Hei kaikille,

Nyt olemme kumppanini kanssa ostaneet ensimmäisen talomme, 58 rakennetun omakotitalon (remontoitu 75), ja edellinen omistaja on tehnyt suuria remontteja (muun muassa salaojitus 2014 ja kellarin kunnostus 2015-2016). Talossa on puolet kellarista maan alla ja toinen puoli parkkipaikan suuntaan. Kellarissa on remontoitu niin, että tietyissä paikoissa on verhoiltuja seiniä ja parkettilattioita "bodega"-tilassa, toinen puoli on laattaa ja rappausta. Kaikki näyttää tietysti todella siistiltä eikä ole poikkeavaa hajua jne., mutta koskaan ei tiedä, mitä orgaanisen materiaalin takana tapahtuu. Saunakin on.

Tarkastuksessa ei ole tehty kosteusmittausta, ja olemme päättäneet ostaa itsemme myyjän tarkastukseen, jonka läpikäynti tapahtuu paikan päällä nyt viikon lopulla. Pitäisikö tilata laajennettu tarkastus, jossa tehdään kosteusmittaus kellarissa? Miten voi tietää, onko se remontoitu "oikein", eli metallirangoilla? Vai pitäisikö vain jättää asia rauhaan ja purkaa kaikki orgaaninen, jos alkaa tuntua hajuja tai näkyä kosteusjälkiä? Vai onko silloin jo liian myöhäistä?

Tuntuu ikävältä purkaa jotain, mikä kuitenkin on niin uutta, ilman että tietää onko se tarpeen, mutta emme halua myöskään jäädä ongelmien kanssa myöhemmin. Meillä ei heller ole asiantuntemusta tässä asiassa, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita!
 
Eikö kenelläkään ole mitään neuvoja?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.