Krokkodriljo Krokkodriljo sanoi:
Voit tehdä jotain samanlaista kuin minä tein, katso tästä
Halusin vain ilmoittaa, että monien vaiheiden jälkeen juuri sinun ratkaisusi oli voittava ehdotus, kiinnittää tolpat betoniperustaan, joka puolestaan tukee kantopalaketta. Ja fiksu ratkaisu tehdä "hylly" kantopalakkeelle. :ok:
 
  • Tykkään
Krokkodriljo
  • Laddar…
Skåneskutan Skåneskutan sanoi:
Halusin vain ilmoittaa, että monien mutkien jälkeen, sinun ratkaisusi voitti. Kiinnittämällä tolpat betoniperustukseen, jotka puolestaan pitävät kannatinpalkin ylhäällä. Ja fiksu ratkaisu kiilata ulos "the "hylly" kannatinpalkille. :ok:
Kiva! Se tulee olemaan mahtava. Onnea matkaan!
 
Krokkodriljo Krokkodriljo sanoi:
Hauskaa! Tästä tulee tosi hyvä. Onnea matkaan!
Yksi kysymys vain, miten kiinnitit kantojohdon siihen uritettuun tolppaan? Siis minkälaista ruuvia ja kuinka monta per tolppa?
 
Skåneskutan Skåneskutan sanoi:
Kysymys vain, kuinka kiinnitit kantavan köyden uurrettuun pylvääseen? Eli minkä tyyppinen ruuvi ja kuinka monta per pylväs?
Kaksi kappaletta ranskalaista puuruuvia per pylväs.
 
  • Tykkään
Skåneskutan
  • Laddar…
  • Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Oldboy Oldboy sanoi:
Ajattelen, että on hyvä pitää kansi kokonaan erillään. Voi välttää tekemästä reikiä julkisivuun ja jos kansirakenteen alle on mentävä, sen voi vain nostaa ylös. Myös kosteuden suhteen tuntuu paremmalta, että puun ja seinän välissä on pieni ilmarako.

Todennäköisesti ei suuria eroja riskeissä tai kustannuksissa, mutta näen sen periaatteessa täysin tarpeettomana toimenpiteenä kiinnittää julkisivuun, ja tarpeettomana riskinä ongelmille/vaikeuksille.

Jos pilarit eivät ole tarpeeksi painavia ja vakaita käsittelemään sivuvoimia, voi käyttää vinotukia. Vaihtoehtona korkeille pilareille ovat tavalliset betonilaatat ja sitten alempi runkorakenne/puupilarit, tai tavalliset matalat pilarit puupilareilla. Sitten on helppo lisätä vinotukia sivuvoimien käsittelyyn.
Minkä ratkaisun valitsee, riippuu omasta mieltymyksestä ja mausta.
Oldboy Oldboy sanoi:
Ajattelen, että on hyvä pitää kansi kokonaan erillään. Voi välttää tekemästä reikiä julkisivuun ja jos kansirakenteen alle on mentävä, sen voi vain nostaa ylös. Myös kosteuden suhteen tuntuu paremmalta, että puun ja seinän välissä on pieni ilmarako.

Todennäköisesti ei suuria eroja riskeissä tai kustannuksissa, mutta näen sen periaatteessa täysin tarpeettomana toimenpiteenä kiinnittää julkisivuun, ja tarpeettomana riskinä ongelmille/vaikeuksille.

Jos pilarit eivät ole tarpeeksi painavia ja vakaita käsittelemään sivuvoimia, voi käyttää vinotukia. Vaihtoehtona korkeille pilareille ovat tavalliset betonilaatat ja sitten alempi runkorakenne/puupilarit, tai tavalliset matalat pilarit puupilareilla. Sitten on helppo lisätä vinotukia sivuvoimien käsittelyyn.
Minkä ratkaisun valitsee, riippuu omasta mieltymyksestä ja mausta.
Täysin oikein!
Jos kiinnität palkin ilman ilmarakoa, se mätänee, ja jos kiinnität sen puujulkisivuun, julkisivu mätänee.
 
  • Tykkään
Skåneskutan
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack sanoi:
Aivan oikein!
Jos kiinnität palkin ilman ilmaväliä, se mätänee ja jos kiinnität puiseen julkisivuun, julkisivu mätänee.
Ei automaattisesti... se vaatii, että vesi pääsee sinne myös.

/ATW
 
  • Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
A ArneTW sanoi:
Ei automaattisesti... vaatii, että vesi päätyy sinne myös.

/ATW
Mikä aina tapahtuu jalustan luona, ellei ole kattoa päällä. Lisäksi tulee aina paljon roiskeita maa-alueelta terassilta, vaikka sade ei osukaan suoraan jalustaan.
 
  • Tykkään
UWPB
  • Laddar…
Yksi ajatus on, että jos kiinnittää jotain julkisivuun, tiivistetään kosketuspinnat tiivistemassalla, kuten Sika BlackSeal. Ehkä laitetaan vähän silikonia tulppaan ennen kuin ruuvataan. Onko se hullu ajatus?
 
Skåneskutan Skåneskutan sanoi:
Yksi ajatus on, että jos kiinnittää jotakin julkisivuun, tiivistää kosketuspinnat tiivistemassalla, kuten Sika BlackSeal. Ehkä laittaa silikonia tulppaan ennen ruuvaamista. Onko se hullu ajatus?
Parempi asettaa palkki etäisyydelle julkisivusta, jotta on ilmarako, kaikkein parasta olisi olla kiinnittämättä lainkaan julkisivuun!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.