Hei. Suunnittelen portin rakentamista talon ja autotallin väliin ja mietin, tietääkö kukaan mitä siihen vaaditaan. Tarvitaanko rakennuslupa tai onko erityisiä paloturvallisuusnäkökohtia otettava huomioon. Materiaalin valinta jne?

Sitten minulla on tietysti paljon kysymyksiä liittyen rakennustekniikkaan.

Narren666
D Dagwood sanoi:
Hei. Suunnittelen portin rakentamista talon ja autotallin väliin ja mietin, tietääkö joku mitä sääntöjä on voimassa. Tarvitaanko rakennuslupaa tai onko otettava huomioon erityistä turvallisuutta tulipaloriskin vuoksi. Materiaalin valinta jne?

Sitten minulla on tietysti paljon kysymyksiä rakennustekniikasta.
Ei.
Ei.
Ei.

Painekyllästetty puutavara

• Tykkään
Dagwood
  • Laddar…
Oi, sehän kävi nopeasti!
Okei, joten aletaan hommiin. Minkälaista puuta ja mitkä mitat ehdotetaan. Olin ajatellut seuraavaa rakennetta:
Raya+Slight+arch.jpg
tila, jossa oven pitäisi peittää, on 150 cm. eli talon ja autotallin välissä, mutta olin ajatellut tehdä oven 100 cm leveäksi, ellei se ole liikaa. 16 cm menee yhdelle puolelle kiinnitykseen, olin ajatellut, koska syöksyputki estää joka tapauksessa hyödyntämästä aukkoa täydellisesti ja koska talon ympärillä on pyöreiden kivien kehys, joka on 34 cm ulos seinästä, joten ei ole mitään järkeä avata koko tilaa. Kottikärryt ja pyörät, joita käytämme, mahtuvat 100 cm leveyteen ilman ongelmia. Mutta kysymys on, onko se silti liian raskas. En olekaan laskenut painoa ja puutavaran mittoja. Mutta on olemassa standardeja, joihin ajattelin nojata. Työkalut ovat käytettävissäni, joten voin tehdä tappireikiä ja uriin lankkuun.
Otan kiitollisena vastaan kaikki vinkit ja ideat.

Terv.

Narren666 Narren666 sanoi:
Ei.
Ei.
Ei.

Tryckt virke
Kiitos paljon vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.