Hei
Olen suunnittelemassa ja olen luonnostellut autotallin, jonka haluan. Nyt kun olen jättänyt sen piirrettäväksi, tulee esille kysymyksiä liimapuupalkeista ja siitä, pitäisikö olla HA-palkki jne.
Tarvitsen apua, jotta joku osaisi laskea, mitkä palkkien mitat niiden tulisi olla kestääkseen painon sekä että ne olisivat rakennuslautakunnan hyväksymiä.
Kun katsoo kuvaa, se on 7 m korkea keskeltä.
Olen ajatellut, että autotallin korkeampi osa katosta saisi varastokerroksen, ja toinen osa autotallista olisi auki, joten siellä voi olla ylhäällä ja nähdä alas autotalliin.
Alhaalla autotallissa sen pitäisi olla aivan avointa (ei pilareita keskellä, jotka nostavat varastokerrosta).
Miksi haluan varastokerroksen toiselle puolelle johtuu siitä, että toisella puolella katto on korkealla, noin 4 m, joten voi olla autonostin esim. toinen puoli on noin 2,40 m kattoon varastokerroksen yläpuolella.
Leca-perustus on 1,30 m autotallin takana ja 1,30 m sivulla, missä lukee 1m (muutettu piirrustusehdotukseen).
Lasketaanko se rinteeseen rakennetuksi autotalliksi tällöin?
Tarvitsen tietää, mitkä mitat minun pitäisi käyttää, että ne kestävät 7,7 m harjalta sekä tukevat varastokerrosta.
Kiitollinen ideoista ja vinkeistä!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.