Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Dan_Johansson: Lähetin sähköpostia yritykselle, mattojen hinta on 3-600 kr/neliömetri, joten hieman kallis puutarhapoluille.. Olen miettinyt, jos laittaisi sellaisen maton räjähdyskiven päälle ryömintätilaassani...
BirgitS: [citat] Joo, se on poikkileikkauspiirustus. Ei näytä siltä, että seinä, jonka haluat poistaa, kuuluu niihin seiniin, jotka on piirretty poikkileikkauspiirustukseen, eli on katonharjanteen suuntainen. Mutta olen pyytänyt erästä asiantuntevampaa katsomaan tätä ketjua sopivana hetkenä.
skogstomten: Työntää ohuen suoran rautalangan/neulepuikon/hitsauslangan tai vastaavan eristeen läpi niin huomaat kuinka syvälle se menee ennen kuin pysähtyy? Silloin saatat saada selville, millä etäisyydellä koolaukset ovat, jotta voit tutkia tarkemmin, missä niiden pitäisi olla löytääksesi reunat.
Annananna: Anteeksi, että olen ollut hiljainen. Astianpesukone meni rikki, joten tuli tauko. Seinä on muurattu ja toivomme, että siitä tuli tarpeeksi hyvä... Kiitos vastauksista.
HEM2121: [citat] En ole täysin varma nimestä, muistelen että Bauhouse:ssa oli näitä aiemmin, katselin 10 vuotta sitten, tiiliseinä se voi olla nimeltään, katsoin nopeasti mutta ei näytä siltä että niitä olisi suurilla levyillä enää. Suurin mitä näen on 30,5x30,5 cm, arkilla. Ensimmäistä kertaa näin niitä Praktikerissä Puolassa, mutta se suuri ketju ei ole enää olemassa. Mutta
Fotografen: [citat] Onnistuitko saamaan sen suoraan ja se toinen sekä kolmas?
Skåneskutan: Pienen vierasvessan remontti meneillään. Koska kaksi seinää on betonia ja hieman epätasaisia, haluan tasoittaa ne remonttikipsilevyillä (siis 6 mm) ennen laatoitusta. Suunnitelmana on kiinnittää ne kipsilaastilla. Mutta pitääkö levyt myös ruuvata kiinni? Ajattelin, että yksi tarkoitus on, että se pitää levyt paikoillaan samalla kun laasti kuivuu. Minkälaisia ruuveja siinä
Oldboy: Kyllä, onhan se helpointa antaa asfalevyn olla paikoillaan ja vain täydentää sitä kerroksella asfaltipaperia/tuulensuojaa. Se oli juuri niin kuin olin ajatellut tehdä, kun vaihdoin paneelin lounaispäädyssä. Kuitenkin, asfalevyllä oli noin 40 vuotta niskassaan, ja joskus oli mahdotonta olla vahingoittamatta sitä sorkkaraudalla, kun paneelia irrotettiin. (Paneeli oli kiinnitetty suoraan
QLED: [citat] Kyllä, ne toimivat täydellisesti. Poraasin ensin 5 mm reiän, sitten 10 mm, ja lopulta 12 mm. Sitten laitoin tulpan paikalleen ja ruuvein ruuvin kiinni, pysyi tosi hyvin! Kiitos, että suosittelit minulle Fischeriä! Tässä alla on kaikki, mitä ostin! https://www.byggmax.se/universalplugg-fischer-duopower-12x60mm-p246723 https://www.byggmax.se/betongborr-p28845#739=14723 Ja sitten
amatör-Kalle: Rakennan uutta taloa siihen kuuluvalla autotallilla. Edellisessä autotallissa minulla oli säilytysjärjestelmä Duratrax, johon ihastuin lapsenomaisesti. Se tulee myös uuteen autotalliin. Järjestelmä kestää erittäin suuria painoja (300 kg/juoksumetri kiskoa), mutta kuten tiedetään, ketju ei ole vahvempi kuin sen heikoin lenkki. Haluan siis varmistaa, että saan aikaan tukevan
Busster: Kävi ilmi, että 10 päivää oli täydellinen. Kastelin muotin sisältäpäin ensimmäisenä päivänä ja se riitti.
myrstack: foamboard on sopiva hakusana mutta täysin niin suuria kuin etsit on vaikeampaa löytää
Pillard: Haluan asentaa valkokankaan seinälle, joka on tehty kalsiumsilikaatista (seinän rungossa on varaava takkasydän). Mitä levy kestää? Tarvitseeko minun porata ja käyttää proppuja, vai voinko ruuvata kuten puuta? Onko parempi käyttää kevytbetoniruuveja?
Kretikos: Alppimallinen hirsimökki, joka on rakennettu -79. Eristetty erillisellä sisärungolla. Sisäseinät ja katto ovat irrotettu toisistaan, ja ylin palkki katossa on naulattu muutaman senttimetrin liikkumavaralla. Seinälevyt eivät ole kiinni yläosassa, ja kattolista on naulattu kattoon niin, että runko voi liikkua pystysuunnassa ilman halkeamista/vahingoittumista. Kysymys on, onko runko
Meramera: [citat] Joo, mutta valitettavasti he ovat ainoita, joilla on juuri ne tuotteet, jotka haluan. Täytyy ehkä ottaa riski kuitenkin :surprised:.
cpalm: Voi myös olla palkki - 30-luvun talossa voi olla valettuja palkkeja paikoissa, joissa niitä ei nykyään odottaisi olevan, ei ole harvinaista vanha rautatiekisko.
Tjrex: Olet ostanut täysin oikeat ruuvit hylsyille. Jos ikkuna myöhemmin tarvitsee säätöä, löysätään hieman ruuvia, sitten säädetään hylsyllä ja lopuksi kiristetään ruuvi uudelleen.
charl_6: Hei! Aion lisäeristää 45 mm. Olemassa oleva seinä 95 mm pystyssä olevilla palkeilla. Ajattelin sitten rakentaa vaakasuoran 45 mm palkeet cc 600. Muovi 45 mm sisäpuolella. Eli näin saadaan asennustila. En kuitenkaan ymmärrä, miten alin ja ylin palkki asetetaan. Ensin ajattelin yksinkertaisesti sokkelia ja otsalautaa, mutta sillä tavalla en katkaise kylmäsiltaa alhaalta. Lisäksi se on
Anonymiserad 284245: Nyt ne sopivat hyvin päähän, kun alkaa tulla kylmä. Se on kyllä kuten @useless sanoi, ne ovat listatehtaasta.
Xaktly: Luulen, että voitte lopettaa vastaamisen nyt, koska TS on asettanut vaatekaapin toiseen huoneeseen.
Alfredo: [citat] Jos alumiini ei kestä, ehkä pitäisi alkaa miettiä, miten käyttää asuntoaan...
Lindamyz: Seisoo päässäni. En saa selvyyttä siitä, miten meidän pitäisi aloittaa huoneidemme remontointi. Meillä on vuonna -63 rakennettu talo, joka tarvitsee täydellisen remontin. Siinä on vesikiertoinen lämmitysjärjestelmä, jossa putket kulkevat lattian varrella metallilistan alla. Yksi-putkijärjestelmä. Haluamme säilyttää itse patterit, mutta meidän täytyy vaihtaa termostaatit, koska
DrömStort: Kattis, kokeilitko laatoittaa saviseinään? Mitkä olivat lähtökohtanne ja miten se sujui siinä tapauksessa? :) [citat]
Coti86: Sain tämän piirustuksen kunnalta. He eivät löytäneet muita piirustuksia talosta ja edelliset omistajat heittivät pois koko asuntokansion. Kun he siivosivat ennen myyntiä.
Dracula: [citat] loistavaa! Näen myös, että niitä voi saada maalattuina, peukku ylös!