9 747 lukukertaa ·
11 vastausta
10k lukukertaa
11 vastausta
Muovilasi tai Plexiglas
Hei, olen lasittamassa verantaa ja minulla on pieni aukko ylhäällä liukuovien yläpuolella, johon harkitsen asettaa Plastglas tai Plexiglas lisätäkseni tilantuntua pienessä verannassa. Mutta minulla on kaksi kysymystä
1. Mikä on näiden kahden materiaalin ero?
2. Mikä materiaali sopisi parhaiten "lasiksi"/pienen aukon peittämiseksi?
Paras materiaali tarkoitukseen on tärkeintä, mutta sen tulisi myös olla helppo työstää, sillä minun täytyy leikata levy.
1. Mikä on näiden kahden materiaalin ero?
2. Mikä materiaali sopisi parhaiten "lasiksi"/pienen aukon peittämiseksi?
Paras materiaali tarkoitukseen on tärkeintä, mutta sen tulisi myös olla helppo työstää, sillä minun täytyy leikata levy.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 287 viestiä
Muovilasi ja Plexiglas ovat sama asia, Plexi on vain tavaramerkki. Akryylimuovi on toinen nimi ja se on sopiva. Löytyy melkein kaikista rakennuskaupoista ja Biltema.
Sopii erinomaisesti leikattavaksi pistosahalla tai hienolla terällä varustetulla kuviosahalla, mutta tee se rauhassa.
Polykarbonaatti on myös saatavilla, mutta se ei kestä UV-valoa ilman erikoiskäsittelyä.
Sopii erinomaisesti leikattavaksi pistosahalla tai hienolla terällä varustetulla kuviosahalla, mutta tee se rauhassa.
Polykarbonaatti on myös saatavilla, mutta se ei kestä UV-valoa ilman erikoiskäsittelyä.
Ahaa, katsoin Biltemasta ja niiden välillä oli 100kr ero muovi/plexiglasi, mutta kuvaus oli melkein sama.Johannes Carlsson sanoi:
Muovilasi ja Plexiglas ovat sama asia, Plexi on vain tavaramerkki. Akryylimuovi on toinen nimi ja se on sopiva. Löytyy tyyliin kaikista rakennustavarataloista ja Biltema. Voi sahata hienosti kaarisahalla tai hienohampaisella sahaterällä, ota rauhallisesti vain. Polykarbonaattia on myös, mutta se ei kestä UV-valoa ilman erikoiskäsittelyä
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 287 viestiä
Katsoin liye tarkemmin nyt ja Akryyli- ja Plexiglas ovat molemmat PMMA, kun taas muovilasi on SAN, mutta sinun osaltaan sillä ei näytä olevan suurempaa merkitystä.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 046 viestiä
Hmmm, laitoin "trottoarpratarplast" leikkimökin ikkunaksi, se halkesi vuoden kuluttua.
Minulla oli pala Lexan/polykarbonaattia ja se toimi erinomaisesti.
Protte
Minulla oli pala Lexan/polykarbonaattia ja se toimi erinomaisesti.
Protte
SAN on hieman hankalampaa työstää kuin PMMA, koska se on hieman pehmeämpää. Niin kauan kuin aiot vain sahata sitä, se on luultavasti ok, mutta laserleikkaus ja jyrsintä ovat hieman vaikeampia SAN:n kanssa, mutta onnistuu sekin.
Minun mielestäni reunat eivät ole ongelma, jos ne eivät ole täydelliset, koska ne voidaan piilottaa. Toisaalta on hyvä, jos on "lasi", joka kestää säätä ja ei muutu sameaksi.M MatCan sanoi:
Osta oikeaa lasia, ainoa joka kestää pitkällä aikavälillä ja maksaa saman verran.N Nygge72 sanoi:
Joko lasimestarilta tai tilaa verkosta.
https://interglas.se/shop/vanligt-klarglas-21s1.html
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 046 viestiä
Japp
Protte
Protte
Klikkaa tästä vastataksesi