Olen ajatellut rakentaa oman tv-tason kierrätetystä puusta, jonka aion kiinnittää seinälle. Joten siitä tulee hylly, jossa televisio (Samsung LED) seisoo. Seinä on kipsilevyä. Nyt haluaisin tietää, mitä menetelmiä on olemassa sen kiinnittämiseksi. Millaisia kannakkeita olisi paras käyttää tähän tarkoitukseen ja tulpat ym. Pitäisikö koko rakennelmaa vahvistaa jotenkin tai muuta vastaavaa. Haluaisin kuulla suosituksia ja miksi.

Toivoisin, että kannakkeet näkyisivät mahdollisimman vähän, mutta ymmärrän, että se voi olla vaikeaa välttää.

Helpoin tapa on yrittää kiinnittää ruuvit jo olemassa oleviin rankoihin, ja jos ne eivät jostain syystä sovi, se riippuu vähän siitä, kuinka raskas itse tv-hylly tulee olemaan.

Mutta..

Vaihtoehto 1 on laittaa tavallisia kannattimia (http://static1.bygghemma.se/product...-4d6afa528b36/konsol-lundbergs-sixten-vit.jpg) mieluiten rankoihin, tai vaihtoehtoisesti käyttää molly-proppuja riippuen siitä, kuinka raskas hyllysi tulee olemaan.

Vaihtoehto 2 on sovellettavissa, jos seinän rangat eivät ole tarkalleen siellä missä haluat niiden olevan. Silloin sinun täytyy lisätä kipsilevyn taakse rankoja, niin sanottuja poikittaisia tukia. Yleensä nämä asennetaan vaakasuunnassa seinän runkotolppien väliin ja kiinnitetään sopivalla tavalla - esim. kulmaraudoilla tai vain puuruuveilla vinoon tai toiselta puolelta runkoa. Vaihtoehto 2 tarkoittaa siis, että sinun tulee päästä kipsilevyn taakse runkoa varten.

Vaihtoehto 3 on viimeinen vinkkini, ja oikeastaan ihmettelen, miksi et vain valitse laittaa tv:tä suoraan seinälle hyllyn sijaan? Johdot jne. voit tosiaan piilottaa seinän sisään ja asettaa pistorasian juuri tv:n taakse niin, että se ei näy ollenkaan.

Minulla on melkein aina vastustuskyky näkymättömiä kannattimia hyllyillä kohtaan, koska se käytännössä aina aiheuttaa sen, että hylly taipuu eteenpäin. Käy katsomassa IKEA-tavaratalossa heidän hyllylevyjään täysin näkymättömällä kannattimella ja ihmettele, kuinka kaikki hyllyt kaupassa kallistuvat eteenpäin. Sellaista tuskin haluat tv-hyllyllesi.

Kiitos vastauksesta TuXy. Olen jo miettinyt, että ehkä laittaisin tv:n seinälle. Mutta en ole päättänyt haluanko tehdä niin vai en, ja ajattelin, ettei haittaa ainakaan tehdä hyllyä, joka voi kantaa tv:n, jos haluan. Muussa tapauksessa hyllyllä (-hyllyillä, todennäköisesti kaksi korkeudella) olisi pelikonsoli, digiboksi jne.

Gipsin taakse meneminen ei tunnu minulle vaihtoehdolta. Taitaa olla niin, että yritän löytää koolaukset kiinnittääkseni. Sitten tiedän, että en halunnut, että konsolit näkyvät. Mutta löysin, kun juuri istuin ja etsin vakaita konsoleita tämän: https://www.byggmax.se/forvaring/vaggskenor-och-konsoler/konsol-p257221. Ja uskon, että se voi antaa kauniin teollisen tyylin koko asialle.

Voiko mollyplugia käyttää myös regelisissä vai pitäisikö siellä olla pelkkä ruuvi? Pitäisikö minun käyttää renkaita tai jotain muuta? Minkälaisia ruuveja käytän tähän konsoliin? Pitäisikö minun yrittää löytää kipsilevyruuvi, joka tarttuu teräsrakenteeseen mutta jolla on litteä pää konsolia varten?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.