Hei! Minulla on mielessäni kysymys, jota olen itse yrittänyt ratkaista, mutta se ei ole sujunut kovin hyvin. Ostin tammen ruokapöydän. Pöytä on melko korkea ja se on melko heiluva. Yritin ruuvata kiinni L-muotoisen metallipalan sitä vakauttaakseni, mutta se ei sujunut kovin hyvin! Onko teillä mitään vinkkejä, mitä voisin tehdä saadakseni sen toimimaan? Kiitos!!!!
Millä tavalla se on kiikkerä? Eivätkö osat ole yhdessä? Ovatko jalat eri pituiset? Kaatuuko se helposti?
Mihin laitoit metalliosan?
laitoin metalliosan kaikissa 4 jalassa olevan kulmaan... ei toimi. Pöytä ei kaatu, mutta se on uskomattoman kiikkerä, kun esimerkiksi leikkaa jotain lautasella.
Kokeile 2 kpl VAHVISTETTUJA L-levyjä jokaisessa jalassa. Ne vahvistetut L-levyt, joissa on "pullistuma" ennen kulmakulmaa, tekevät suuren eron
Tällainen:
[linkki]
Tuo on melko arvoton rakennelma. Osta vähän puuta (tammi) ja aseta ristipuu jalkojen välille lyhyille sivuille, melko korkealle, aseta sitten yksi pitkittäissuunnassa ristipuiden väliin. Näin vältät rumat metallikiinnikkeet.
Tuo on melko arvoton rakenne. Osta vähän puuta (tammi) ja aseta poikkipuu jalkojen väliin lyhyille sivuille, melko korkealle, ja laita sitten yksi pituussuunnassa poikkitukien väliin. Silloin vältät rumat metallikiinnikkeet.
Metallikiinnikkeet voi varmasti "piilottaa" jollain sopivalla "tammi"sävyllä. Paljon huomaamattomampaa kuin laittaa paljon ylimääräisiä lautoja ristiin rastiin. Lisäksi poikkipuu pituussuunnassa on melko ärsyttävä, kun istuu pöydän ääressä, pöytä ei näytä olevan niin äärimmäisen leveä ...
Nuo pienet metallikulmat eivät varmaankaan ole hyödyllisiä ollenkaan?
Minä liimaisin ja ruuvaisin vahvoja tammesta tehtyjä kolmioita kulmiin pöytälevyn ja jalkojen väliin.
Näin siis:
Mielellään kaksi tuumaa paksuja, ja mielellään sekä pitkälle että lyhyelle sivulle.
Ja pöytä näyttää niin korkealta, ettei se häiritse tavallisia istujia.
Onko se baaripöytä?