L
Ajattelin rakentaa pienen sisäänkäynnin katoksen etupuolelle välttyäkseni sateelta suoraan ovea vasten. Haasteena on, että aallotetun muovin sisäpuolella on seinä, joten en voi kiinnittää muuta kuin palkkikengällä.

Ajattelen, että kattorakenne ulottuisi noin 60 cm ulos ovesta ja olisi 110 cm leveä. Kattorakenne olisi vain 15 cm korkea, joten se ei olisi yhtä korkea kuin katon räystäs.

Kiitollinen olen, jos saisin ehdotuksia ratkaisulle, joka pitää. Olen ajatellut palkkijänteitä palkkikengällä, mutta kysymys kuuluu, pysyykö se.
 
  • Tiiliseinä, valkoinen ovi ja kuviollinen lasivalaisin. Aaltopeltiä seinän yläosassa, sininen taivas pilvineen näkyy taustalla.
Hyödyntäisin ehdottomasti sitä, että sinulla on kaksi seinää kulmassa. Silloin voit saada kiinnityspisteet kahdelta puolelta yhden sijaan, mikä tekee siitä huomattavasti vakaamman. Lisäksi voit tehdä hieman suuremman katon; kun tulet kotiin raskaiden ostoskassien kanssa marraskuussa ja yrität etsiä talon avainta, tulet kiittämään sitä.

Sitten varmistaisin myös, että katto kallistuu hieman, vähintään noin 6°. Ja mieluiten ylimääräinen vesikouru sen reunan mukaan. Vaikka se rikkookin muuta arkkitehtuuria, ehkä se on sen arvoista. On paljon apua, kun ei tarvitse kantaa lumikuormia.

Materiaali — mielestäni se riippuu täysin siitä, mikä sopii esteettisesti. Yksi vinkki on käyttää aaltopeltilevyä, joka näyttää kattotiililtä; löytyy muun muassa Byggmaxilta. Jos käytät peltiä tai muovia, sinun on tietysti rakennettava puurungon, mutta senhän tiedätkin jo.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.