Olen parhaillaan kunnostamassa puuverstasta ja löysin jotain, mitä en tiedä, mitä se on. Verstasta ei ole koskaan eristetty, ja löydökseni on katon sisäpuolella. En tiedä onko kyseessä jonkinlainen sieni, se näyttää ja tuntuu erittäin kestäviltä eristeiltä/treetexilta, jotka ovat melko kovasti kiinni puussa. Puu on kuitenkin terve, kun "sieni" poistetaan.
Kuvassa näkyvää suurempia alueita ei ollut, lisäksi oli kaksi hieman isompaa, noin 20x20 cm ja 10x10 cm. Sijoittelua ja volyymiä katsoen ei tunnu eristeeltä.
Se näyttää olevan silkkiä. Perhosen toukat ovat kehränneet koteloita. Tee siitä pyjama tai jätä se olemaan, se ei aiheuta haittaa. Silkki on erittäin vahvaa, löysin kaksi laudanpätkää, jotka oli yhdistetty näin: niitä ei saanut irti toisistaan!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.