Nyt minulla on kysymys, joka saattaa olla tyhmin, jonka olette koskaan kuulleet, mutta ihan sama - kysyn sen silti!
Olen vaihtamassa lattiaa ja siksi kaikki on purettu alas asti, ja tämän yhteydessä olen tutkinut syyllin tilaa. Se näyttää hyvältä eikä siinä ole hajua, mutta sen kosteuspitoisuus on 15 %, joten en voi olla miettimättä erilaisia varotoimenpiteitä.
Aiomme asentaa tuuletetun lattian (JAPE), joten alusta kuivuu eri tavalla kuin nykyään, ja aiomme myös salaojittaa talon ympärillä, joten olosuhteet paranevat - mutta riittääkö se?
Tämä on aiheuttanut kiivasta pohdintaa, ja tänään minulle tuli mieleen, että voisiko syyllin varrelle laittaa jonkinlaisen lämmityskaapelin?! Jotain, mikä vain hieman nostaa lämpötilaa ja varmistaa syyllin kosteuden haihtumisen.
Joten, mitä ajattelette tästä? Onko tämä realistista? Onko olemassa jopa "syyllilämmityskaapelia" myytävänä? Vai onko tämä tyhmintä, mitä olette kuulleet?

15 % on ihan ok arvo eikä ole mitään riskiä kasvulle näillä tasoilla. Vasta ~17 % jälkeen voidaan sanoa, että arvot ovat hieman koholla ja ne tulisi tutkia tarkemmin. Oletan, että talo on seissyt useita vuosia, kun aiot vaihtaa lattiaa; jos kyseessä olisi riskirakenne sokkelin kohdalla, arvot pitäisi olla korkeammat. Olisin täysin rauhallinen enkä tutkisi syvemmin sokkelikierroksia :)

• Tykkään
Bödde
  • Laddar…
Oasis sanoi:
15% on aivan hyvä arvo, eikä ole mitään riskiä kasvulle näillä tasoilla. Vasta noin 17% saattaa sanoa, että arvot ovat jotain kohonneet ja niitä pitäisi tutkia lähemmin. Oletan, että talo on seissyt useita vuosia ajatellen, kun aiot vaihtaa lattian; jos se olisi riskirakenne sokkelissa, arvot olisivat korkeammat. Olisin aivan rauhallinen enkä tutkiisi enempää sokkelin nupeista :)
Kiitos vastauksesta! Joo, talo on vuodelta 1895 ja nykyinen rakenne vuodelta 1978. Siitä lähtien, kun kirjoitin viestin, olen paljastanut niin paljon kuin olen voinut sokkelista, ja kuten sanoit, se on osoittautunut olevan aivan ok! Nyt ilmastoitu lattia on pian valmis, joten kaikki tuntuu valoisammalta ja on huomattavasti helpompi nukkua yöllä - ja näkökantojesi kanssa se tuntuu itse asiassa vielä paremmalta :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.