2 276 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Kipsilevy tai TakEss/Elit-katto
Jäsen
· Västragötaland
· 278 viestiä
Olen aloittamassa uuden talon rakentamista jaonurakoinnilla tai miksi sitä haluaa kutsua.
Rakennusfirma tekee kaiken paitsi, että minä teen pintakäsittelyt (maalaus sekä lattian asennus). Hintaan sisältyy silloin kortplank sisäkattona.
Kysymys kuuluu, lisäisittekö ylimääräisen kustannuksen saadaksenne valmiiksi maalatun katon, kuten TakEss tai ElitTak, jotta välttyisitte 200 neliömetrin katon tasoitus- ja maalaustyöltä, josta osa katosta on harjakattoa.
Pikainen googlaus näyttää, että kortplank maksaa noin 40-50 kr /neliömetri, kun taas valmiiksi maalattu maksaa noin 120-150 kr /neliömetri.
Vinkkejä ja ajatuksia?
Rakennusfirma tekee kaiken paitsi, että minä teen pintakäsittelyt (maalaus sekä lattian asennus). Hintaan sisältyy silloin kortplank sisäkattona.
Kysymys kuuluu, lisäisittekö ylimääräisen kustannuksen saadaksenne valmiiksi maalatun katon, kuten TakEss tai ElitTak, jotta välttyisitte 200 neliömetrin katon tasoitus- ja maalaustyöltä, josta osa katosta on harjakattoa.
Pikainen googlaus näyttää, että kortplank maksaa noin 40-50 kr /neliömetri, kun taas valmiiksi maalattu maksaa noin 120-150 kr /neliömetri.
Vinkkejä ja ajatuksia?
Lisäsimme ylimääräisen kustannuksen 90 neliömetrin katon asentamisesta yläkerrassa emmekä ole katuneet sitä. Se säästi paljon aikaa ja oli jokaisen euron arvoinen. Uskon, että puuseppämme asensi 90 neliömetriä yhdessä päivässä, mutta mukana oli myös apulainen, joka toimitti levyt. En uskalla ajatella, kuinka paljon aikaa veisi tasoittaa/hioa 2-3 kertaa ja sitten maalata ainakin 2 kerrosta.
Lisäksi mielestäni tasainen kipsikatto on oikeastaan kauniimpi - mutta ei myöskään ole helppoa amatöörille tasoittaa/hioa ja maalata niin, että lopputulos on hyvä.
/Krille
Lisäksi mielestäni tasainen kipsikatto on oikeastaan kauniimpi - mutta ei myöskään ole helppoa amatöörille tasoittaa/hioa ja maalata niin, että lopputulos on hyvä.
/Krille
Jäsen
· Västragötaland
· 278 viestiä
Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että sileät katot ovat kauniimpia, mutta koska ajan puute ja tietotaito kun kyseessä on tasoitus kuin ammattilainen, niin se on poissuljettuaK Krille4 sanoi:Lisäsimme ylimääräisen kustannuksen 90 m2 katon asentamiselle yläkertaan emmekä ole katuneet sitä. Se säästi paljon aikaa ja oli joka pennin arvoinen. Uskon, että meidän kirvesmiehemme asensi 90 m2 päivässä, mutta apulainen lähetti levyt. En uskalla edes ajatella, kuinka paljon aikaa veisi tasoittaa/hioa 2-3 kertaa ja sitten maalata vähintään 2 kerrosta.
Sitten henkilökohtaisesti mielestäni tasainen kipsikatto on kauniimpi - mutta amatöörille ei myöskään ole helppoa tasoittaa/hioa ja maalata, jotta lopputulos olisi hyvä.
/Krille
Minkä katon valitsitte ja kuinka paljon lisäkustannus oli?
Pohjatyön pitäisi olla sama raotuskoolauksen kanssa ja niin edelleen.
Palkkasimme puuseppiä jatkuvalla laskutuksella yläkertaan, joten minulla ei ole tarkkaa tietoa lisäkustannuksista. Hyödynsimme puusepän alennuksia hankinnoissa, joten luulen, että materiaalikustannukset nousivat alle 10 000 kruunulla. Puuseppä suositteli ElitTak:ia, joten valitsimme sen. Katon asennustyö sujui mielestäni jopa nopeammin puusepältä kuin jos olisimme käyttäneet kipsilevyä.
Jos olisimme käyttäneet kipsilevyä ja sitten palkanneet maalarin tasoitukseen/hiontaan ja maalaukseen, se olisi varmasti maksanut huomattavasti enemmän kuin 10 000 kruunua.
/Krille
Jos olisimme käyttäneet kipsilevyä ja sitten palkanneet maalarin tasoitukseen/hiontaan ja maalaukseen, se olisi varmasti maksanut huomattavasti enemmän kuin 10 000 kruunua.
/Krille
Klikkaa tästä vastataksesi