S
Stre02: Ajattelen, että ehkä se vaikuttaa kokemukseen, jos katto "laskeutuu" mallikokeessa tai jos lamput loistavat silmien lähellä, kun katon korkeus on matala... tai päinvastoin?!
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
S
Snickerick: Hei Naapurilla on joitakin kivilevyjä, jotka ovat kovalla alustalla. Kivilevyt ovat vaaterissa, mutta alusta on epätasainen, joissakin kohdissa pari senttimetriä. Pylväät seisovat levyjen päällä. Kysymys on, voiko kivilevyjen alle ja ympärille valaa laajenevalla betonilla ilman muottia, vai täytyykö muottia käyttää, jotta se toimii?
0 vastausta · 824 lukukertaa
Eklundh
Eklundh: Hei. Olen nähnyt useita kysymyksiä tästä foorumilla, mutta haluan vahvistaa, että tulkintani toimii alan sääntöjen mukaisesti. Olen myös kiitollinen muista hyvistä ehdotuksista (myös vaihtoehdoista Platon Blå:lle), olen katsonut Nivellgolvet, mutta mielestäni alla olevat ratkaisut ovat minulle helpommat. Tällä ratkaisulla saan noin 210 cm huonekorkeuden kellarissa. Juuri herännyt
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
L
lostinsweden: Talo rakennettiin pienelle vuorenhuipulle noin 10 vuotta sitten, mutta perustukset antavat periksi siellä, missä soran taso sijaitsee, miksi? [bild]
0 vastausta · 993 lukukertaa
·
J
justusandersson: Luulen, että sillä ei ole merkitystä. Träguiden-sivustolla ilmoitetaan sama murtokuorma y- ja z-suunnassa 115x115 liimapuupilarille. Jos haluaa valmistaa liimapuupalkin itse, on usein helpompi liimata osat pystyasennossa.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
pelleandersson
pelleandersson: Nyt minulla on vastaus. Kaveri, joka oli täällä, teki virheen. Jouduin ostamaan tasoitemassaa 7000 kruunulla pelkästään materiaalikustannuksina 15,5 m2 kokoiseen huoneeseen. Olisin tehnyt sen paljon paremmin itse.
13 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
Dragon85
Dragon85: [citat] Vanhan ajan painekyllästys sisälsi myös arsenikkia, mikä ei ole kovin terveellistä. Siksi ei pitäisi käyttää vanhoja puhelinpylväitä viljelylaatikoihin ja sellaisiin, erityisesti jos kyseessä on syötäviä kasveja.
27 vastausta · 54,3k lukukertaa
·
surris
surris: [citat] Kyllä, valat putken sisään. Ajattelin lähinnä, jos et saa cc300:a, voisit käyttää tasoitetta tukemaan sitä. Joko jatkat cc600:lla, käytät lattialastulevyä ja tasoitetta. Tai cc300 lattialastulevy ja lattialevyt. Tai se, jota olisin suositellut ja valinnut, cc300 lattialastulevy ja tasoite. Riippuen katon ja seinien rakenteesta, 195mm eristys on hyvä. Mutta kyllä, voit
7 vastausta · 4,4k lukukertaa
M
_marton_: Ehdottomasti! Se on ilmoitettava Kiitos vastauksesta!
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Minulla on suunnittelija ja valvontavastaava, jotka ovat piirtäneet, miten palosuojaus täytyy toteuttaa. En ole perehtynyt luokituksiin, mutta se, että yhdistän naapurini autotallin talooni (jolla on tuuletettu pääty) asettaa tiettyjä vaatimuksia. Pääsääntöisesti on palosuojaus tavallisen eristyksen alla metrin verran talosta ulos.
16 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Halusin vain näyttää kuvan Weberin valkoisesta betonista, jota voi ostaa säkeissä. Teimme matriisin avulla perustan lintualtaalle.
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
optimum
optimum: [citat] Täysin oikein. Vielä yksi vinkki. Kaiken pitää olla hyvin suorassa ja oikeassa kulmassa sekä mitassa. Olin tarkka, mutta unohdin muutaman millimetrin parissa paikassa, ja sen huomaa sitten. Ostin hyvän pitkän vesivaa'an etukäteen ja se on välttämätöntä.
25 vastausta · 13,3k lukukertaa
·
Y
Ywonne: Itsekantava pelti. Mutta kysymykseni tukirimojen mitoista. Siitä tulee 3,75 x 5 m pinta-ala, joka tarvitsee tukirimat. Sen päälle laitamme takaisin pellin niin, että vesi voi valua pois syvistä urista. Pitäisikö olla 45 mm paksut tai enemmän?
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
V
Vante: Vaneri ja Toggler koolauksissa.
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
K
Knoxx: Ei tullut sellaista levyä, paikallinen puuyritys soitti firmalle, joka tekee niitä, ja neuvotteli olemaan käyttämättä sitä siihen. Höyläsi tammilankkua ja teki levyn istället. Grilli on edelleen telineessään vieressä.
5 vastausta · 15,6k lukukertaa
useless
useless: Paras lopputulos saadaan, kun vinotuki upotetaan pystysuoriin osiin. [bild] Aloita aina alimmasta saranasta.
4 vastausta · 12,4k lukukertaa
·
Bernieberg
Bernieberg: [citat] Kiitos! Lattia jatkuu koko matkan kaiteen alle. Kaiteen pohjalauta on ruuvattu lattian läpi alas aluslattiaan (massive ruuvattu puulattia).
6 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
V
Vlael1: Minulla on suunnitelmia kantavan seinän purkamiseksi ja avauksen tekemiseksi (noin 6 m, puupalkeista teräspalkkiin) eräässä huvilassa ja tarvitsisin siksi rakennesuunnittelijan selvittämään työn edellytyksiä? Suosituksia rakennesuunnittelijoista Göteborgin alueella otetaan kiitollisena vastaan.
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
M
mmx: Joo, olen löytänyt ne, näyttävät hyviltä, mutta noin 2000:-/kpl ja ulkonevat vain 150 cm. Enkä löydä mitään spesifikaatioita. Ja kun katsoo kiinnitystä, siinä on vain kaksi kulmarautaa, pitäisikö pystyä saamaan sama lujuus kunnollisilla palkkikengillä?
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
offlarjon
offlarjon: Ostin muutama vuosi sitten pyöreän kasvihuoneen/huvimajan Willab Gardenilta, ja ajattelimme nyt antaa sille vähän rakkautta ja lisähuomiota. Ovi on alusta asti ollut hieman vino ja siksi vaikea sulkea (ilman että nostaa ovea hieman kahvan avulla), mutta nyt se on pahentunut ja siksi koen, että minun täytyy tehdä asialle jotain. Laitoin kulmaraudan oviaukkoon ja huomasin, että se ei ole
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
C
Chentin: Miten on mennyt? Itse aion tehdä jotain vastaavaa. Minulla on talo/laatikkotila noin 28 m2 konehallissani. Aikaisemmin se on ollut koirahuone, jossa on 4 boksia, mutta tämä aiotaan muuttaa musiikkistudioksi/harjoitustilaksi. Olen vasta suunnitteluvaiheessa ja on PALJON perehdyttävää. Miten sinä teit lopulta?
15 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
J
JFTENG: Hei, Tulevassa remontissa, jossa lattia on tarkoitus vaihtaa, löysin vanhan 1900-luvun alun mäntylattian alta alkuperäiset sisäseinät ja alkuperäisen kattopaneelin kipsilevyn alta. Aiemmassa remontissa (ei minun tekemäni) on seinät runkoihin ja kattoa laskettu vanhan päälle. Jotta pääsisin kunnolla käsiksi lattiaan seinän sisään asti, arvelen että minun täytyy purkaa uuden
0 vastausta · 969 lukukertaa
·
N
NiklasLundstedt: Hei, Olen saanut k-piirustukset suunnittelijalta. En ole lainkaan asiantuntija, mutta mielestäni en tarvitse kiilata HEA 200 palkkia rakenteeseen, kun aion poistaa ulkoseinän noin 5 m kahden IPE 140 palkin välillä, jotka kantavat yläpuolista välipohjaa. Olisin erittäin kiitollinen mielipiteistä! [bild] [bild] [bild]
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
T
Trrttsch: Spekuloin edelleen... :) Löysin tämän toisesta ketjusta. Ehkä kiinnittää muutamalla lattaraudalla ja expanderpultilla. [bild] https://www.byggahus.se/forum/threads/goera-oeppning-i-murad-vaegg-utan-att-det-rasar.190478/#post-1587238
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
H
Harald Blåtumme: Täytyy vain lisätä tähän keskusteluun, että minulla on ollut suuri hyöty siitä, että olen käyttänyt hyvää ruostumatonta ruuvia. Sekä korjaamaan katkoja decklights, että korjaamaan kellarin pesutuvan ilmanvaihtoputkea, jota ei voitu ennakoida, kun terassi rakennettiin muutama vuosi sitten. Niin uskomattoman kätevää vain purkaa ja koota uudelleen tarpeen mukaan, täysin
16 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
Chr3
Chr3: [citat] :rofl: “vastaus”! Ei muuta.. ”..löydetty vastaus piirustuksesta”
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
N
Nicana.xx: Rakennamme parhaillaan terassia ja ajattelimme rakentaa katoksen, jonka mitat ovat 3x5 metriä osaksi terassiamme. Suunnittelemme 3 tolppaa 95*95 ja 5 kattotuolia 45*145 cc 100, yksinkertainen kanavamuovikatto. Mutta miten tolppien "perustus" tulisi muotoilla? Sen täytyy kestää jonkin verran lunta, koska asumme Norrbottenissa. Miten on kantavan palkin ja kannatinpalkin mittojen kanssa? Olemme
0 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
O
oakleafh: Hei, Minulla on käytetty kierreportaat galvanoidusta teräksestä, jonka ajattelin asentaa ullakkohuoneistoon rakennuksen ulkopuolelle. Rakennus on noin 100 vuotta vanha ja rakennettu kaksoistiiliseinillä (kanavamuurilla). Julkisivutiilet on kiinnitetty sisäseiniin ja käsittääkseni ulkoseinä/julkisivu ei ole tarkoitettu raskaiden asioiden kiinnittämiseen. Se ei todennäköisesti kestä
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
S
Snickerick: Kiitos, tarkistan nämä, jotka olen aiemmin missannut :)
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.