H
HannesH: [citat] Olen lukenut, että jotkut ovat käyttäneet dyckert, mutta ehkä se kannattaa välttää. Ehkä voin käyttää minun GA18 niittipistoolia (yhdistelmä, dyckert+niitti) 5,7x32mm niitillä. Löysin Moelvenin verkkosivuilla, että suositus on 10x30mm, joten 2 kpl 5,7x32mm jokaista kohtaa kohden pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi?
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
D
Daniel 109: Joo, siitä olen samaa mieltä. Minun vaihtoehtoni on todella edullinen ratkaisu.
14 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
M
Matsen74: Karkeassa säännössä lattianiskat olivat kiinnitettyinä. Oletan, että ne toimivat myös pystylautojen kiinnityksenä, jotka ovat seinä. Todella vakaa ja hyvä runko, johon rakentaa talo... [bild] [bild] Moottorisahan ketju kestää luultavasti 3 sekuntia niin paljon nauloja kuin siellä on.
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
S
Sthlms_Nellie: Siellä on jo putki, joka menee reikään:) Haluaisin kuitenkin mielelläni suojaavan pinnan putken ja pöydän väliin. Löysin etsimäni nyt illalla, mutta en vieläkään suomeksi. Furniture/desk grommet näyttää enemmänkin johdonläpivienniltä, mutta se ei silti ole ihan oikea. Täytyy ostaa Amazonista:)
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
H
Hus&Kärlek: [citat] Huippua, kiitos! Kuulostaa yksinkertaiselta ja hyvältä!
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
J
jesper_t: Kiitos mukavasta ja asiantuntevasta vastauksesta.
2 vastausta · 638 lukukertaa
J
JKrister: Ei vastausta, mutta olen kiinnostunut siitä, mitä vastausta saat. Ne kivilaatat, joita olen katsonut, tulisi tuulettaa, mikä tekee vaikeaksi olla saamasta selkeää siirtymää tiilien ja kivilaatan välillä.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Hei! Rakennan autotallia siporex-lohkorungolla. Sen päällä on koolaukset seinien päällä. Seinien koolauksien päällä on sitten palkit poikittain, katso kuva. Ja siihen asti olenkin päässyt. Nyt en ole varma, miten teen seinän lohkoista palkkien yläpuolelle... [bild] Ajatukseni on laittaa jonkinlainen kivilevy,
0 vastausta · 798 lukukertaa
·
J
justusandersson: Lastulevy on vain mekaaninen suoja. Jos on kaappeja, jotka täyttävät tämän tehtävän, se käy yhtä hyvin.
1 vastaus · 703 lukukertaa
·
hscn
hscn: Ehdotan 6 mm remonttikipsiä. Mielestäni se toimii paljon paremmin kuin 13 mm vanhemmissa taloissa. Erityisesti jos et pyri siihen, että kaikki on täydellisen suorakulmaista ja "suoraa kuin naula". Ohuempi kipsilevy mukautuu alustaan aivan eri tavalla. Olen huomannut, että jotkut "vihaavat" remonttikipsiä juuri siksi, että se ei ole niin vakaa vaan joustavampi. Mielestäni sillä on
1 vastaus · 4,2k lukukertaa
·
surris
surris: [citat] Solumuovia ei pitäisi käyttää missään…se on erittäin palonarka ja se tulee valaa tai rakentaa palosuojalla. Painekyllästetty puu täytyy poistaa, sitä ei saa käyttää sisällä. Jos mökkiä käytetään vain keväällä/kesällä, 100 mm eristystä lattioihin/kattoon riittää aivan hyvin, seiniin riittää 70 mm. Sinun pitäisi kuitenkin pitää jonkinlainen lämpö koko
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
Härryda2015
Härryda2015: Esiporaa/poroita ensin ja käytä sitten porrasterää molemmilta puolilta, sen pitäisi toimia, jos ovessa on jokin levy tai vahvike syvemmällä, johon porrasterä ei yllä, käytä reikäsahaa siihen.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
H
HoolaBadoola: Muuten, kerro ihmeessä, jos tämä on täysin väärä foorumi
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
J
justusandersson: Valitettavasti seinä on todellakin kantava. Se koostuu kevytbetonielementeistä kuten myös yläpuolinen välipohja. Monella tapaa hyvä ratkaisu mutta hieman joustamaton. Ole sen sijaan iloinen, että teillä on upea talo, jossa on monia laatutekijöitä. Nykyinen rakentaminen vaikuttaa heppoiselta verrattuna tähän taloon.
15 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
H
Henke110!: [citat] Rakennusneuvonnan mukaan ei ilmeisesti pitäisi täyttää rakoja ylöspäin, parempi että se voi tuulettua... :thinking:
4 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
Totobbe
Totobbe: Kiitos vastauksesta! Kaavin ja maalasin. Mielestäni se tarttui hyvin. Tässä on lopputulos.
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
J
Jesper Ronn: [bild]
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
J
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Hyvä huomautus!
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
LasseWestren
LasseWestren: Minulla on yritys, joka on parhaillaan tyhjentämässä taloa, jossa on takkahuone. Perusta on tehty kevytbetonista. Kun tulin kotiin tänään töistä, huomasin, että takkahuoneen julkisivu on kaivinkoneen painama sisään, koko seinä on näkyvien halkeamien peittämä ja paljon muuta. Mitä minun pitäisi ottaa huomioon nyt, kun rakennusyritys korjaa tämän? Pitäisikö riippumaton
0 vastausta · 828 lukukertaa
·
M
mmx: https://www.wurth.se/produkter/byggbeslag--beslag--stalprofiler/byggvinklarbeslag/stolpsko/stolpsko--/
3 vastausta · 8,9k lukukertaa
J
Johan456: Anna henkilön, joka suorittaa tasoitustyön, korjata nämä pienet asiat. Hän irrottaa pistorasian kannen ja täyttää esimerkiksi nopeasti kovettuvalla jauhetasoitteella. Pulteista hän katkaisee ylimenevän osan tasoitteen avulla, jos ne ulkonevat.
6 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
R
richardke: Meillä on vapaa-ajanasunto, joka on rakennettu 1911. Ei ole talviasuttava, käytetään vain kesällä ja kaipaa piristystä. Sisäkatot ja seinät ovat alkuperäisiä paperilla päällystettyjä kattoja ja tapetointuja seiniä. Katossa on maalattu paperi (liimaan perustuva maali) ja seinissä tapetit jännitetyn paperin päällä (alkuperäiset tapetit ajalta ovat nykyisin maalattuja). Mietin,
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
A
ArneTW: Se on kai kuten kaikki muutkin. Todennäköisesti et tule koskaan kaipaamaan underlagspappen... ennen kuin kaipaat sitä. Ei siitä juurikaan säästä, että oikaisee. /ATW
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
K
keko: Hieman myöhässä voin ilmoittaa, että vaihdoin koko stolpen. Se meni hyvin.
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Voi ei, nythän tiedät, että siitä tulee hyvä ratkaisu "ongelmaan" :)
8 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
BerraBo
BerraBo: Oletan, että TS tarkoittaa kuinka seinän tulee olla suora suhteessa muihin seiniin eli 90 astetta. Jos etäisyys ei ole liian pitkä toiseen rinnakkaiseen seinään, voi mitata saman mitan molemmilta puolilta. Muuten on yleistä käyttää Pythagoraan lausetta ja mitata kolmio suhteilla 3:4:5, jossa 5 on lävistäjä.
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
H
hangun: En ole koskaan nähnyt paneelia, joka olisi huono sisältä, kun sieltä puuttuu ilmarako.
6 vastausta · 34,4k lukukertaa
·
Vedspisen
Vedspisen: ...
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
Buildgates
Buildgates: Hei Olen tekemässä lisäosaa mökille ja olen nyt saanut liimapuupalkin, joka on tarkoitus asettaa harjaan. Koska se tulee olemaan avoinna harjaan saakka, palkki tulee olemaan näkyvissä sisäpuolella. Nyt mietin, pitäisikö palkki käsitellä jollain lakkalla, öljyllä tai vastaavalla pinnan suojaamiseksi rakennusajan. Vai auttaako, jos laittaa pressun liimapuupalkin päälle, jotta aurinko
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
Larsa
Larsa: "Tavallinen" plankku on 50x200 ja löytyy yleensä ammattilaisten rakennustarvikekaupoista (tyyP Beijer). Varmasti löytyy myös kapeampaa, mutta kyse on siis höyläämättömästä puutavarasta (ei raakapontti). Kaikki puutavara perustuu tuumamittaan, joten 50mm paksu on 2”, sitten se käsitellään 45mm raakapontiksi ja 43mm höylätyksi.
4 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.