Onko teillä vinkkejä 32mm viemäriletkun yliajosuojaksi? Voiko sellaisen helposti rakentaa itse, kaupasta ostettavat eivät valitettavasti ole halpoja ja tarvitsen 2,8 metriä. Maksimissaan vain raskaasti lastattu kottikärry ajaa yli, ei autoliikennettä.
 
Ei ole kovin vaikeaa rakentaa puusta. Arvatenkaan se ei ole pysyvä, sillä siinä tapauksessa olisi järkevää kaivaa alas. 2"4 lankku kummallekin puolelle ja halpa levy kestää pidempään kuin luulisi, varsinkin jos sen yli ei edes tule liikennettä.
 
  • Tykkään
yuphin ja 1 muu
  • Laddar…
Jos haluaa tehdä siitä ylellisemmän, sahaa 2”4 pyörösahalla 45 asteen kulmassa.
 
  • Tykkään
yuphin ja 2 muuta
  • Laddar…
C C.Lundin sanoi:
Ei ole kovin monimutkaista rakentaa puusta. Luultavasti se ei ole pysyvä, sillä siinä tapauksessa on järkevää kaivaa maahan.
2"4 laitetaan kummallekin puolelle ja halpa levy kestää pidempään kuin uskoisikaan, varsinkin jos sen yli ei kuljeta lainkaan.
Mikä "levy" tarkoittaisi tässä tapauksessa?
 
Y yuphin sanoi:
En "skiva" vad skulle det innebära i detta fall?
OSB-kaistale olisi varmasti riittänyt hyvin. Riippuu vähän siitä, kuinka kauan sen pitää olla. Ne kuluvat melkoisesti noin vuoden ulkona sateessa ja tuulessa.
 
  • Tykkään
yuphin
  • Laddar…
Pitäisi varmaan jäädä toistaiseksi, on kolonistihuvila kesävedellä. Ehkä laitan terassilaudan 2"4:n väliin, niin se kestää varmaan jonkin aikaa.
 
Kaiva se maahan. Riittää, että kaivat ojan 5–10 cm syväksi, jos siihen ei kuitenkaan tule painoa.
 
  • Tykkään
yuphin
  • Laddar…
Tuskin se, mitä kuvittelit, kun kirjoitit avloppsslang.... mutta ei, sitä ei pitäisi kyllä kaivaa maahan. Mutta osta letku tai putki suojaksi, vedä läpi ja kaiva maahan, jos sen pitää olla siellä pari vuotta tai niin, se kannattaa kyllä.
 
Ehkä ei paras letku, mutta kyllä tuo kestää vähän maapainetta, jos se upotetaan jonkin verran maan alle.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.