J
justusandersson: Se on amatöörimäisesti tehty piirros. Olen täysin samaa mieltä @witten:n kanssa. Rakenne ei kestä, ei katto eikä uusi välipohja. Puuttuu höyrynsulkukalvot ja tuulensuoja on väärin sijoitettu. Vaarallinen koristeellisuutensa vuoksi.
11 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
anders07
anders07: Kostuta seinä kukkaruiskulla, levitä kipsilaastikerrosta 10 mm kampalastalla ja paina kiinni. Pysyy kuin vuori! Tarkoititko, että oviaukko on jäljellä, niin rakenna kehikko oviaukkoon, jonka kiinnität kevytbetoniin ja sitten ruuvaat levyn runkoihin kiinni, jolloin voit yhtä hyvin käyttää OSB:ta ja kipsiä. MDF-levy antaa toisenlaisen pinnan maalattuna, ja lisäksi se liikkuu enemmän
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Vaihda glespanelen 28 mm slätspont, niin se on vieläkin helpompaa.
7 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
N
northernlight65: [citat] Kyllä voin olla samaa mieltä kanssasi siitä, että kiinnitys talorunkoon ei ole tarpeen. Oletan, että se on yleistä vain siksi, että se on helppoa (laiskuus). Yksi pohdinnoistani on (oli), etten "voi" kaivaa perustusta salaojaputkien vuoksi, mutta terassijalat pihakivillä tulevat varmasti toimimaan erittäin hyvin.
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
T
Themattias80: Ei tule vedeneristystä kaikkialle, vaan ainoastaan suihkutilaan. Laatoitan ehkä vain puoleen väliin seinää. okei laattaliima toimii. Kiitos Jos haluan täyttää jollain fillerillä, onko olemassa joku järkevä tuubissa, jota ei tarvitse sekoittaa ja hankaluuksitta?
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
maah
maah: Olen täydessä vauhdissa talon laajennuksen suunnittelussa, josta voi lukea täältä https://www.byggahus.se/forum/threads/tillbyggnad-35m-hur-svart-kan-det-va.395747/ Nyt haluaisin mielelläni saada vähän palautetta siitä, miten olen suunnitellut rakentamisen, etten ole ajatellut ihan hullusti! Talo on jo kerran laajennettu perustuspilareilla, joten jatkan sillä tavalla. Näin ajattelin
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
N
NoUseForAUsername: Huomaa "pitäisi" liittyen käänteeseen. Kallistus on kuitenkin enemmän täytyä-tyylistä.
8 vastausta · 5,4k lukukertaa
·
T
Thomas_Blekinge: Tai sitten se on sijoitettu sinne jälkikäteen keventämään toista syllä, joka on pitkään ollut raossa ja joka saattaa olla mätä.
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
K
kibbe84: Päivitys. nyt kaikki on valmista ja toimii kuten pitää. teimme pohjakonan holkkiputkeen, sitten laskimme reiän niin että se tuli takan taakse.
11 vastausta · 14,2k lukukertaa
·
J
Jasse64: [citat] Hei, kiitos vastauksesta. Voitko tarkentaa hieman, mitä tarkoittaa ohut kerros?
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
The_Sweet_Spot
The_Sweet_Spot: Hei! Haluan vain jakaa kanssanne kokemukseni, jonka olen juuri saanut. Minun on tarkoitus porata useita reikiä seinään asunnossamme, joka on varhaiselta 1900-luvulta. Luettuani useita keskusteluita täällä ja muualla Internetissä aloitin poraamisen tavallisella tiili- ja betoniporalla iskuporakoneellani, koska luin netistä, että tiili olisi pehmeämpää kuin betoni ja ajattelin, että
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: Ei, jatka (y)
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
Rickard.
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
Kosyer
Kosyer: [citat] Kellarini koostuu betoniharkoista ja pinnalla puutalosta tiilijulkisivulla :)
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
S
Stefan1972: Miten se on tehty? Yhdessä kuvassa näyttää siltä, että näkee reunan alempana olevasta levystä? Onko se vain levyjä päällekkäin ja tasoitettu?
1 vastaus · 960 lukukertaa
·
NiklasLi
NiklasLi: [citat] Kiitos avusta
6 vastausta · 8,9k lukukertaa
·
J
justusandersson: Sektioiden mukaisesti (muutostöistä) ullakolla on vain tavallinen harjapuu, joka kantaa ullakon lattiapalkit, mutta kun katsoo tarkkaan viimeisimpiä valokuvia, näkyy tolppa, joka on luultavasti pystysuora ja joka vaikuttaa lisätyltä jälkikäteen. En huomannut sitä aluksi perspektiivin takia, mutta on selvää, että se voi muuttaa edellytyksiä. Kun tutkin piirustusta tarkkaan, saan myös
20 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
M
Metros: kiitos!
2 vastausta · 678 lukukertaa
J
justusandersson: Jopa pienet reglar kestävät suuria pystysuoria kuormia, kunhan estetään niiden taipuminen ulos, esimerkiksi ruuvaamalla vahvaa levyainetta molemmille puolille.
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
C
ChristoferR: Kiilto Pro light fine. Erittäin helppo työskennellä ja kuivuttuaan on melkein täysin valkoinen. Olen tasoittanut koko taloni (laajatasoitus ja kipsitasoitus) dalapron ja kiilton kanssa. Sen voi ostaa hornbach:ista.
2 vastausta · 670 lukukertaa
N
Nodaubt: Se on vuotanut sinne, mutta se ei ole itse ulkokatto, vaan parvekkeen/katon alla oleva puurakenne, talo, jossa on 1,5 kerrosta harjakattolla. Ajattelin, että jos tulee kondenssia, se jää eristeen ja "teipin" väliin. Siinä mitä olen tehnyt, on teipata yhteen vettä hylkivä paperi, joka oli siellä jo alusta asti. Tiivistys on tehty ulkopuolelta.
5 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
L
Linus Larsson: Hei! Rakennan yksikerroksista taloa, jossa on 195 mm runkotolpat. Talo on pystyssä ja ulkopuoli on valmis. Ajattelin laittaa kaksi kerrosta 45x45 rankoja runkotolpan sisäpuolelle. Pitäisikö minun laittaa keskimmäinen 45 vaakasuoraan ja sitten sisimmäinen pystysuoraan? Vai päinvastoin? Viimeksi mainittu vaihtoehto saattaisi olla kylmäsillalle vähäisempi? Ideani on siis 195+45
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
pjapen
pjapen: Koska olet uusinut salaojituksen (toivottavasti) ja eristänyt ulkopuolelta, sinun ei pitäisi saada ongelmia betonilaattaan tulevan kosteuden kanssa, Se on pääasia, kun kyse on kellarien kosteudesta ja pintakerroksista, jotka eivät kestä. Sitten olet valinnut pintakerroksia, jotka ovat epäorgaanisia, mikä on paras valinta. Kaikilla pohjustusaineiden toimittajilla on diffuusioavoimia
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
F
fb35523: Luulen, että rappaus on tehnyt tehtävänsä ja ehkä vaurioitunut kosteuden vaikutuksesta vuosikymmenten aikana. Oletteko salaojittaneet tai tiedättekö, että salaojitus toimii? Jos ette, voitte korjata tätä miten paljon haluatte, ongelmat jatkuvat silti. Tottakai voi poistaa rappauksen ja laittaa uutta, ehkä paremmasta materiaalista kuin rappaus, mutta kosteus tulee tunkeutumaan läpi ja
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
·
A
apriljox: Hei, minulla on talo vuodelta 1968, jossa on klassinen takkahuone ja sauna suihkulla, joka on rakennettu takkahuoneen puulattian päälle. Ei valitettavasti ole avotakkaa. Mielestäni siellä tuoksuu, ei homeelle, vaan kesämökille/kellarille/kosteudelle. Joina päivinä paha haju tunkee asuinkerrokseen asti, koska portaat ovat avoimet. Muu kellari, jossa on betoniseinät ja betonilattia, ei
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Jos tilaa on vähän, asetetaan lastut kiskojen väliin ja sitten kelluva raudoituksella.
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
T
toolman77: [citat] Bomberointi tarkoittaa jonkin tekemistä kuperaksi. Siis askelmat saavat kevyen pyöristymisen yläreunaan niin, että ne ovat kosketuksissa ylemmän askelman kanssa vain yhdessä kohdassa. Tämä estää puuosia liukumasta toisiaan vasten ja vähentää narinaa.
5 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
B
Bamboozled: Lyhyt päivitys! Asennuksen tehnyt kauppa on nyt tehnyt avväxling sopimuksen mukaisesti ja kattaa kustannukset. Sekä katkaistun välipalkin kaksinkertaistus että avväxling lähimpään kattopalkkiin tehtiin. Kunnalle on toimitettu vastaava täydennys jo valmiiseen rakennusilmoitukseen, ja se on hyväksytty, joten näyttää siltä, että voin nukkua rauhassa toistaiseksi!
20 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
I
Irma2: Kiitos neuvoista ja vinkeistä. Tarkistan sen vähän :D
8 vastausta · 3,6k lukukertaa
L
Lars Efternamn: Ratkaisu: kivivillaa tiukasti alaspäin ja ylöspäin sekä reilu kerros laastia pienillä tiilenpalasilla. Tarvittaessa tuki ylöspäin paksummalla aaltopahvilla, jos se jää kiinni, se saa jäädä, ei haittaa, jos se palaa. Soitin takkamyyjälle ja näin he tekivät vastaavissa tilanteissa.
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Ricky_84
Ricky_84: Etsin 2 kpl autotallinovia, mieluiten merkiltä Hörmann, mitat ovat 2,5 m leveä ja korkeus 2,125 m...
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.