Olen kunnostamassa vanhaa torppaa ja aion nyt asentaa boasilti seinäpaneelin olohuoneeseen. Aiemmasta 80-luvun lopun remontista lähtien seinät koostuvat lastulevystä ja mietin siksi, miten helmipaneeli parhaiten kiinnitetään tähän materiaaliin? Olen saanut melko erilaisia neuvoja, kaikkea "vain yksi naula ylä- ja alareunassa" listojen takana siitä, että asennusliima on ainoa toimiva. Kiitollinen vinkeistänne!

V
S Strandh86 sanoi:
Olen kunnostamassa vanhaa torppaa ja aion nyt asentaa pukuhuoneen seinäpaneelin olohuoneeseen. 80-luvun lopun aiemmasta kunnostuksesta seinät koostuvat lastulevystä, ja siksi mietin, kuinka parhaiten kiinnitän helmipaneelin tähän materiaaliin? Olen saanut hyvin erilaisia ohjeita, kun olen kysellyt, kaikesta "vain yksi naula ylä- ja alareunaan" listojen taakse siihen, että asennusliima on ainoa, mikä toimii. Kiitollinen vinkeistänne!
Naulaa pienellä dyckertillä ja käytä naulanupin iskijää, niin että se on lähes näkymätön.

Olen itse käyttänyt panelclips-kiinnikkeitä, jotka ruuvataan alustaan. Todella kätevää ja näkymätöntä.
Asetin 3 per panelilauta. Voi olla, että sinun täytyy vaihtaa pidempiin lastulevyruuveihin, koska mukana tulevat eivät aina sovi hyvin juuri lastulevyihin.
Jos seinä ei ole täysin suora, voi klutti kiinnitysmassaa olla hyvä idea. Yksi ylös, yksi alas ja yksi keskelle.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Spik/Panelclips-2000023031/

Pidän listoihin/puulattioihin tarkoitetuista ruuveista ponttilautoihin. Ne ovat loistavia työskennellä. Esimerkiksi tämä:

Punainen pakkaus, jossa 250 kpl listaskruuveja, koko 4,2x48 mm, merkki Grabber. Soveltuu puulattioille, paneeleille ja listoille. Mukana T15-kärki.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.