Tarvitsisin apua tien valinnassa.. :)

(Talo rakennettu 1938)

Tällä hetkellä on betonilaatallinen kerros 60m2 ja alla on kellari (lämmittämätön). Betonilaatan päällä on 70mm koolaukset suoraan betoniin ja sen päällä lankkulattia. Ei ole lainkaan eristystä.
Nyt on aika korjata tämä, koska olemme tekemässä isoa remonttia ja haluamme lattialämmityksen (tiedän, että olosuhteet eivät ole optimaaliset).
Vaihtoehto 1:
*Purkaa lattia ja koolaukset.
*Valaa 70 mm EPS-betonia
*Lattialämmitys
*Tasoitusmassa
Vaihtoehto 2:
*Purkaa lattia ja koolaukset.
*Asentaa Subfloor/Nivell/Granab
*Eristää 45 mm Paroc eXtra plus t:llä niin että saamme ilmarako eristeen ja betonin väliin.
*Lattialasta lattialämmityksellä.

Hinnan suhteen vaihtoehdot ovat noin samanlaiset, mutta Vaihtoehdossa 1 etuna on, että se on nopeampi toteuttaa. Vaihtoehdossa 2 saan ilmarakon, jonka voin tuulettaa, koska olen hieman epäileväinen tiivistämään sen kokonaan. Tällä hetkellä se on erittäin kuiva lattialautojen alla, kiitos kunnollisen vedon.. :) Jos tiivistän liikaa, kuvittelen, että voin saada ongelmia myöhemmin. Onko muita vaihtoehtoja, joita en huomaa?
 
Mielestäni vaihtoehto 1 vaikuttaa paremmalta.
Ei kondenssikosteuden riskiä, joka voi aiheuttaa homeen jossain, sillä EPS eristää kohtuullisesti, jolloin koko palkisto lämpenee hieman.
 
Kyllä, se on vaihtoehto 1! Etsin juuri nyt jotakuta, joka voi pumpata EPS-betonia. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.