Hyödyntäisin ehdottomasti sitä, että sinulla on kaksi seinää kulmassa. Silloin voit saada kiinnityspisteet kahdelta puolelta yhden sijaan, mikä tekee siitä huomattavasti vakaamman. Lisäksi voit tehdä hieman suuremman katon; kun tulet kotiin raskaiden ostoskassien kanssa marraskuussa ja yrität etsiä talon avainta, tulet kiittämään sitä.
Sitten varmistaisin myös, että katto kallistuu hieman, vähintään noin 6°. Ja mieluiten ylimääräinen vesikouru sen reunan mukaan. Vaikka se rikkookin muuta arkkitehtuuria, ehkä se on sen arvoista. On paljon apua, kun ei tarvitse kantaa lumikuormia.
Materiaali — mielestäni se riippuu täysin siitä, mikä sopii esteettisesti. Yksi vinkki on käyttää aaltopeltilevyä, joka näyttää kattotiililtä; löytyy muun muassa Byggmaxilta. Jos käytät peltiä tai muovia, sinun on tietysti rakennettava puurungon, mutta senhän tiedätkin jo.