Punainen seinä, jonka olet piirtänyt, on sen sijaan kantava, koska se on yhdensuuntainen pitkien sivujen kanssa. Pitkiltä sivuilta lähtevät lattiapalkit ovat liitettynä limittäin sydänseinän yli (jännityksen vuoksi). Näyttää muuten siltä, että talo on rakennettu kevytbetonista. Oletko aivan varma, että
6 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
haavard
haavard: Epäilen, tekeekö pappia enää hyötyä 60 vuoden jälkeen. (Mutta en tiedä...)
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
M
Modino: Jepp. Minun on tarkistettava se repimällä seinäverhoilu ylös kohti kattoa niin, että pilarin kohtaaminen kantavan rakenteen kanssa paljastuu.
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
C
camaro1969: ihanaa että alamme olla yhtä mieltä ;) ja myös että olen yhtä mieltä itseni kanssa ;) nyt tarkistin taas ja siinä lukee 28x70 harva, mutta luulen että otan 21x70 ja kompensoin sen 22 mm lattialastulevyllä 18 mm sijaan jos voin käyttää nyt olemassa olevaa pontattua lattiaa, joka on noin 34x70, niin ehkä käytän sitä sen sijaan, jos se on säästynyt talosieneltä...
49 vastausta · 11,0k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: 10 kpl suuria (70 cm) köpeplintar riittää ankkurointiin. Yksi jokaiseen kulmaan, kaksi pitkille sivuille ja yksi jokaiselle lyhyelle sivulle (kulmapilareiden väliin siis). Käytä mahdollisimman paljon ja paksua puutavaraa. Se tekee rakenteesta raskaamman, vankemman ja vakaamman, ja lisäksi hevosten, jotka kuluttavat rakennetta voimakkaasti, puremis- ja raapimisvara kasvaa. Hevoset
4 vastausta · 5,7k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: [citat] Kyllä, se toimii hyvin.
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
Stina71: Ongelma on, etten voi tehdä oletuksia vain talon iän perusteella, koska se on todennäköisesti remontoitu eri aikoina vuosien varrella. Mutta, jos olisin tiennyt, että ovien maali/kitit ovat alkuperäisiä, voisin ehkä olla varmempi siitä, ettei materiaalissa ole asbestia. Nyt ovet näyttävät kuitenkin maalatuilta/kittatuilta useita kertoja. Erilaisia kerroksia toistensa alla/päällä.
4 vastausta · 12,5k lukukertaa
M
mag00: Kiinnitys koostui viidestä tai kuudesta 4-tuumaisesta naulasta per kantava palkki, joten käytin tilaisuuden hyväkseni ja lisäsin noin kymmenen ruuvia (5,0x60mm) per kantava palkki samalla kun ryömin siellä. Vaneri oli 12 mm paksu muottivaneri. Mutta suuri kiitos! Nyt tiedän enemmän siitä, että vaneri ei ole ollenkaan typerä käyttää tällaisissa yhteyksissä, ja voin tuntea oloni
8 vastausta · 7,3k lukukertaa
·
Jajjan
Jajjan: Siinä se sitten on, melkein valmiina. (Nyt huomaan, että kirjoitin väärin otsikon) [bild] Valitsin vetämään lankun metallikulmia vasten, mielestäni siitä tuli ihan OK. Saattaa tulla pieniä halkeamia muurin ja metallin välille. Se osa meni aika helposti. Vedä lankulla ja sitten harjaa vähän niin tulee siisti. Yritin sumentaa ohuesti holville niin, että tiilet näkyisivät, mutta en
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
T
thomasx: Ilman että olisin erityisen perehtynyt alaan, sanoisin että se on mahdollista ja kaikki riippuu niiden alla olevien kiinnityksestä (kutsutaan kai oikeastaan kehyksiksi) jotka sitten pitäisi roikkua palkissa sen sijaan. Näiden kiinnitysten täytyy kestää koko kehyksestä tuleva kuorma ja siirtää se palkkiin, ja kiinnitysten täytyy myös pysyä kunnossa. Tarvitset luultavasti jotain
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
Nyfniken
Nyfniken: Eikö se olekin vähän oma maali, jos ei tallenna työtä jatkuvasti, kun sähkömies on talossa? ;)
47 vastausta · 20,1k lukukertaa
·
Bödde
Bödde: [citat] Kiitos vastauksesta! Joo, talo on vuodelta 1895 ja nykyinen rakenne vuodelta 1978. Siitä lähtien, kun kirjoitin viestin, olen paljastanut niin paljon kuin olen voinut sokkelista, ja kuten sanoit, se on osoittautunut olevan aivan ok! Nyt ilmastoitu lattia on pian valmis, joten kaikki tuntuu valoisammalta ja on huomattavasti helpompi nukkua yöllä - ja näkökantojesi kanssa se tuntuu
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
J
SBH: tulee paljon hukkaa, jos aiot leikata kipsilevyä. suosittelen saumalevyä. http://www.savsjoplat.se/1/1.0.1.0/164/images//655_7edb20c52ace7f3f511a5090cc280ee195.jpg. sinun täytyy etsiä ruuviohjeet. huomioi oikea ruuvin pituus.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
D
Daniel.: vectrex: Kiitos panoksestasi. Aivoni ajattelevat samoin vahvistuksen suhteen, mutta olen nähnyt, että on olemassa metallivahvistuksia ostettavaksi tarkoitusta varten, joten ajattelin, että sillä on ehkä jotain merkitystä kuitenkin. Jatkan urituksella, vahvistuksen kanssa. Jälkimmäinen voi myös toimia tukena lattialämmityksen harvapaneelille.
13 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
T
TuXy: Näin voi hyvin olla, vaikea nähdä tarkasti vanhoista piirustuksista. Kiitos, että pidät silmällä :)
2 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
Johan-
Johan-: [citat] Olet oikeassa, samalla kun minun olisi pitänyt olla erittäin selkeä ;) TS voi nauttia edullisesta lomamatkasta Puolaan (+Saksa), valita rauhassa oikeat laatat (halvempia pienemmissä kaupungeissa, vältä suurkaupunkeja lähellä lauttasatamia). Sen jälkeen voi lähettää laatat kotiin paikallisella rahtiliikenteellä, 600 kg ei ole kuten mainittua paljon laattoja. Ei ole mukavaa
9 vastausta · 8,3k lukukertaa
Charlie2
Charlie2: Lisäksi kokonainen askel jalan alla, jotta kulkeminen on vakaampaa, mutta sinun on aina aloitettava samalla jalalla:).
7 vastausta · 3,7k lukukertaa
D
Dr Trä: Ihana saada nopeita vastauksia! Ok, olen vain utelias :)
14 vastausta · 5,5k lukukertaa
Stenolofanders
Stenolofanders: Se näyttää olevan silkkiä. Perhosen toukat ovat kehränneet koteloita. Tee siitä pyjama tai jätä se olemaan, se ei aiheuta haittaa. Silkki on erittäin vahvaa, löysin kaksi laudanpätkää, jotka oli yhdistetty näin: niitä ei saanut irti toisistaan!
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
R
Resglad: Hei olen ajatellut sisustaa kellarini "spa":lla ja pukeutumistilalla, varastolla ja pesutuvalla. taloni on vuodelta -36 ja kellari on osittain maanpinnan yläpuolella. Kellariseinä on betonia ja sisempi muurattu seinä ilmarakolla välissä, joissain paikoissa kaksi tiiliseinää. Mikä on muuratun seinän tarkoitus? Onko järkevää poistaa ne, kun rakennan uuden sisäseinän? On salaojitettu
0 vastausta · 784 lukukertaa
Locke
Locke: Tämä talon verhous metallilevyllä kylmälle puolelle on todellinen riskirakenne. Nyt se on ehkä tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan talossasi ja silloin se tietenkin toimii, mutta jos sinulla on mahdollisuus, yritä selvittää yksityiskohtaisemmin, miltä se näyttää uloimmissa kerroksissa. Miten voi metallitelineen takana oleva puu? Joka tapauksessa, vaikka et tässä tapauksessa
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
D
danjoh86: Okei, kiitos.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
D
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Olen melko varma siitä, että käytin 5mm kam. Se näyttää toimivan vielä 10 vuoden jälkeen.
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Kiitos vastauksesta, valitsemamme pesuallas näyttää vaativan vähintään 20 mm paksuuden, joten silloin ei pitäisi olla mitään ongelmaa sillä, että betoni leviää kaikkiin paikkoihin http://www.ido.se/Media/732937c5-5a62-45f6-85ec-6cd02ac28239.pdf
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
M
marmi: Sen perusteella mitä olen lukenut kevytbetonilattialaattojen rei'ittämisestä, on suositeltavinta tehdä reikä elementtien saumakohtaan, sillä raudoitus sijaitsee keskitetysti jokaisessa elementissä. Katso 10. sivua (s 136) www.yxhult.se/_pdf/bjalklag_s127-142.pdf
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
O
oceanis: Teoreettisesti voi tehdä paljon............mutta jos se sitten pitää, on aivan eri asia ;) Ennen 50-lukua kalkkilaasti, 50-luvun jälkeen kalkkisementtilaasti (kc), ohjenuorana. Mutta neuvoni on sama, jos haluat saada sen hyväksi. Rappaile se osa kellaria, joka tulee lämpöpumpun taakse, sitten voit kokeilla helpommin saavutettavia kellarin osia, joissa on mahdollisuus tehdä se uudelleen
8 vastausta · 2,5k lukukertaa
A
ancientacid: Noloa, missasin "Vatten & avlopp" -alakategorian. Postattu sinne sen sijaan, joten moderaattori voi poistaa ketjun täältä...
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
·
J
JOW: Samoin täällä, sekä raoissa että yksittäisissä laudoissa. Luulen, että se riippuu siitä, kuinka ne ovat olleet puutavaravarastossa sekä rakennuspaikalla; ne, jotka ovat olleet pinon alla, ovat ehtineet altistua. Olen katsellut niitä muutaman kerran, eikä se kasva, joten uskon, että kasvu on ollut siellä koko ajan.
5 vastausta · 9,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.