prototypen
prototypen: Seuraavana päivänä FM:ssä pitäisi olla mahdollista naulata tavallisia nauloja vasaralla. Pulttipistoolilla on mahdollista ampua nauloja täysin kovettuneeseen betoniin (tyypillisesti usean vuoden ikäiseen) Protte
6 vastausta · 2,8k lukukertaa
13th Marine
13th Marine: [citat] Totta, ajattelin pääasiassa kotimaista tuotantoa.
11 vastausta · 10,3k lukukertaa
J
Jesper Ronn: Ajattelin antaa palautetta varastorakennuksesta, jossa ei ollut ilmarakoa ja jossa konsultoit minua. Purin paneelin ja playwoodin ja asensin uuden (kaikki samat). Runkorakenne oli kunnossa paitsi yhdessä kohdassa, jossa vaihdoin palan. Maalasin sitten kaiken pellavaöljymaalilla ohjeidesi mukaan. Olin melko tarkka päätypuun jiirisahauksessa ja levitin maalin ohjeiden mukaisesti. Maali oli
7 vastausta · 2,9k lukukertaa
N
Nygge72: [citat] Kiitos! Pitää tarkistaa tämä
11 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
useless
useless: Vaaditaanhan rakennuslupaa, jossa lujuuslaskelmat esitetään, joten sinun täytyy varmaankin ottaa mukaan suunnittelija?
3 vastausta · 875 lukukertaa
·
TheImprovisor
TheImprovisor: Olen tehnyt laajennuksen, joka mm. tulee sisältämään kylpyhuoneen. Siksi minun täytyy saada putket vanhasta osasta laajennukseen. Viemärin voin vetää vanhan perustuksen ilmanvaihtoaukon kautta, mutta miten teen veden kanssa? Voinko viedä putket vanhan ja uuden rakennuksen välisten rankojen läpi siten, että tulen ulos laajennuksen rossipohjaan, vai heikentääkö se rankaa liikaa?
0 vastausta · 593 lukukertaa
A
_ametist_: Joo, sitä olen miettinyt myös. Eikö sillä pilata vaatekaappi?
13 vastausta · 6,3k lukukertaa
B
bossespecial: Ei voi yleisesti sanoa, mitä ruuvi kestää leikkausta tai vetoa varten, koska monet tekijät vaikuttavat, esimerkiksi solmukohdan tyyppi, millaisia materiaaleja yhdistetään, missä ympäristössä solmu sijaitsee jne.
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
anders07
anders07: Sen pitäisi toimia. Voit käyttää husfix:ia siihen mutta itse olisin laittanut hieman paksumpaa ulkopuolelle (40-50 mm).
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
Tess.t
Tess.t: [citat] Kyllä, se on varmasti tiedossamme :) ajattelin enemmän itse kipsilevyä, jossa on laatat, kuinka paljon se kestää. Olen kuullut tarinoita kipsilevyistä, jotka ovat antaneet periksi, kun ne ovat kantaneet liian raskaita kuormia...
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
PåLandet: Minun olisi pitänyt käyttää massiivisia kaiteita, se olisi säästänyt minut poraamiselta. Mutta poraan 5 mm reiän kaiteille ylhäältä ja alhaalta. Päätin vasta sen jälkeen kun olin tuonut materiaalin kotiin, että galvanoisin sen. Nyt minulla on materiaalia kotona, joten käytän putkea tällä kertaa, vaikka massiivinen olisi ollut helpompaa. Kaide on pelkkä koriste ja pyrin siroon
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
E
Eld: Niin käsittämättömän typerää, että rautakaupat myyvät vain lakattuja tammitasoja! Tarvitsin muutaman metrin tammi-kittauslistaa (8*21), mutta sitä ei näytä löytyvän käsittelemättömänä. Milloin he lopettivat käsittelemättömien listojen myynnin? Jäljelle jää vaihtoehdot joko seisoa ja hioa lakka pois tai ostaa höylättyä (joka löytyy käsittelemättömänä) ja sitten
0 vastausta · 750 lukukertaa
M
MoggeS: Kyllä, se on vaihtoehto 1! Etsin juuri nyt jotakuta, joka voi pumpata EPS-betonia. :)
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
K
krilleknug: Hei, Rakennan pergolaa, jossa on aaltomuovinen katto, ja pohdin hieman miten ratkaista kattorakenteen ongelmat. Lattia (terassilauta) on melkein valmis ja minulla on 2 tolppaa, joiden varassa yksi lattian (ja myöhemmin katon) sivu lepää. Toinen puoli lepää kantopuun, joka on kiinnitetty olemassa olevaan rakennukseen. Tolppien välinen etäisyys on noin 3 metriä ja etäisyys tolppien ja
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Olin muuttanut sen kahdeksi pienemmäksi luukuksi, jotka on helpompi avata. Saranoista minulla ei valitettavasti ole vinkkiä.
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
·
V
Vante: Tarkista, toimiiko S300-solumuovilla.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
JA”Snabbe”
JA”Snabbe”: [citat] Se on huomattavasti aikaa vievempi mutta mukava vaihtoehto.
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
C
claan719: [citat]
51 vastausta · 27,5k lukukertaa
·
tensiden
tensiden: Olen pelastanut(?) suuren määrän puutavaraa meneillään olevista remonteista. Ne ovat olleet osa vanhaa kylpyhuonetta, joten puu on maalattu asfaltilla tietyiltä puolilta. Joissakin tapauksissa vain pinnallisesti ja joskus pari millimetriä paksusti. Koska puutavara on melko karkeaa ja muuten hyvälaatuista, haluaisin kierrättää sen muuhun käyttöön, mutta ensin täytyy poistaa
0 vastausta · 699 lukukertaa
S
Simon Hellsten: [citat] Sitä en oikeastaan tiedä.. En ole koskaan kaivannut niin syvälle siihen. Mutta sehän koskee vain ulkoseiniä ja meillä on rapattu julkisivu, joten oletan, että sen pitäisi olla jokin puupaneeli ennen ulkopintaa? Muutenhan se olisi bös koko matkan ulkopinnan rappaukseen. Mikä ei toisaalta yllättäisi minua, koska talo pitää huonosti lämpöä talvella.
4 vastausta · 828 lukukertaa
J
justusandersson: Vanhana kasvihuoneiden rakentajana ja -käyttäjänä mielestäni kasvihuoneiden pitäisi olla noin 50 neliömetriä, jotta ne olisivat hyödyllisiä. Niillä mitoilla, jotka tällöin tulevat kyseeseen, kannattaa mielestäni harkita muita tapoja rakentaa runko. Ehdotus @bossespecial viestissä #9 kehyksistä kantavina kattopalkin tukena on mielestäni hyvä. Näin voit pienentää mittoja ja
16 vastausta · 3,6k lukukertaa
Magnus E K
Magnus E K: Mitä aiot tehdä seinän kanssa sitten? On olemassa erityisiä estotapetteja, jotka estävät radonin pääsyn seinästä huoneeseen.
8 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
M
Magnus21: Kiitos, katson tätä ja suunnittelen jonkinlaista hiontaa!
5 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
J
jesper---: [citat] Budget ftx? Talossa, minullahan on myös kamiina, jota voin käyttää vähän enemmän talvella, olen tullut niin laiskaksi ilmalämpöpumpun kanssa.https://ventilationsexpressen.se/rumsventilationer/thermex-thr100-med-varmeatervinning Hankin pari venttiiliä huomenna, odotan ullakon poistoilman kanssa, kunnes löydän riittävän turvallisen, sahanpuru, sähkö ja kosteus eivät ole
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
ricebridge
ricebridge: Hyödyntäisin ehdottomasti sitä, että sinulla on kaksi seinää kulmassa. Silloin voit saada kiinnityspisteet kahdelta puolelta yhden sijaan, mikä tekee siitä huomattavasti vakaamman. Lisäksi voit tehdä hieman suuremman katon; kun tulet kotiin raskaiden ostoskassien kanssa marraskuussa ja yrität etsiä talon avainta, tulet kiittämään sitä. Sitten varmistaisin myös, että katto
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ehkä ei paras letku, mutta kyllä tuo kestää vähän maapainetta, jos se upotetaan jonkin verran maan alle.
10 vastausta · 2,6k lukukertaa
useless
useless: Jotain höyryjarrua tarvitaan.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
S
sepani: [citat] Meillä on ilma/vesi vp
8 vastausta · 11,3k lukukertaa
Höghus
Höghus: Se oli Bauhausin foliopäällysteistä lastulevyä. Folio on hieman herkkä, mutta levyjä voi maalata, jos haluaa. [bild] Pääsin myös testaamaan viimeisintä keksintöäni, pientä Dewaltia, 32 mm viemäriputkea, vähän letkua puretusta kenkäkuivaimesta ja styrox-levyä. Se imee sekä pyörösahan alkuperäisestä poistosta että suoraan terältä. Lähes pölytöntä kattopaneelien
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
D
Dr Jumping Jack: [citat] Parempi asettaa palkki etäisyydelle julkisivusta, jotta on ilmarako, kaikkein parasta olisi olla kiinnittämättä lainkaan julkisivuun!
24 vastausta · 16,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.