Hei,

Tietääkö joku, miten voi irrottaa nämä sisäkaton levyt, jotka näyttävät olevan 70-80-luvulta? Otin pois kattolistan, mutta levyt eivät olleet naulattu sinne. Sain vesivahingon eilen ja haluaisin poistaa vaurioituneet levyt nähdäkseen, onko jotain muuta, joka täytyy vaihtaa. Kaksi vaurioitunutta levyä roikkuvat hieman siellä, missä ne kohtaavat, ja on suuri riski, että koko tai osa sisäkatosta romahtaa. Toinen ongelma on, että niitä ei enää ole saatavilla:(. Katso liitetyt kuvat, talo on rakennettu 1974.

• Vesivahinko 1970–1980-luvun sisäkatossa; ruskeat tahrat tietyn aikakauden valkoisissa kattopaneeleissa, lisäongelma paneelien saatavuus.
  • Vanha, vaurioitunut sisäkaton paneeli, joka on osittain irronnut ja näyttää vesivahingoittuneelta. Paneelit 70-80-luvulta.
  • Kattolevy 70-luvulta, jossa on pyöreä reikä ja näkyvissä sähköjohtoja. Yksi levyistä roikkuu hieman liitoksesta.
  • 70-80-luvun sisäkaton kellastuneet levyt ja poistettu kattolista. Vahinkokohta, jossa kaksi levyä kohtaavat ja ovat irronneet. Rakennettu 1974.
  • Vesivaurioituneet 1970-80-luvun sisäkattolevyt talossa, irtoamassa ja riski romahtaa; kuvassa näkyy vaurioiden kohdat ja kattolampun osia.
Revi alas ja korvaa tretex kipsillä.

Se on joko se tai Huntonit, avoin pohjaratkaisu ja noin 90 neliömetriä, jotka täytyy vaihtaa. Ajattelin nyt enemmän väliaikaisratkaisuna vaihtaa vain vaurioituneet levyt.

Onko tämä ok? Tuo on joku vedenhylkivä kalvo, jonka olen teipannut päälle. Alla tulee eristys ja ikääntymistä kestävä kalvo.

• Vesitiivis kalvo teipattuna katon rakenteisiin, johon kuuluu eristys ja ikääntymistä estävä kalvo.
Onko se katon ulkopinnan vuotokohta, jonka olet teipannut kiinni sisältäpäin?

Se on vuotanut sinne, mutta se ei ole itse ulkokatto, vaan parvekkeen/katon alla oleva puurakenne, talo, jossa on 1,5 kerrosta harjakattolla. Ajattelin, että jos tulee kondenssia, se jää eristeen ja "teipin" väliin. Siinä mitä olen tehnyt, on teipata yhteen vettä hylkivä paperi, joka oli siellä jo alusta asti. Tiivistys on tehty ulkopuolelta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.