H
hempularen: 1990-luvulla rakennettiin joitakin kokeilunomaisia paritaloja Bromsteniin Tukholmassa. Koko runko, mukaan lukien kattoristikot, rakennettiin jostakin, joka muistutti metalliprofiileja. Mutta näihin rakennettiin autokatos, jossa oli vain yksi seinä yhdellä puolella, eikä mitään lisätukea. Kun niitä rakennettiin, huomasin että niissä oli käytännössä vain yksi pystysuuntainen
7 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Liian vähän tietoa. Onko katto vai yläkerta yläpuolella? Mihin suuntaan kattotuolit/palkistot ovat sijoitettu? Kuinka leveä/pitkä talo on? Onko kattotuoli/palkisto ehjä savupiipun kohdalta, vai onko se jaettu (katkaistu)?
8 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
fgo
fgo: Laitoimme kattoon valmiiksi maalatun paneelilaudan. Siljan trälla on se valikoimassaan. Sen pitäisi ehdottomasti olla mahdollista asentaa seinälle. Haluatko kuvan, niin voin järjestää sen huomenna?!
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
D
Dr Trä: Naulattuasi pienellä dyckertillä ja levittämällä hieman maalia, se ei juurikaan näy, jos kaakeli ei peitä.
7 vastausta · 13,6k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Löytyy varmasti Sthlm:ssa.... ;) http://www.weber.se/fasad-puts-och-murbruk/produkter-och-system/putsbruk/weber-kc-putsbruk-b.html http://www.weber.se/kontakt/hitta-aterforsaljare.html
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
B
MaxPax: [citat] Ei ei. Se ei kestä tarpeeksi hyvin. Käyttäisin laajenevia pulteja. [citat]
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
R
Roundup: Gypsum gipsikipsi ei vaadi varmaan mitään suoraa jälkikäsittelyä, ehkä eivät muutkaan merkit vaadi. Eihän se ole niin, että hiekkaa varisisi tms., kun siihen koskee, kuten voi tapahtua sementtipinnoitteesta. Minulla on savupiippu, joka on ollut käsittelemätön usean vuoden ajan. Oli pitkään ja hartaasti kriittisen valkoinen, mutta nyt se alkaa ehkä näyttää vähän nuhjuisemmalta
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
R
Roundup: Asensin juuri kellariraput. Palkkasin kaiken ja paikallinen rappujen rakentaja teki L-portaat tammivaiheilla ja kaiteilla, muuten tammea, mäntyä ja MDF:ää. Noin 50 000. Se kirpaisi, mutta raput tulivat hyviksi ja lisäksi luulin, että minun olisi pakko käyttää joku jyrkkä hätävara, mutta rappenrakentajan avulla saatiin sekä normaali kaltevuus että leveys. Kirvesmies teki rappureiän
1 vastaus · 8,3k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Täältä löydät erilaisia käsijohdetukia.
1 vastaus · 5,1k lukukertaa
pelpet
pelpet: [citat] Minulla on myös hieman budjettiluokan molly-tulppia työkalupakin kanssa, toimivat vaihtelevasti. Vinkkini on yrittää puristaa irrottaa ruuvi, puristaa molly-tulpan kraga irti, työntää se reikään ja asentaa uusi molly. Ota mielellään vähän tukevampi molly, jos mahdollista.
18 vastausta · 43,5k lukukertaa
T
thomasonit: Ok, minun täytyy tehdä energia laskenta. Onko www.energiberakning.se suositeltava, huomasin että se oli ilmainen siellä?
12 vastausta · 12,8k lukukertaa
P
petersson79: Tuntuu siltä, että eriste on hieman kosteaa joissakin paikoissa... Mutta laitetaan sitten raakapontti plus kipsiä seinille.
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: ...ja se riippuu siitä, kuinka käyrä se on alusta alkaen. Ostin 50 tai 60 cm leveän lastan - silloin siitä tulee tarpeeksi tasainen minun vaatimuksiini.
13 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
L
lindahl: Rakennusluvankäsittelijä saa sähköpostikopioita. Vain odotella..... /håkan
7 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Claesk
Claesk: Joten 3 palkkia ulos talosta, jokainen omalla jalustallaan? 3 metriä. Ja kaksinkertaiset palkit ulkopuolella? 6 metriä.
2 vastausta · 968 lukukertaa
F
frodan: Onko kellään kokemusta tehtaista ja niiden laadusta siellä. Ei hyvä? Hyvä? Suosituksia? Olisi hyvä saada joitakin suosituksia, sillä hintataso on selvästi kiinnostava. Kuinka paljon tilaa ikkunoiden ympärillä pitäisi ottaa huomioon? PVC:n kanssa se on kai kokonaismitat, joita ilmoitetaan. Ei aukon? Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 634 lukukertaa
T
thomasonit: Ok, kiitos tiedosta.
13 vastausta · 6,8k lukukertaa
N
Noseone: Boracol käytetään yleensä.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
N
T
thomasx: [citat] Muistelen, että se oli kotisivulla, kun kävin kurssin. Heillä pitäisi kuitenkin olla edelleen tavarat niille, jotka käyttävät sitä vanhaa versiota. Mutta voi olla myös niin, että kaikki ovat nyt konvertoineet simplexiin, joten se on kokonaan poissa, kuka tietää.
17 vastausta · 2,5k lukukertaa
Björn Melander
Björn Melander: [citat] Aivan oikein oceanis! Hyvin huomattu tarkalla haukansilmällä. Olen nyt korjannut niin, että se on oikein.
40 vastausta · 7,6k lukukertaa
B
bjozac: Olen selaillut foorumia, mutta minun tapaustani ei käsitellä täällä kunnolla. Kellarissani on kalkkilaasti vuodelta -58, joka on maalattu muovimaalilla. Maali on hilseillyt, ja aikaisemmat omistajat yrittivät poistaa sen painepesurilla kohtalaisella menestyksellä. Tulos on nyt se, että voin raapia alas laastia sormellani, sekä seinistä että katosta. Eräs yritys, jonka kanssa puhuin,
7 vastausta · 28,9k lukukertaa
·
Björn Melander
Björn Melander: Yli 500 kg/m3 on sopiva kuivatulle puutavaralle. Tämä tiheyslaskuri eri materiaaleille on mielestäni hyvä. Tässä se on puulle: http://www.simetric.co.uk/si_wood.htm
6 vastausta · 49,1k lukukertaa
S
stoif: Jos sinulla on siellä jonkinlaista lämpöä, voisit tehdä lämpimän perustuksen, eli käytännössä vuorata perusmuurin ja maan sisäpuolen solumuovilla.
5 vastausta · 4,1k lukukertaa
C
cem77: Vanha talo, 1800-luku. Se kuulostaa hirsi- tai mahdollisesti kivitalolta? Poikittaiset palkit pitkien sivujen välillä pitävät silloin alakerran katon rakenteen koossa ja estävät seiniä työntymästä ulospäin. Siksi näissä palkeissa on vain vetovoimaa, joten tukemista ei tarvita. Nämä vanhemmat talot voidaan periaatteessa tyhjentää kokonaan, kunhan ei kosketa ulkoseiniin tai sahata
6 vastausta · 3,0k lukukertaa
A
SBH: [citat] se kuuluu harvinaisuuksiin. sen voi vain viistoon ampua naulan, niin se pysyy. joskus rautanaula osuu metallikoolaukseen.
4 vastausta · 6,0k lukukertaa
D09
D09: [citat] Olosuhteidesi perusteella olisin laittanut vähintään yhden kerroksen lattia-kipsilevyä, sitten alushuopaa ja niin ohutta laminaattia kuin mahdollista. En olisi laittanut höyrysulkua. En ole asiantuntija, niin että tiedät 😄 Kotona laitoin ensin yhden kerroksen lastulevyä, sitten leikatut lastulevyt kerrokseksi 2 ja laitoin putket väliin levyn kanssa, sitten
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
PeterStrandberg
PeterStrandberg: En minäkään ymmärrä, miksi haluat ankkuroida sen, onko pieni koira-aitaus ja isot koirat? Minä kasvoin pystykorvien kanssa ja se koppi seisoo suoraan maassa. Ja kuten tavallista vastatakseen johonkin muuhun kuin mitä ketjun aloittaja kysyi: Riittää, että laittaa 3-4 dm verkkoa maahan "horisontaalisesti" sisäpuolelle ympäri seiniä, ennen kuin täyttää soralla. Meidän koira-aitaus
2 vastausta · 9,8k lukukertaa
C
cecar33: Yhdestä asiasta olen täysin vakuuttunut siitä, että on aina ihmisiä, joilla on enemmän tietoa kuin minulla. Se pätee lisäksi kaikilla kuviteltavissa olevilla alueilla. On myös täysin kiistatonta, että niin kutsutut asiantuntijat ovat väärässä, sillä muuten sääntöjä ei tarvitsisi muuttaa yhtenään.
17 vastausta · 3,9k lukukertaa
L
lundatok: Kyllä, se huoltaa minun asunnon ja todennäköisesti yläpuolella olevia asunnoita vedellä ja viemäröinnillä. Minun asunnossani keittiö on siirretty tästä huoneesta viereiseen huoneeseen, joten viemärit ja vedet kulkevat laatikossa pitkin seinää. Aion mennä ylös ja tarkistaa naapurin kanssa, miltä heidän asunnossaan näyttää. Onko kylmäkaappi/vaatekaappi poissa siellä. Se on
4 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
O
oceanis: Palamisajan pidentyessä käyttö heikkenee ja lujuuden kasvu pysähtyy tai vähenee huomattavasti. Siksi ei pidä muurata alle 5 plussassa. Voidaan varmistaa, että paikassa, jossa muuraa, on tuloilmaa ja hieman lämpöä, jos se on mahdollista samalla kun sekoitetaan laasti lämpimään veteen. Mutta on olemassa riski, että muurisi heikkenee, jos on liian kylmää. Ei missään tapauksessa
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.