Vanha ketju kuten sanottu =)
Utelen miten on mennyt, ajattelin käyttää samaa ratkaisua, pelkään että hiiret pitävät ratkaisusta.
On kesämökki, joka on kylmänä suuren osan talvesta.

Hiiret ja rotat yleensä välttelevät pureskelemasta styroksia. Olen kuullut, että se liittyy jotenkin kitinään. Sitten on kuultu tarinoita hiiristä, jotka syövät tiensä läpi lasilla sekoitetun saumausvaahdon ja niitä, jotka syövät tiensä betonin läpi. Mutta styroksi pohjalaattana toimii loistavasti.

Aion käyttää selluloosaeristettä, ja olen tänään puhunut rakennusliikkeen kanssa, joka myy sellaista, hän luuli, että hiiret syövät solumuovin, en ymmärrä tätä :screwy:

schmakita sanoi:
Asenna tämä ryömintätilaan: [linkki]
Käytän sellaisia kotona, toimivat tosi hyvin, ongelma on, että se on mökillä, jossa minun pitää remontoida vähän.

ClasseClas
Näen, että useat ovat avanneet tämän vanhan keskustelun, löysin sen myös etsiessäni tietoa siitä, kuinka paras tehdä rosoin alapohja kalliolle rakennetussa torpassa.

Mitä olen nähnyt useissa keskusteluissa on, että solumuovia suositaan pohjassa, koska se vähentää homeen riskiä ja kosteuden nousua, mutta ei lattiansiskoilla, koska on vaikeaa saada tiivistä. Mutta voiko näitä kahta yhdistää?

Kuvassa on eristekerros koostuen 100 mm EPS-sellumuovista, mineraalivillasta, 50 mm EPS-sellumuovista ja 22 mm lattialastulevystä lämmitysputkilla.

Kysymys kuuluu, jos käytetään solumuovia pohjassa, mineraalivillaa keskellä ja sitten solumuovia päällä, jotta saadaan enemmän eristystä ennen lattialämmityksen asettamista, onko riski, että mineraalivilla kostuu, koska solumuovi on tiivis sekä ylä- että alapuolella?

Suoranaisesti tuntuu, että yllä oleva luonnos on vähän yliampuva, onko teillä vinkkejä siitä, kuinka rakenteen voi tehdä yksinkertaisemmin (halvemmin), mutta silti pitää solumuovi pohjassa ja vakaa lattia?
titaniumin kuva sivulla 1 oli hyvä inspiraation lähde kiinnittää solumuovi suoraan lattiansiskojen välissä pitämään eriste paikallaan. Yhteensä eristyksen tulisi olla 30+ cm.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
johandrougge
  • Laddar…
Tältä se voi minun mielestäni näyttää:
Lamelliparketti
lump-papp
golvärme on alumiinilevyissä
urfräst lastulevy (kallista ja typerää) suosin harvalautaa 28 x 70 (parempi ja halvempi)
Diffspärr muovikalvo tiiviisti teipattuna (hyvä, jos saat vesivuodon tai jos sataa ennen kuin talo on tiivis)
Palkit, tässä valitsin masonitepalkit (joissa nykyään on lastulevyrunko, mikä on parempi)
Mineraalivilla (valitsin puhalletun irtovillan, käy yhtä hyvin asettaa mineraalivilla käsin) Suuri etu mineraalivillassa on, että se on hyvä äänieriste. Tässä kohtaa solumuovi on täysin arvoton.
Trossbottenlevy tässä voisi laittaa solumuovia masonitepalkin alempaan säätimeen. Sen täytyy olla niin jäykkä, että se kestää mineraalivillan kantamisen. Puhalletun irtomateriaalin kanssa paine voi olla paljon suurempi ja riski on suuri, että solumuovilevy taipuu.
Valitsin aquapaneelin, jonka sain erityisen alhaisella hinnalla. On olemassa edullisia masonite-trossbottenlevyjä, jotka toimivat, jos perusta on hyvin tuulettuva. Taloni seisoo pilareilla kalliolla ja sen alla on täysin avointa.
En asettaisi yläsolumuovilevyä, en siksi että pelkäisin kosteutta, vaan siksi että levy puristuu ajan myötä kuormitusten vuoksi.

titanium titanium sanoi:
Juuri näin kuin kuvaat, olen tehnyt maaseudun vierasmajassamme. Tavallisella uritetulla styroksilla, joka naulattiin keltaisilla eristyksen muovilevyillä alapuolelta ja liimattu ura.
Kuva on uudemmasta osasta, mutta asensin myös vanhaan vinoon rakennukseen ilman ongelmia. Todella tiivis.
Näyttää hienolta ja erittäin hyvä uritetulla EPS:llä liimattuna yhdessä selluloosan kanssa, jossa on suolaa, jota jyrsijät ja hyönteiset välttävät.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.