Hei
Aion rakentaa terassin, joka yhdistää autotallin taloon. Se on kaksi metriä leveä ja noin 10 metriä pitkä, mutta miten kiinnitän kantavat palkit?
Molemmilla rakennuksilla on valetut laatat. Autotallissa on reunaelementit, joissa on 50 mm eristys, ja talossa on reunaelementit, joissa on 100 mm eristys. Molemmissa tapauksissa, tietenkin, styroksi.
Siitä tulee todella pitkiä ruuveja, luulen, mutta kuinka pitkiä niiden täytyy olla?
Täytyykö minun kiinnittää ruuveilla?
Voinko laittaa kantavat palkit terassijalkoihin?
Eli terassi olisi (melkein) itsenäinen.
Kaikki pohdinnat ovat tervetulleita ja toivottavasti selitin tarpeeksi.
 
Älä kiinnitä bärlinnan-lautaa levyyn vaan aseta se irtonaisesti betonilaattojen päälle, se ei kuitenkaan liiku mihinkään. Voit mahdollisesti käyttää säädettävää terassijalkaa, jolloin sen saaminen tasaiseksi on erittäin helppoa.
 
  • Tykkään
maah
  • Laddar…
C carrera86 sanoi:
Älä kiinnitä kantavaa palkkia levyyn vaan aseta se löyhästi betonilaattojen päälle, se ei joka tapauksessa mene minnekään. Voit käyttää säädettävää terassijalkaa, jolloin se on erittäin helppo saada vaakasuoraan.
Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa. Pilarit tai terassijalat saavat kantavan palkin vaakasuoraksi, ja sitten puristan kantavat palkit kiinni kattotuilla. Terassijalka vaikuttaa maukkaalta ratkaisulta.
 
Ei pidä hankaloittaa asioita turhaan.
 
  • Tykkään
northernlight65
  • Laddar…
Yleinen pohdinta ja tietenkään ei ole suunnattu sinulle TS:
Minulla on yleensäkin vaikeuksia ymmärtää tarkoitusta kiinnittää puukansi taloon. Ehkä parhaassa tapauksessa riski on, että talo ja terassi liikkuvat eri verran, mikä väistämättä johtaa korkeuseroihin kannen sisä- ja ulkoreunan välillä. Useimmiten ehkä ei kovin paljon. Toisaalta, mikä on tarkoitus kiinnittää taloon? Paitsi laiskuus, kun voi välttää muutaman pilarin... Kansihan ei juuri voisi lähteä kävelemään pidempiä matkoja, vaikka ei ole kiinnitetty taloon...

Jätä kansi vapaasti seisomaan, se toimii erinomaisesti. (y)
 
T ToRy sanoi:
Yleinen pohdinta eikä tietenkään mitään henkilökohtaista sinulle TS:lle: Minun on yleensäkin vaikea ymmärtää, miksi terassia pitäisi kiinnittää taloon. Melkein kaikissa tapauksissa, paitsi kaikkein parhaimmissa, on riski, että talo ja terassi liikkuvat eri tavoin, mikä väistämättä johtaa korkeuseroihin terassin sisä- ja ulkoreunan välillä. Useimmiten ehkä ei paljonkaan. Toisaalta, mikä on pointti kiinnittää se taloon? Paitsi laiskuus välttää muutama perustus… Terassi tuskin lähtee mihinkään pidemmille matkoille, vaikka se ei olisi kiinnitetty taloon...

Pystytä terassisi erikseen, se toimii erinomaisesti. (y)
Kyllä voin olla samaa mieltä kanssasi siitä, että kiinnitys talorunkoon ei ole tarpeen. Oletan, että se on yleistä vain siksi, että se on helppoa (laiskuus). Yksi pohdinnoistani on (oli), etten "voi" kaivaa perustusta salaojaputkien vuoksi, mutta terassijalat pihakivillä tulevat varmasti toimimaan erittäin hyvin.
 
  • Tykkään
ToRy
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.