16 810 lukukertaa ·
24 vastausta
17k lukukertaa
24 vastausta
Palkki julkisivussa vai ei?
Talon omistaja
· Dalby
· 35 viestiä
Uudisasukas
· Stockholm
· 374 viestiä
Talon omistaja
· Dalby
· 35 viestiä
Uudisasukas
· Stockholm
· 374 viestiä
Helpoin tapa on kiinnittää ne tällaisilla sopivassa mitassa.Skåneskutan sanoi:
https://www.essve.com/sv/produkter/...-huvud/traskruv-waf-med-stort-huvud-corrseal/
paljon parempi kuin ranskalaiset puuruuvit.
Oldboy sanoi:
Ajattelen, että on hyvä pitää kansi kokonaan erillään. Voi välttää tekemästä reikiä julkisivuun ja jos kansirakenteen alle on mentävä, sen voi vain nostaa ylös. Myös kosteuden suhteen tuntuu paremmalta, että puun ja seinän välissä on pieni ilmarako.
Todennäköisesti ei suuria eroja riskeissä tai kustannuksissa, mutta näen sen periaatteessa täysin tarpeettomana toimenpiteenä kiinnittää julkisivuun, ja tarpeettomana riskinä ongelmille/vaikeuksille.
Jos pilarit eivät ole tarpeeksi painavia ja vakaita käsittelemään sivuvoimia, voi käyttää vinotukia. Vaihtoehtona korkeille pilareille ovat tavalliset betonilaatat ja sitten alempi runkorakenne/puupilarit, tai tavalliset matalat pilarit puupilareilla. Sitten on helppo lisätä vinotukia sivuvoimien käsittelyyn.
Minkä ratkaisun valitsee, riippuu omasta mieltymyksestä ja mausta.
Täysin oikein!Oldboy sanoi:
Ajattelen, että on hyvä pitää kansi kokonaan erillään. Voi välttää tekemästä reikiä julkisivuun ja jos kansirakenteen alle on mentävä, sen voi vain nostaa ylös. Myös kosteuden suhteen tuntuu paremmalta, että puun ja seinän välissä on pieni ilmarako.
Todennäköisesti ei suuria eroja riskeissä tai kustannuksissa, mutta näen sen periaatteessa täysin tarpeettomana toimenpiteenä kiinnittää julkisivuun, ja tarpeettomana riskinä ongelmille/vaikeuksille.
Jos pilarit eivät ole tarpeeksi painavia ja vakaita käsittelemään sivuvoimia, voi käyttää vinotukia. Vaihtoehtona korkeille pilareille ovat tavalliset betonilaatat ja sitten alempi runkorakenne/puupilarit, tai tavalliset matalat pilarit puupilareilla. Sitten on helppo lisätä vinotukia sivuvoimien käsittelyyn.
Minkä ratkaisun valitsee, riippuu omasta mieltymyksestä ja mausta.
Jos kiinnität palkin ilman ilmarakoa, se mätänee, ja jos kiinnität sen puujulkisivuun, julkisivu mätänee.
Talon omistaja
· Dalby
· 35 viestiä
Yksi ajatus on, että jos kiinnittää jotain julkisivuun, tiivistetään kosketuspinnat tiivistemassalla, kuten Sika BlackSeal. Ehkä laitetaan vähän silikonia tulppaan ennen kuin ruuvataan. Onko se hullu ajatus?
Parempi asettaa palkki etäisyydelle julkisivusta, jotta on ilmarako, kaikkein parasta olisi olla kiinnittämättä lainkaan julkisivuun!Skåneskutan sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi