2 727 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Akvaario penkki
Hei!
Olen juuri ostanut akvaarion penkillä (Akvastabil, 576 litraa) ja jotta saisin tilaa sumpulle alapuolelle, minun täytyy poistaa kaksi väliseinää keskeltä ja korvata ne jollakin, joka kestää painon.
Akvaario pysyy osittain myös ylös sivuseinien ja takaseinän avulla.
Olin ajatellut hitsata yhteen suorakulmaisen rakenteen, jonka työnnän kokonaan tilaan, ja sitten ruuvaan sen kiinni kattoon ja lattiaan. Se tulee siis ontoksi, ja silloin voin sijoittaa sumpun väliin (oikeastaan akvaario).
Ajattelin neliöputkea terästä, joka mittaa 20X20 ja ehkä 2 mm paksu. Rakenteen pituus on noin 70 cm ja korkeus 70 cm. Ajattelin hitsata sen niin, että rakenteen "kiskot" osuvat tarkalleen siihen, missä alun perin piti olla väliseinät.
Uskotteko, että tämä kestää? Arvelen, että kokonaispaino tulee olemaan 700 kg, mutta haluan olla täysin varma, että ideani kestää
Teen mielelläni jotain, joka kestää paljon enemmän painoa, jotta voin nukkua rauhassa yöllä! Katso kuva alla. Kiitos kaikista neuvoista!
PS. Pöydän mitat ovat 160X60X70
Olen juuri ostanut akvaarion penkillä (Akvastabil, 576 litraa) ja jotta saisin tilaa sumpulle alapuolelle, minun täytyy poistaa kaksi väliseinää keskeltä ja korvata ne jollakin, joka kestää painon.
Akvaario pysyy osittain myös ylös sivuseinien ja takaseinän avulla.
Olin ajatellut hitsata yhteen suorakulmaisen rakenteen, jonka työnnän kokonaan tilaan, ja sitten ruuvaan sen kiinni kattoon ja lattiaan. Se tulee siis ontoksi, ja silloin voin sijoittaa sumpun väliin (oikeastaan akvaario).
Ajattelin neliöputkea terästä, joka mittaa 20X20 ja ehkä 2 mm paksu. Rakenteen pituus on noin 70 cm ja korkeus 70 cm. Ajattelin hitsata sen niin, että rakenteen "kiskot" osuvat tarkalleen siihen, missä alun perin piti olla väliseinät.
Uskotteko, että tämä kestää? Arvelen, että kokonaispaino tulee olemaan 700 kg, mutta haluan olla täysin varma, että ideani kestää
PS. Pöydän mitat ovat 160X60X70
Viimeksi muokattu:
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 933 viestiä
Aiot siis korvata pystylaudat kahdella "ontolla" kehyksellä? Olenko ymmärtänyt oikein?
Kiitos vastauksesta. Joo, ehkä on parasta valita suurempi koko. Unohdin mainita ensimmäisessä viestissäni, että rungoissa on hitsattu yhteen toistensa kanssa.G gusvo085 sanoi:
Jos ne ovat yhdistetty toisiinsa, saat paljon vakaamman rakenteen! rakenna kehys, laita levy päälle ja kerää kavereita niin että saat painoa noin 450 kg
lisäät kestävyyttä huomattavasti takakannassa olevilla kulmatukilla, ajattele kirjahyllyn ristiä.
Minulla on myös Akvastabil samanlaisen penkin kanssa. Tanskalaisilta saamani tiedon mukaan väliseinät ovat irrotettavissa ja penkki on mitoitettu kestämään painoa joka tapauksessa. Mutta itse olen epäileväinen, joten olen ajatellut samanlaista ratkaisua, mutta rakentaa tukikehikko puuparkettien kanssa.
Utelias kuulemaan, miten sinun rakennusprojektisi meni.
Utelias kuulemaan, miten sinun rakennusprojektisi meni.
En koskaan uskaltaisi pitää useita satoja kiloja vain takaseinän sekä vasemman ja oikean seinän varassa. Ei ole mitään edessä, joka tukisi ja auttaisi tasoittamaan painon. Joten teet aivan oikein rakentaessasi jotain ylimääräistä tuen varmistamiseksi. Just in case!S Stettler sanoi:Minulla on myös samanlainen Akvastabil-kaappi. Olen saanut tietää tanskalaisilta, että ne väliseinät ovat irrotettavia ja kaappi on mitoitettu kestämään painon joka tapauksessa. Mutta itse emmin, joten ajattelin samanlaista ratkaisua, mutta rakennan runkotilan puupalkeilla.
Utelen, miten rakennusprojekti sujui.
Klikkaa tästä vastataksesi