S
Snickerick: Kiitos, tarkistan nämä, jotka olen aiemmin missannut :)
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
useless
useless: Se on pellavaöljymaali.
4 vastausta · 5,1k lukukertaa
S
Snickerick: Hei Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Pif Specialsnickeri o Bygg tilaamaan lehtikuusiterassia. Olen kokeillut puhelinta, pyytänyt tarjousta heidän verkkosivuiltaan ja pyytänyt heitä soittamaan takaisin heidän verkkosivuillaan reilun viikon ajan. Mutta en ole kuullut mitään. Tietääkö joku jotain yrityksestä. Onko se enää olemassa vai?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
R
ReefJunkie: [citat] En koskaan uskaltaisi pitää useita satoja kiloja vain takaseinän sekä vasemman ja oikean seinän varassa. Ei ole mitään edessä, joka tukisi ja auttaisi tasoittamaan painon. Joten teet aivan oikein rakentaessasi jotain ylimääräistä tuen varmistamiseksi. Just in case! :)
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
M
Marymarylou: Eikö kenelläkään ole mitään neuvoja?
1 vastaus · 838 lukukertaa
frma71
frma71: @Snappahaneklanen Tiedätkö onko kallflytninig ongelma myös kovetteille muoveille kuten epoksi ja polyesteri?
26 vastausta · 11,3k lukukertaa
U
Ulf.T: Kellarilaatta on betonia (luultavasti raudoittamaton), välipohja kellarin ja sisääntulokerroksen välillä on puupalkkivälipohja, ei betonia. Työskentelen rakennusalalla, mutta enimmäkseen projektinhallinnan parissa, joten rakenteelliset kirjat ovat pölyttyneet melko monta vuotta. Ajatukseni on korvata kattoristikot uusilla palkeilla, jotka pystyvät kantamaan seinästä seinään sillä
6 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
I
injonil: Palautteena voin sanoa, että saumojen pesu näille laatoille oli paljon työtä. Paljon sauma-ainetta jäi laattoihin, joka piti pestä pois, ja jouduin tekemään sen kahdessa vaiheessa, ensimmäisen kerran kuten tavallisesti puolen tunnin kuluttua, toisen kerran noin 2 tunnin kuluttua. Todennäköisesti ei optimaalista ja voi varmasti johtaa värimuutoksiin saumoissa.
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
G
Guybrush666: [citat] Kyllä, kuva ei ollut paras, täytyy myöntää. Liitän paremman tänä iltana. Mutta se on seinäkaapin takaosa, jota näemme. Ja kuvassa oleva sääntö on oikeastaan kaapin yläosassa. Siis se sääntö, jonka aion ripustaa seinän kiskoon (vaihtoehtoisesti vain ruuvata säännön seinän läpi, koska kipsilevyn takana on vanerilevy). Mutta meidän piti leikata kaapit niin, että
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
S
Svanteman: En tiedä, kuinka kauan pelti kestää, mutta kohtuullisella salaojituksella varmasti 30 vuotta+. Mutta huomioi, että upotat 16m³ kelluke, joka haluaa nousta ylös, joten ankkuroi se erittäin hyvin maahan ankkureilla tai mieluiten kallioon. Vaihtoehtoisesti täytä se järjettömästi viinillä!
1 vastaus · 5,3k lukukertaa
V
vedklyv: Äläkä koske tähän, muuten voit joutua syytteeseen ja maksuvelvolliseksi.
13 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
J
justusandersson: Piirustuksen laatu on liian huono. Tärkeitä tietoja ei voi lukea. Sen täytyi olla korkeampi resoluutio, kun sait piirustuksen Rakennuslautakunnalta. Yritä uudelleen.
1 vastaus · 913 lukukertaa
·
V
volvo51: Voit liimata latexilla mutta se luultavasti liikkuu.
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: Japp Protte
11 vastausta · 9,9k lukukertaa
prototypen
11 vastausta · 9,9k lukukertaa
S
steppen7: Ankkuriruuvi on saattanut olla kiristetty liian tiukasti, mutta puuruuvilla on pää kuin trallskruv, joka menee puuhun. Siinä vaiheessa lopetetaan, kun se on sopivasti upotettu, ja sen täytyy kestää se.
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
L
Livslärlingen: Olen siis ostanut ensimmäisen taloni. Superjännittävää!! Ja hyvin hyvin paljon uutta opittavaa. Ajattelin yksinkertaisuudessani "Kyllä, mutta opin matkan varrella.." Opinkin, mutta se on niin paljon ja niin vaikeaa. Mistä sitten aloitamme.. Kyllä, tämä huone esimerkiksi (katso kuva). Se on varasto, joka on yhdistetty toiseen huoneeseen kellarikerroksessa. Miten voin sisustaa sen? Eli,
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
S
Sastromberg: Kiitos paljon teille. Vastaukset tulivat nopeasti. Olen uusi täällä foorumilla. En aio tehdä työtä itse, mutta halusin tietää, onko se ylipäätään mahdollista. Kiitos teille molemmille.
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
A
Arne999: Aion rapata talon muurin uudestaan ja ajattelin kokeilla tehdä sen itse aluksi ja aloittaa "helpolla" osuudella kellarin oven oikealla puolella. Helppo siksi, että rappaus näyttää pysyvän ja se on halkeilematon. Vinkkini on, että väriä ei tarvitse poistaa, jos se pysyy, mitä se tekee. (Miten tämä voitaisiin poistaa, en tiedä.) Olen kuullut, että vahvistusta tulisi käyttää, mutta
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
KristinN
KristinN: Kiitos avusta!
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
D
Dagwood: [citat] Kiitos paljon vastauksesta!
3 vastausta · 5,2k lukukertaa
W
Woodi: Mietin perustuksen remontointia nyt kun muu osa pitäisi maalata ja laittaa kuntoon. Mutta kun aloitin tarkastella kuinka hyvin rappaus on kiinni, niin siitä tuli enemmän tai vähemmän purkaa kaikki. Joten mietin asentaa levyt sen sijaan, että rappaisin uudelleen, mutta minulla on mexitiili yläosassa rappauksen kanssa, joten tila jää juuri ja juuri riittämättömäksi saada sinne koolaus,
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
B
byggarätt: [citat] Näyttää hienolta ja erittäin hyvä uritetulla EPS:llä liimattuna yhdessä selluloosan kanssa, jossa on suolaa, jota jyrsijät ja hyönteiset välttävät.
23 vastausta · 47,1k lukukertaa
·
Ormriauga
Ormriauga: [citat] Kuten näet aiemmassa viestissä, revin vain tapetit alas. Olen laittanut 6mm remonttikipsiä tretexin päälle ja maalannut. Olen tosin ottanut kaikki paperikatot alas ja laittanut kipsin niiden sijaan. Rakensin uuden seinän huoneeseen osb:llä ja kipsillä, jos se mainitaan.
18 vastausta · 16,3k lukukertaa
·
V
Vortexstar69: Hei, Essve kevytbetoniruuvin 10x185 mm pitäisi kestää 225 kg vetokuormaa, jos se asennetaan oikein. Onko kenelläkään käsitystä siitä, kuinka tämä kääntyy kantokyvyksi, jos sitä käytetään kiinnittämään 45 mm palkki seinään (kantolinja)? Kuinka paljon kuormitusta palkki kestää tällaisella kiinnityksellä? Terveisin // Stefan
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
P
per.appelgren: Hei! Minulla on talo, jossa on laajennusosa, joka koostuu käytännössä yhdestä suuresta portaikosta. Portaat koostuvat neljästä (!) suorasta portaasta, joiden välissä on tasanteet. Suunnittelen vaihtavani nämä portaat kahdeksi kerrokseksi, joita yhdistää kierreportaat. Tämän alapuolella on kellari. Olen epävarma siitä, miten kiinnitän uudet välipohjat runkoon. Suunnitelmani on
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
D09
D09: Kiinnitä se seinään :cool:
11 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
D09
11 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Sama!
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
KnockOnWood
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
E
Eleonora1978: Aiomme avata suuret ikkunat vastakkaiseen seinään, mutta silloin asennamme teräspalkin. Tällä hetkellä palkit lepäävät nykyisten kellari-ikkunoiden yläpuolella olevalla lankulla, mutta se lankku on taittunut alaspäin, joten se ei ollut oikea ratkaisu. Mutta sinne asennamme teräspalkin.
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Mazen
Mazen: Paneeliklipsit ja ruuvi https://www.byggmax.se/panelclips-4mm-x-tra-p229340?gclid=EAIaIQobChMIj43qpObs6QIVS4myCh2oCAZZEAQYBSABEgIWFfD_BwE
1 vastaus · 943 lukukertaa
Peter2400
Peter2400: [citat] Eikö olisi helpompaa käyttää kivilimaa, mahtavaa liimaa, joka on nopea levittää ja liimaa ja tiivistää lähes kaiken. Yksi putki riittää hyvin pitkälle. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/lim/stenlim-2000029972
9 vastausta · 6,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.