J
justusandersson: Se on melko monimutkainen peltisepäntyö, johon olet ryhtymässä. Kourun reunat eivät tee siitä helpompaa. Jos käytät lisäksi nykyaikaista maalattua peltiä, uskon, että mahdollisuudet saada siitä tiivis ovat pienet, ellet ole peltiseppä. Suosittelen, että pyydät apua taitavalta peltisepältä, ainakin tähän vaiheeseen. Olen itse asiassa ratkaissut samanlaisen ongelman omassa
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
N
Noseone: Ruuvia voi kääntää sekä myötäpäivään että vastapäivään...
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Olen käyttänyt kartiomaista liitintä tuhkankerääjän kanssa, joka on minulla hiomakoneen ja keskuspölynimurin välillä. Toimii hyvin, mutta se aukko on 50mm.
3 vastausta · 3,7k lukukertaa
J
Jambalaya: Nyt on monta vuotta siitä, kun asensin leikkivälineitä, mutta jos muistan oikein, niin suurin osa oli kiinnitetty mutterilla ja pultilla (tarkoitan kuusiokantaruuvia), jotkut osat oli varmaan ruuvattu. En muista minkä kokoinen mutteri ja ruuvi se on, mutta tarvitset terävän veitsen tai pienen litteän talttapään tai vastaavan, jotta voit irrottaa mustien muovisuojien päällä olevan
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
peterwesterlund
peterwesterlund: Olen lopettanut kipsilevyt nyt ja olen parhaillaan tasoittamassa seinää maalauksen valmisteluksi. TV painaa 23 kiloa ja kiinnike 7 kg. Se on kääntyvä varsi kyllä. Nyt se varmasti kestää joka tapauksessa. Asensin tukevat palkit ja monta ruuvia, ja käytin vielä talofix:iä kaikissa pienissä saumoissa, jotka löysin.
6 vastausta · 5,4k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Vastaus kysymykseen on kaksidimensionaalinen, sekä kuvainnollisesti että oikeasti :) . Lattialastulevyllä on hyvä tasainen laatu, mutta pontattu puulattia, 22 mm paksu, kohtuullisen laadukas, pitäisi olla yhtä vakaa kuin lastulevy lattiapalkkien välissä. Mutta sitten koko lattiapalkiston vakaus paranee huomattavasti ruuviliimatuilla lastulevyillä, sillä silloin lastulevyt kuuluvat
7 vastausta · 4,8k lukukertaa
Peter2400
Peter2400: [citat] Epdm kestää ulkoilmasto-olosuhteita erittäin hyvin, ehkä voisit ostaa kumimattoa sopivassa paksuudessa ja leikata itse. https://www.profillagret.se/epdm-gummiduk/1114-8mm-gummiplatta-epdm.html?search_query=epdm&results=244
13 vastausta · 23,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: Siinä tapauksessa ei varmaan ole ongelmia. Jos et ole koskaan aiemmin muurannut, suosittelen vähän harjoittelumuurausta jossain muualla.
3 vastausta · 4,6k lukukertaa
J
justusandersson: Betonikaton ja alaslasketun katon kipsilevyn yhdistelmällä mielestäni puurakenne on varsin itsestään selvä valinta. Kiinnityspisteitä on runsaasti ja kipsilevy tarvitsee jotain vankkaa vasten asennettavaksi. Kipsilevyn osalta c/c 600 reguloiden välillä riittää varmasti.
8 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
Thyro89
Thyro89: Olin ostanut betonipohjaista tasoitetta ja lasikuituverkkoa. Tasoitetta tasoitteelle, lasikuituverkon, ja tasoita vielä kerran. Kuten kun suoritat ohuen rappauksen.
5 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
H
huggan: Ei, rappaus ei vaikuta kondenssipisteeseen merkittävästi. En kuitenkaan ole mikään asiantuntija rappauksen tai muurattujen seinien suhteen. Sitten voi olla niin, että lohkoissa on niin korkea höyrytiiviys, ettei se koskaan aiheuta ongelmia.
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
J
justusandersson: [citat] Se riippuu maaperästä. Jos se on vettä läpäisevä (mikä on yleistä Hallandissa), niin puolifrostikerroksen syvyys riittää. Voit myös lyhentää syvyyttä eristämällä reiän ympärillä. [citat] Ei aavistustakaan, mutta voit vain mitata ja laskea.
20 vastausta · 12,7k lukukertaa
·
P
pepparkakshuset: [citat] Olen arvioinut muutamia vaihtoehtoja. Rörtång oli paras. Oikea paino heiton aikana ja hyvä tarkkuus. [bild]
8 vastausta · 12,0k lukukertaa
·
J
justusandersson: Mitä tarkoitat putsade cementskivor? Jos tarkoitat jotain fibercementskivor-muotoa, suosittelen ehdottomasti välttämään niitä.
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
hordak
hordak: Ymmärrän sen, mutta tuntui vähän hassulta aloittaa uusi aihe foorumilla - toiveeni oli, että joku (sinä) näkisi ja vastaisi ilman, että tuntisit itseäsi pakotetuksi :) Lunta on ollut aika paljon täällä ja vasta viime viikolla autotallin katto tuli lumettomaksi, ja teoria on voinut alkaa muuttua käytännöksi. Kiitos vastauksestasi Justus, lähden sillä linjalla!
52 vastausta · 15,3k lukukertaa
·
K
Krille4: Palkkasimme puuseppiä jatkuvalla laskutuksella yläkertaan, joten minulla ei ole tarkkaa tietoa lisäkustannuksista. Hyödynsimme puusepän alennuksia hankinnoissa, joten luulen, että materiaalikustannukset nousivat alle 10 000 kruunulla. Puuseppä suositteli ElitTak:ia, joten valitsimme sen. Katon asennustyö sujui mielestäni jopa nopeammin puusepältä kuin jos olisimme käyttäneet
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
A
Andenzz: [citat] Mahtavaa! Kiitos avusta! /Andreas
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
J
justusandersson: Missasin täysin luonnoksesi. Tajuan, että ruuviliimaus ei ole vaihtoehto. On valitettavasti mahdotonta laskea, kuinka paljon nykyinen palkkisi voi keventää liimapuupalkkia. Se vaatii jonkinlaista symmetriaa tai yhteisvaikutusta ruuviliimauksen kautta. Nykyisellä ulkonäöllä et voi mennä alas kokoon 90x225. Perusehdotukseni on 115x225.
11 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 144342: Päädy samalle painolle. Kiitos kaikista vastauksista.
6 vastausta · 8,9k lukukertaa
M
Marcussjogren: [citat] Kuten Oldboy kirjoittaa, ne käsityöläiset, jotka ovat lueteltu erilaisissa rakennussuojeluyhdistyksissä, ovat yleensä sekä asiantuntevia että luotettavia. Heillä on usein myös hyvä taito ymmärtää, miten puu ja elävät materiaalit toimivat. Ja eivät vain siitä, pitäisikö olla 45 vai 90 mm koolinki jotta gullfiber mahtuisi :-)
11 vastausta · 3,5k lukukertaa
H
hesalex95: [citat] Hm joo katsotaan. En vielä tiedä varmasti, miten savupiipun putket menevät, joten olen vasta suunnitteluvaiheessa.
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
Bernieberg
Bernieberg: Pidän listoihin/puulattioihin tarkoitetuista ruuveista ponttilautoihin. Ne ovat loistavia työskennellä. Esimerkiksi tämä: [bild]
3 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
O
oas: Ja tietenkin voi pystyttää kaksi tolppaa sinne, missä niitä puuttuu.
19 vastausta · 9,3k lukukertaa
·
Emil Stenqvist
Emil Stenqvist: Ok, olen nyt mitannut makuuhuoneessa, ja ne ovat 50 mm leveitä, 100 mm korkeita, (2 tum 4 oletan?) ja 3,2 m pitkiä. Palaan asiaan toisen huoneen mittojen kanssa. Asun siellä, joten hieman hankalampaa sahata ja mitata.
11 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
J
jonaslatt: Aion pian rakentaa verannan etupihalle. Se ulottuu noin 2 metriä ja on 5 metriä pitkä. Ajattelin käyttää kattopellit, jotka näyttävät tiileltä. Kuinka tiheään kannattaa laittaa kattopalkit? Ajattelin käyttää 45x175 palkkeja talosta ulospäin, pitäisikö niiden olla 60 cm toisistaan vai voinko laittaa enemmän väliä? Nehän ovat vain 2 metriä pitkiä ja esimerkiksi vanhemmillani
0 vastausta · 835 lukukertaa
J
justusandersson: Mielestäni sinun pitäisi välttää sitä. C/c 600 kattopalkkien kohdalla niiden löytäminen ei voi olla kovin vaikeaa.
16 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
K
Kaboff: No, se on rakennuttajan vakuutus, joka kattaa, jos ne ovat olleet alle raja-arvon, mutta kysy tarkastajalta ja vakuutusyhtiöltäsi, miten sinun pitäisi edetä, Tilanne on toinen, jos sinulla ei ollut halkeamia aiemmin, silloin se pitäisi palauttaa siihen kuntoon,
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Viisas!
11 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
D
D746: Haluatko ripustaa boilerin seinäpinnalle, jossa se sijoittuu kylpyhuoneen koolausten väliin? Seinä koostuu 11x12mm vanerista (fibo trespo+rakennusvaneri). Kestävätkö levyt 50 litran boilerin ilman takana olevia koolauksia?
0 vastausta · 585 lukukertaa
J
justusandersson: Sydänseinä on sana, jonka aion painaa mieleeni, se kuulostaa mukavalta. Tavallisesti sitä kutsutaan sydänseinäksi. Pohjapiirros ei valitettavasti riitä siihen, että voisi sanoa mitään varmaa. Jos yläkerta on sisustettu, voit odottaa, että avausta on korvattava jonkinlaisella palkilla, mikä ei välttämättä ole ylivoimainen kustannus. Jos yläkerta on vain ullakko, se saattaa
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.