Hei!
Olen laittamassa klinkkeriä kellariin, kodinhoitohuoneeseen, noin 5 m². Aloittelija!

Klinkkeri 10x10, vaaleanharmaa. Aion saumata harmaalla saumalla, eli tummempaa kuin klinkkeri (käytännön syistä, olisi kauniimpi vaalealla saumalla…).

Klinkkeri on karkea ja siinä on karhea pinta, ja olen nyt hieman huolissani siitä, miten sen saa pestyä saumauksen jälkeen. Olen lukenut erilaisia ohjeita, ja ne eroavat hieman toisistaan.

Uskotteko, että sauman jäännökset saadaan pestyä laatoista tavallisella tavalla sienellä ja vedellä?

Sauma yhdellä pienellä alueella kerrallaan. Näin sinulla on aikaa "sienestää" vedellä ilman liian suurta riskiä, että se ehtii palaa kiinni. Heti ensimmäisen sienestyksen jälkeen, jossa saumaukset muotoutuvat, voi sienellä käydä vielä kerran läpi, mutta hieman varovaisemmin ja puhtaalla vedellä. Mielestäni tällä menetelmällä on helpompi minimoida sauman kiinnipalaminen ei-toivotuissa paikoissa.

Kiitos vinkistä, se kuulostaa järkevältä! Ajattelin, että 5kvm on aika pieni alue, mutta ehkä minun pitäisi jakaa se kahteen osaan?

Palautteena voin sanoa, että saumojen pesu näille laatoille oli paljon työtä. Paljon sauma-ainetta jäi laattoihin, joka piti pestä pois, ja jouduin tekemään sen kahdessa vaiheessa, ensimmäisen kerran kuten tavallisesti puolen tunnin kuluttua, toisen kerran noin 2 tunnin kuluttua. Todennäköisesti ei optimaalista ja voi varmasti johtaa värimuutoksiin saumoissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.