Hei kaikki iloiset!

Suunnittelemme matkaa Saksaan ja Puolaan keväällä asuntoautollamme.

Rakennusmateriaalien sanotaan olevan halvempaa Puolassa kuin Ruotsissa.

Entä laatat ja klinkkerit?

Tietääkö joku?

Ehkä jokin vinkki ostospaikasta Luoteis-Puolassa.

(Joo, minulla on asuntoauto, jolla saa lastata 600 kg (!) hyötykuormaa.) :)

• Tykkään
pfv
  • Laddar…
600 kg !!!....sitten se ei ole kovin paljon klinkkeriä....

Ongelmana on muuten....
.....Se ei ole paljon halvempaa Puolassa, jos vertaat samaa laatua
.....Heillä on hieman erilainen maku kuvioiden ja värien suhteen.
....sitten on hieman parempi Saksassa, mutta hinnat ovat hieman korkeammat kuin Puolassa.
En edes minä, joka asun Skånessa, pidä sitä vaivan arvoisena mennä sinne ostoksille sen pienen ansion vuoksi, joka siitä tulee....

Hei Roland!

Olen itse entinen skåning (Lund).

On olemassa muita asioita, jotka ovat halvempia Puolassa, esim. varorna från Apoteket Göken!

Ajattelin yhdistää loman erilaisiin ostoksiin, kuten jääkaappeihin, pieneen määrään klinkeriä sekä tullin kvantum av drickbara saker.

Itaka sanoi:
On olemassa muita asioita, jotka ovat halvempia Puolassa, esim. varorna från Apoteket Göken!

Ajattelin yhdistää loman ja ostaa jääkaapin, pienen määrän klinkkereitä sekä tullin kvantum av drickbara saker.,
Nyt alkaa näyttää hyvältä. :).
Ongelma täällä alhaalla, vieraillessa Saksassa, on se että tulli iskee ylikuormaan.
Se on parempi sijoitus, jos käytät ne 600 kg kantavuutta laadukkaisiin tuotteisiin Bordershopista tai Callesista Burgissa.:cool:

olen ostanut melko paljon klinkkeriä Puolasta ja mielestäni se on ollut halpaa verrattuna Ruotsin hintoihin.

esim. 10*10 laatat noin 90:- / m² ne olivat noin 700:-/m² kotona, mutta en ole käynyt isoissa rakennustarvikeliikkeissä vaan laattakaupoissa, joissa on laaja valikoima italialaisia laattoja.

Kodinkoneet eivät ole mielestäni koskaan olleet erityisesti paljon halvempia, joten en ole koskaan ostanut niitä mahdollisten ongelmien vuoksi

Osti suurimman osan rakennusmateriaalista Puolasta, säästi suoraan 130.000 jo ensimmäisellä kerralla. Silloin se oli silti vain vastaava 50 lavallista.

Johan- sanoi:
Ostin suurimman osan rakennusmateriaaleista Puolasta, säästin 130 000 heti ensimmäisellä kerralla. Silloinkin oli vain vastaavat 50 lavaa.
Joo, mutta 50 lavaa on kaukana 600 kg :cool:

roland53 sanoi:
Ja, ok men 50 pallar är långt från 600 kg :cool:
600kg keittiö merkitsi hieman yli 25.000 säästöä. Säästö ei ole tavaroiden pallettamisessa. Neuvottelutekniikka ja tietää, mikä täyttää laatuvaatimukset. Muutaman paletin voi helposti kuljettaa Krakowasta Keski-Ruotsiin alle 4000kr.

Johan- sanoi:
600kg keittiö tarkoitti säästöä hieman yli 25.000. Se ei ole tavaroiden järjestelyssä, missä säästö löytyy. Neuvottelutekniikka ja tietää, mikä täyttää laatuvaatimukset. Muutaman lavan voi helposti tuoda Krakovasta Keski-Ruotsiin alle 4000kr.
Älä menetä keskittymistä TS kysymykseen. Se koski 600 kg klinkkeriä, EI keittiötä. Ja juuri koska klinkkeri on raskasta, siitä ei tule erityisen monta m2 ja siten ei huipputöntä säästöä. :D

roland53 sanoi:
Älä unohda TS:n kysymystä. Puhuttiin 600 kg klinkkereistä, EI keittiöstä.
Ja juuri siksi, että klinkkeri on raskasta, kyseessä ei ole kovin monta m2, joten säästöt eivät ole kovin suuria. :D
Olet oikeassa, samalla kun minun olisi pitänyt olla erittäin selkeä ;)
TS voi nauttia edullisesta lomamatkasta Puolaan (+Saksa), valita rauhassa oikeat laatat (halvempia pienemmissä kaupungeissa, vältä suurkaupunkeja lähellä lauttasatamia). Sen jälkeen voi lähettää laatat kotiin paikallisella rahtiliikenteellä, 600 kg ei ole kuten mainittua paljon laattoja. Ei ole mukavaa lomaa, jos koko auto on täynnä rakennustarvikkeita, jotka ovat tiellä ja likaantuvat sekä aiheuttavat turhaa kulumista kalliisiin ajoneuvoihin. Puolalaiset rahdinkuljettajat laittavat 1000 kg yhdelle lavalle, loppujen lopuksi ei kannata ostaa eksklusiivisia laattoja Ruotsista, jos tarvitsee enemmän kuin vain yhteen kylpyhuoneeseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.