Hei,

Aion asentaa ränndalsplåt, jossa on syvennykset (40 mm korkeat reunat), ja mietin, miten nämä yhdistetään yläreunassa. Laajennusosa rikkoutuu keskellä olemassa olevaa kattoa, ja minun on siksi valmistettava ränndalsnock. Tähän mennessä olen selvittänyt, että minun tulisi mitata molemmat puolet nock-linjalle ja lisätä yksivaiheista, toivottavasti se riittää. Kysymykseni ovat
- Riittääkö yksivaiheinen? Katteena on tarkoitus olla tiilikatot.
- Kun leikkaan ja taivutan saumat, miten toimin plåten profiilin taitosten kanssa? Pitäisikö nämä kääntää sisään parhaan mahdollisen mukaan vai leikkaanko auki? (Siis missä plåten on jo taitettu)

Otamme kiitollisena vastaan kaikki auttavat ehdotukset ja vinkit,
Robert
 
Se on melko monimutkainen peltisepäntyö, johon olet ryhtymässä. Kourun reunat eivät tee siitä helpompaa. Jos käytät lisäksi nykyaikaista maalattua peltiä, uskon, että mahdollisuudet saada siitä tiivis ovat pienet, ellet ole peltiseppä. Suosittelen, että pyydät apua taitavalta peltisepältä, ainakin tähän vaiheeseen.

Olen itse asiassa ratkaissut samanlaisen ongelman omassa talossani kerran, mutta silloin käytin Rheinzink peltiä, jota pystyin juottamaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.