P
Rakennan uutta parvekeaitaa ja aion alkaa hitsata sitä yhteen. Minun täytyy valmistella rei’itys ennen galvanoimista. Yritys, jolle aion jättää sen, on nyt lomalla, joten en voi soittaa ja kysyä.

Putket ovat 40x40 mm tolppina sekä ala- ja ylärakenteina. Aion porata 13 mm reiät 40x40 putkiin sinne, missä tolpat hitsataan ylärakenteeseen. Sama siellä, missä alarakenteet kohtaavat tolpat. Tarvitsen vielä ulkopuolisia reikiä, tietääkö joku, mihin ne kannattaisi tehdä? Jalkoihin tulee latta ja aion tehdä reiät niihin. Mutta mitä pitäisi tehdä pienten pinnojen kanssa, niiden putket ovat 10x10 mm? Tarvitseeko minun porata myös näihin ylä- ja alareunaan? Vai pitäisikö jättää 1-2 mm rako ylä- ja alapäähän ja jättää täyshitsaamatta, jotta sinkki pääsee virtaamaan sisään ja ulos siitä? Sitten hitsaan kaksi näiden putkien sivua täyshitsauksen sijaan?

Niitä tulee olemaan 3 osaa ja yhteispaino tulee olemaan noin 150 kg.

• Uusi hitsattava teräsbalkki, jossa 40x40 mm:n pylväät ja alumiinit, rakennetaan sivuttain tasaisella pinnalla.
Hei
Hienoa, että kysyt ensin :-)
Hitsaaisin kyllä kaiken kokonaan ja poraisin reiät, koska se on siisteintä.
Periaatteessa voisit porata sinne, missä pienet putket tulevat olemaan, jotta ne liitetään paksumpiin.

Vaihtoehtoisesti voisit vaihtaa putket nelikulmavarsiin, koska putket ovat liian heikkoja ja taipuvat helposti.
Visuaalisesti se näyttää heikolta, kokeile 15x15 tai 20x20 sen sijaan.
Yksi potku hienoihin portteihisi ja 10x10 putket taipuvat.

10x10 mm tapit ovat yleensä massiivisia kaiteissa....
Olen korjannut useita kaiteita ja ne ovat aina olleet massiivisia, kun tapit ovat olleet niin pieniä. Se on kai vasta, kun mennään 20x20 mm kokoluokkaan, että ovat putkia.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
P
Minun olisi pitänyt käyttää massiivisia kaiteita, se olisi säästänyt minut poraamiselta. Mutta poraan 5 mm reiän kaiteille ylhäältä ja alhaalta. Päätin vasta sen jälkeen kun olin tuonut materiaalin kotiin, että galvanoisin sen. Nyt minulla on materiaalia kotona, joten käytän putkea tällä kertaa, vaikka massiivinen olisi ollut helpompaa. Kaide on pelkkä koriste ja pyrin siroon vaikutelmaan, minkä vuoksi olen valinnut ohuet kaiteet. Makuja on monia!

Onko kenelläkään muulla mitään sanottavaa reikien tekemisestä ennen kuumasinkitystä, niin huikatkaa, koska nyt haluaisin hitsata sen kasaan, mutta ensin on muutaman tunnin poraaminen :)

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.