2 323 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Tullut tilattua väärä paneeli. Mitä voi tapahtua?
Olin rautakaupassa noin viikko sitten ja tilasin pohjamaalatun paneelin (normaalit pituudet z-paneeli), nyt paneeli on saapunut kauppaan, mutta olen valinnut väärän leveyden. Yritin keskustella normaalisti rautakaupan kanssa, että tässä on tullut virhe ja voimmeko löytää ratkaisun. Mutta he kieltäytyivät ja halusivat toimittaa sen minulle. En yleensä toimi näin ja tämä on minun syyni, sen ymmärrän. Mutta koska paneelia ei ole toimitettu kotiini ja he eivät halua olla avuksi ratkaisun kanssa. Kysyin kaupasta, mitä tapahtuu, jos kieltäydyn paneelista ja väitän, etten ole tilannut sitä? En ole allekirjoittanut mitään paperia enkä maksanut paneelista. Mitä luulette, mitä voi tapahtua, jos kieltäydyn vastaanottamasta sitä?
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Luuletko itse, että vaikuttaa järkevältä vain jättää kaikki sikseen? Mikä ratkaisu sinulla on mielessäsi, jonka kauppias pitäisi keksiä? Ilmeisesti se ei ole tuote, jota he haluavat varastoida, koska olet saanut tilata sen.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
M Major_D sanoi:Olinpa rakennusliikkeessä joku viikko sitten ja tilasin pohjamaalattua paneelia (normaali pituus z-paneelia), nyt paneelit ovat tulleet kauppaan mutta valitsin väärän leveyden. Yritin keskustella rakennusliikkeen kanssa, että tämä oli virhe ja jos voisimme löytää ratkaisun. Mutta he kieltäytyivät ja halusivat toimittaa sen minulle. En yleensä toimi näin ja ymmärrän, että se on minun virheeni. Mutta koska paneelia ei ole toimitettu kotiini ja he eivät halua olla avuliaita ratkaisun kanssa. kysyin kaupasta, mitä tapahtuu jos kieltäydyn paneelista ja väitän, että en tilannut sitä? En ole allekirjoittanut mitään paperia enkä maksanut paneelia. Mitä luulette, mitä voi tapahtua jos kieltäydyn ottamasta sitä vastaan?
Juridisesti olet velvollinen maksamaan, olet tehnyt sopimuksen (suullinen on yhtä pätevä). Ei ole yleistä sääntöä avoimesta kaupasta.M Major_D sanoi:Olinpa rakennusliikkeessä joku viikko sitten ja tilasin pohjamaalattua paneelia (normaali pituus z-paneelia), nyt paneelit ovat tulleet kauppaan mutta valitsin väärän leveyden. Yritin keskustella rakennusliikkeen kanssa, että tämä oli virhe ja jos voisimme löytää ratkaisun. Mutta he kieltäytyivät ja halusivat toimittaa sen minulle. En yleensä toimi näin ja ymmärrän, että se on minun virheeni. Mutta koska paneelia ei ole toimitettu kotiini ja he eivät halua olla avuliaita ratkaisun kanssa. kysyin kaupasta, mitä tapahtuu jos kieltäydyn paneelista ja väitän, että en tilannut sitä? En ole allekirjoittanut mitään paperia enkä maksanut paneelia. Mitä luulette, mitä voi tapahtua jos kieltäydyn ottamasta sitä vastaan?
Koska se on tilaustuote, he eivät ole kovin innokkaita neuvottelemaan kanssasi.
Mutta totta kai sinun tulee yrittää saada aikaan järkevä sopimus, vaikka sinulla ei olekaan siihen "oikeutta".
Jos tuote on varastossa valmistajalla, mutta tilausosa kaupalla eli et ole tilannut erikoismitoissa, leikattua pituutta jne., on neuvoni pyytää kauppaa tilaamaan uusi erä oikeilla mitoilla sillä ehdolla, että maksat ennakkotilattujen tuotteiden palautuksesta. Ehkäpä voit jopa saada muutaman prosentin alennuksen uudesta tilauksesta, koska kauppa ei ehdottomasti halua olla varastossa paneeleja, joita he eivät normaalisti myy, ja osoitat hyvää tahtoa korjata virheesi....
Ja kyllä, suullinen tilaus on myös sovittu tilaus.
Ja kyllä, suullinen tilaus on myös sovittu tilaus.
Ei tietenkään ole järkevää, mutta se on julkisivu, joka kuitenkin pitäisi olla siellä sen ajan, kun asumme talossa, ja meidän pitäisi viihtyä eikä ärsyyntyä siitä, että se näyttää kauhealta. Tietenkin tajuan virheeni ja otan vastuun ja jatkan sitä leveydellä, mutta haluan vain nähdä pahimmassa tapauksessa. Tarkoitan, että suullinen sopimus on sana vastaan sanaa. Voin sanoa, että puhuimme paneelista mutta emme sopineet ja hän teki tarjouksen, jonka minun piti hyväksyä, mutta en tehnyt sitä.
En tiedä, onko se varastotavara toimittajalla, koska se on pohjamaalattu valkoinen, mutta se on vakio pituisia (3,6-4,2 m). Olen yrittänyt sanoa, että haluan tilata oikean leveyden heiltä ja maksaa etukäteen näyttääkseni, etten oikeasti ole tällainen kusipää.
En tiedä, onko se varastotavara toimittajalla, koska se on pohjamaalattu valkoinen, mutta se on vakio pituisia (3,6-4,2 m). Olen yrittänyt sanoa, että haluan tilata oikean leveyden heiltä ja maksaa etukäteen näyttääkseni, etten oikeasti ole tällainen kusipää.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Från https://www.byggahus.se/forum/threads/fasadbyte-behoever-ideer.308679/page-2#post-2875271
"Ja jag hade de tankarna med att gå med stående upp till mittersta listen på plywooden och sedan lägga droppplåt där för bryta av men sedan fortsätta med stående. Har även vart inne på ditt förslag om liggande. Men jag är en person med kraftig beslutsångest och kan gå och tänka på sakerna i månader, sedan när jag gjort jobbet så kan jag ångra mig varför jag inte gick andra vägen. Därav mitt inlägg och se om man kunde fått en hjälp på traven för att göra det bästa av situationen."
Får jag hjälpa dig lite i din beslutsångest?
Av egen sur erfarenhet vet jag att Z-panel, monterad stående,
läcker som ett såll när det regnar och blåser.
Så sätt den horisontellt, då håller den tätt!
"Ja jag hade de tankarna med att gå med stående upp till mittersta listen på plywooden och sedan lägga droppplåt där för bryta av men sedan fortsätta med stående. Har även vart inne på ditt förslag om liggande. Men jag är en person med kraftig beslutsångest och kan gå och tänka på sakerna i månader, sedan när jag gjort jobbet så kan jag ångra mig varför jag inte gick andra vägen. Därav mitt inlägg och se om man kunde fått en hjälp på traven för att göra det bästa av situationen."
Får jag hjälpa dig lite i din beslutsångest?
Av egen sur erfarenhet vet jag att Z-panel, monterad stående,
läcker som ett såll när det regnar och blåser.
Så sätt den horisontellt, då håller den tätt!
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi