Aion rakentaa kalusteen, joka tyyliltään muistuttaa tynnyriä. Joten sen ympärille haluan teräsnauhaa. Tavallisesta kaupasta löydän vain rullalla, eikä se ole tarpeeksi tukevasti minun käyttööni. Joten kysymys kuuluu, onko olemassa paikkaa, joka myy tynnyrivanteita eri kokoisina?

Täytyyhän jonkun tietää? :)

Taitaa olla vaikea saada, koska se on kehä, joka määrittää bändille. Oletko puhunut vanhemman mallin plåtis:n kanssa, he ovat aika ovelia ja voivat tehdä bändisi kuvauksen perusteella.

Koska tänään ei tehdä niin paljon tynnyreitä, en usko, että tynnyrivanteita on ostettavissa (olen mielelläni väärässä, kun itse haluaisin tehdä muutaman tynnyrin).

Spontaanisti kuulostaa siltä, että peltiseppä on väärä ammattikategoria, pikemminkin uskoisin seppä?

J jonaserik sanoi:
On varmasti vaikea saada, koska nauhan koko määrittää sen ympärysmitta. Oletko puhunut vanhemman sortin peltiseppien kanssa, he ovat melko ovelia ja voivat tehdä nauhasi kuvauksen perusteella.
Joo, pelkäsin sitä, että kysyntä on alhainen...

Olettaisin, että tavallinen tasoteräs sopisi erinomaisesti, 20x2 tai ehkä 25...

13th Marine 13th Marine sanoi:
Koska tänä päivänä ei tehdä paljoa tynnyreitä, en usko, että tynnyrivanteita olisi ostettavissa (olen mielelläni väärässä, sillä haluaisin itsekin tehdä muutaman tynnyrin)

Spontaanisti vaikuttaa siltä, että peltimies on väärä ammattiryhmä, ennemmin se voisi olla seppä?
Tynnyreitä valmistetaan paljon sherryn ja whiskyn tuotantoon edelleenkin. Tietysti ei Suomessa.

Kuvahaku "fassreifen" tai "barrel hoop"

Viimeksi muokattu:
"Ongelmana" vannerenkaiden kanssa (jos muistan oikein) on se, että ne laitetaan tynnyriin, kun ne ovat hehkuvan kuumia, ja sitten rengas kutistuu jäähtyessään.

Mutta jos ei halua, että ne kiristävät puuta yhteen, mikä tahansa peltipaja, jossa on valssi/englanninpyörä/riittävästi mielikuvitusta, voi tehdä teräksisiä renkaita.

Violina Violina sanoi:
Ongelma" vannet (jos muistan oikein) on, että ne asetetaan tynnyriin, kun ne ovat hehkuvan kuumia, vannet kutistuvat sitten jäähtyessään..
Jos ne ovat oikeilla puutynnyreillä, niitä ei tarvitse lämmittää. Tynnyri on suurempi keskeltä, joten vannet voidaan lyödä alas, kunnes ne puristuvat riittävän tiukasti.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Monet tynnyrit tehdään edelleen sherryn ja viskin valmistukseen. Ei tietysti Ruotsissa.
Totta, ajattelin pääasiassa kotimaista tuotantoa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.