Hei,
haluaisin vaihtaa sisäkaton nykyaikaiseen sileään kattoon. Onko se mahdollista? Miten se tehdään? Liitän mukaan kuvan, joka näyttää puukaton, jonka haluan vaihtaa kipsi/sileään kattoon.
Sitten mietin, että jos sen tekee, tuleeko kattokorkeus lyhyemmäksi vai pysyykö se samana?
Kiitollinen vinkeistä ja nikseistä!

• Näkyvissä on huone, jossa on puinen sisäkatto ja suuret ikkunat.
Totta kai se onnistuu. Jos et halua alentaa kattokorkeutta, riittää että purat pois sen mitä sinulla on nyt.........On kuitenkin huomattava, että tällaisen katon gyprockaaminen ja sitten tasoittaminen hienoksi vaatii melkoisesti työtä. Jos on liian kiire ja hosuu, yleensä pettyy melkoisesti............Huonosti tasoitellut levyt näkyvät yleensä erittäin selvästi.

• Tykkään
Sastromberg
  • Laddar…
Olen tehnyt saman harjoituksen keväällä. Ensin tuli puuseppä ja purki pois puupaneelin. Sitten jäi jäljelle raakapontti. Tämän jälkeen porasin reiät kattospoteille ja vedin putket kaapeleille raakapontin yläpuolelle. Työlästä. Sitten tuli puuseppä ja asensi kipsilevyt. Se kävi hurjan nopeasti, koska hänellä oli levyhissi ja automaattiruuvain. Sitten tuli maalari, tasoitti, hioi ja maalasi. Tuli todella hienoa. Tietenkin voi tehdä kaiken itse, mutta tiedän, että se olisi vienyt kuukausia iltatyötä. Eikä olisi tullut yhtä hienoa kuin ammattilaisen tekemä työ. Sähköveto olisi ollut helpompaa, jos olisi asentanut harvalaudoituksen ennen kipsiä, sillä silloin olisi ollut helposti saavutettava paikka putkille. Mutta en halunnut uhrata huonekorkeutta. Vaikeinta oli löytää paikka muuntajille spoteille.

• Tykkään
Sastromberg
  • Laddar…
Kiitos paljon teille. Vastaukset tulivat nopeasti. Olen uusi täällä foorumilla. En aio tehdä työtä itse, mutta halusin tietää, onko se ylipäätään mahdollista. Kiitos teille molemmille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.